22 metų Australijos studentė Amelia Fraser-McKelvie padėjo įminti vadinamosios paslėptosios Visatos masės paslaptį – mokslinę problemą, kurią jau beveik 20 metų bandė išspręsti astrofizikai, pranešė „Dailymail.co.uk".

Atlikdama praktiką vasaros atostogų metu aerokosminę inžineriją studijuojanti A. Fraser-McKelvie kartu su Monašo universiteto (Australija) Fizikos mokyklos mokslininkais rentgeno teleskopu atliko paslėptosios Visatos masės paieškas studentės pasiūlytose galaktikų struktūrose – vadinamosiose galaktikų gijose, nepaprastai dideliais atstumais nusidriekusiose kosminės  medžiagos srityse. Šios struktūros dar vadinamos galaktikų sienomis.

Būtent čia A. Fraser-McKelvie siūlymu buvo ieškoma paslėptosios Visatos masės pėdsakų, sakoma pranešime. Dar prieš 20 metų astrofizikai buvo apskaičiavę, kad dalis trūkstamos Visatos masės turėtų egzistuoti nedidelio tankio, bet labai aukštos temperatūros medžiagos pavidalu. Mokslininkai manė, kad šios medžiagos temperatūra turėtų siekti apie 1 mln. laipsnių pagal Celsijų, vadinasi, ją būtų galima aptikti rentgeno spindulių ruože. Kad būtų galima tai patvirtinti stebėjimais, reikėjo pažangių rentgeno teleskopų, kurių tuo metu dar nebuvo.

Tačiau Monašo universiteto Fizikos mokyklos mokslininkai, atlikę stebėjimus A. Fraser-McKelvie pasiūlytose galaktikų gijose ir išanalizavę jų rezultatus, priėjo išvadą, kad būtent šiose struktūrose yra stebima paslėptoji  masė.

Pasak australų mokslininkų, šis atradimas paskatins kurti naujos kartos rentgeno teleskopus, specialiai skirtus paslėptosios masės tyrimams.