REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekviena kultūra turi tam tikrų prietarų, kuriais tikima iki šių dienų. Vienas tokių itin reikšmingų prietarų, egzistuojančių kone visose tautose – baimė skaičiui 13. Iki šiol tikima, kad šis skaičius yra blogio įsikūnijimas ir jo reikia vengti. Pasirodo avialinijų bendrovės irgi laikosi šio prietaro ir net labai griežtai. Vienas tokių pavyzdžių – 13 eilės lėktuvuose nebuvimas.

REKLAMA
REKLAMA

Tokios nacionalinės oro bendrovės kaip Air France (Prancūzija), Iberia (Ispanija), Continental (Jav), bei net pigių skrydžių bendrovė Ryanair savo lėktuvuose nežymi 13 eilės. Dalis dirbančiųjų ten net negali paaiškinti, kodėl kompanija laikosi tokios politikos. O ir daugeliui keleivių  nekyla mintis pasidomėti, kur ji yra dingusi.

REKLAMA

Bandymai pasipriešinti prietarams – nevaisingi

Vietinius skrydžius Jungtinėse Amerikos Valstijose teikianti oro skrydžių bendrovė Alaska Airlines turi lėktuvų, kuriuose yra nelemtoji 13 eilė. „Ne paslaptis, kad naujas lėktuvas kainuoja nerealius pinigus, todėl gavę pasiūlymą įsigyti naujus lėktuvus pigiau iš gamintojų mes nedvejodami sutikome“, – teigia Geoff Pettis, vienas iš Alaska Airlines vadovų, – „Deja, supratome, kad pirkinys turi keleiviams nepageidaujamą savybę – 13 eilę, į kurią praktiškai visi atsisako sėstis. Net kai parduoti visi bilietai į skrydį, vos tik pamatę, kur jiems yra likusi laisva vieta, keleiviai sukelia tikrai nemažus skandalus. Jau dabar deriname darbo planą, per kurį ištaisysime pirkinio „klaidas“.

REKLAMA
REKLAMA

Viena didžiausių JAV skrydžių bendrovių Continental prieš porą metų grąžino 13 eilę, kad būtų išlaikyta logika. Tačiau vos tik ši bendrovė susijungė su kita bendrovė United Airlines, šis sprendimas buvo atšauktas, kad „keleiviai nebūtų klaidinami ir išliktų prekės ženklo nuoseklumas“, teigiama oficialiame bendrovės pranešime. Tačiau tikroji priežastis, kaip teigia dirbantys šioje kompanijoje, yra žymiai paprastesnė – patys vadovai nebuvo linkę naudotis kompanijos lėktuvais, bijodami, kad velnio simbolis turės įtakos skrydžio saugumui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Verčiau nesipriešinti vartotojų įpročiams, o jiems paklusti

Tokios aiškios politikos laikosi matyt ir viena didžiausių Vokietijos oro skrydžių bendrovių Lufthansa, savo lėktuvuose neturinti ne tik 13, bet ir 17 eilės. „Mes gerbiame savo klientų įsitikinimus ir nenorime, kad jie nesijaustų nepatogiai. Skaičius 17 tiek Italijoje, tiek Brazilijoje – šalis, į kurias mes perskraidiname per metus tikrai nemažai keleivių – laikomas tokiu pat nelaimingu kaip ir skaičius 13, todėl nebuvo net kalbos, ar reikėtų į tai neatsižvelgti“, – teigia avialinijų viešųjų ryšių specialistė Jennifer Janzen.

REKLAMA

Projekto apie lėktuve esančias sėdėjimo vietas seatguru.com įkūrėjas Matt Daimler teigia, kad nereikia stebėtis, jog oro skrydžių bendrovės nekelia viešai ir nesigiria apie pagarbą tradicijoms. „Šiandien reikia išlaikyti tą plonytę liniją, kad neįžeistum ne tik tikinčių prietarais, bet ir engiančių juos. Eilių žymėjimas jau seniai yra tik vadybos elementas – juk iš tikro pirmos eilės paprastai yra skiriamos verslo klasės zonai, o ekonominėje zonoje viskas vėl skaičiuojama nuo pradžių. Svarbiausia, kad keleiviams būtų gerai, o skaičius ir tebus tik skaičius“ , – teigia M. Daimler.

REKLAMA

Makaliaus nuomonė

Iki šiol niekada nesusimąsčiau, ar lėktuvuose būna taip visų bijoma 13 eilė. Iš kitos pusės džiaugiuosi, kad kompanijos laikosi protingos politikos ir nerizikuoja nesusipratimais dėl tokios nereikšmingos detalės. Turiu nemažai draugų ir giminaičių, kurie nors ir netiki prietarais, tačiau visuomet prisibijo 13 ir juodos katės. Įdomu kaip jie reaguotų, jeigu sužinotų, kad jiems tektų skristi 13 dieną, ir dar penktadienį, o sėdima vieta būtų 13 eilėje?

Beje, neseniai rašėme apie „Ryanair“ naujieną – vietų lėktuve rezervaciją. Pasirodo, mano įkeltame paveikslėlyje iš ryanair.com puslapio, kuriame nurodomas vietų išdėstymas, taip pat nėra 13 eilės. O to net nepastebėjau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų