REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Artėjant Naujųjų metų nakčiai, pirotechnika prekiaujantys verslininkai teigia, kad fejerverkų pardavimai pamažu auga. Kaip pastebi lrt.lt pašnekovai, pernai pirkėjas pirotechnikos reikmenų parduotuvėje išleisdavo 50 litų, o šiandien čia jis palieka daugiau negu 100 litų. Pažymima, jog vis dažniau teiraujamasi didesnių ir galingesnių fejerverkų.

REKLAMA
REKLAMA

Anot bendrovės vadovo Martyno Kutkos, pirotechnikos gaminių kainos šiemet, lyginant su pernai, nekito, tačiau pardavimai išaugo keliais procentais.

REKLAMA

„Procentais dar nesame suskaičiavę, skaičiuosime gruodžio 31-osios vakare, bet matyti, kad tai vidurkis tarp 2008 ir 2009 metų sezono“, - kalbėjo M. Kutka.

Bendrovės marketingo vadovė Asta Kazlauskienė pastebi, kad žmonės fejerverkams išleidžia šiek tiek daugiau negu pernai.

„Krizė lyg tai dar nesibaigė, bet žmonės gal labiau atsipalaidavo, nes dabar nelabai ką pakeisi. Pernai žmonės dažniausiai pirkdavo smulkius gaminukus, kurie kainuodavo nuo 10 iki 20 litų, o šiemet renkasi gaminius su 25 šūvių, 49 šūvių baterija. Jeigu pernai vidutiniškai žmogus išleisdavo iki 50 litų, tai šiemet sau leidžia išleisti iki 100 litų. Kainos liko lygiai tokios pačios kaip ir pernai“, - pažymėjo pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA

Bendrovės „Oksalis“ komercijos direktorė Diana Vaicekauskienė taip pat pastebi, kad šiemet žmonės perka mažiau, bet didesnius, galingesnius, brangesnius fejerverkus. Anot pašnekovės, vidutiniškai fejerverkui įsigyti šiemet klientas skiria kiek daugiau negu 100 litų.

Bendrovės projektų direktorius Artūras Zumeras sako, kad pirkimų situacija keičiasi į gerąją pusę, tačiau ženklaus prekybos pagyvėjimo, anot pašnekovo, dar tebelaukiama.

Portalo savininkas Saulius Vaičiulis sako, jog pernai verslui kliudė labai didelės akcijos prekybos centruose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Prekybos centruose pirotechnikai anais metais buvo nuolaidos iki 50 proc. Aš manau dėl to, kad buvo norima skatinti žmones nors kažkiek pirkti, kad nereikėtų laikyti įšaldytų lėšų patiems pardavėjams, o šiemet tokios karštligės nėra.

Manau, kad savo galimybes susiprojektavo tiek pardavėjai, tiek pirkėjai. Jie ramesni, aš manau, kad didesnių kataklizmų nebesitiki arba tikisi jų mažiau, todėl prekyba vyksta normaliau. Aišku, nėra stebuklinga ta prekyba, nes tai yra prabangos prekė, bet aš vertinčiau, kad situacija stabilizavosi“, - dėstė pašnekovas.

REKLAMA

S. Vaičiulio teigimu, lyginant su pernai metais, šiemet pirkimas didesnis 70-80 procentų. Kainos, anot pašnekovo, liko identiškos pernykštėms.

Vis dėlto dar ne visi prekybininkai džiaugiasi atsigaunančiais pardavimais. Bendrovės direktorius Tomas Šiuipys sako, kad šiemet pirotechnikos parduodama mažiau negu pernai. Anot pašnekovo, taip yra todėl, kad ne visiems prekybininkams yra sudaromos vienodos sąlygos dirbti.

„Mes didesnių pirotechnikos gaminių neturime, nes konkurencija yra dirbtinai apribota ir rinkoje žaidžia tik keli stambūs žaidėjai, dėl to turbūt jiems gerai sekasi. Dėl apribotos konkurencijos turėjome 10-15 proc. didinti kainas.

Esmė ta, kad vieniems prekeiviams yra išduodami leidimai, o kitiems ne, nors sąlygos yra tokios pačios - tiesiog dirbtiniu būdu ribojama konkurencija. Tinklininkai, žinoma, turi privilegijas prekiauti galingesniais pirotechnikos gaminiais. Kiti rinkos dalyviai tokių privilegijų negauna - be jokių realių priežasčių. Kai konkurencija yra ribojama, automatiškai kainos kyla“, - dėstė T. Šiuipys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų