REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Antradienį Seime bus svarstoma Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės įstatymo naujoji redakcija. Projekte numatoma, kad jam įsigaliojus smarkiai išaugs privalomojo draudimo suma, o įmokos nebus reglamentuojamos ir jas nustatys pačios draudimo bendrovės. Todėl prognozuojama, kad, padidėjus draudimo sumoms, išaugs ir draudimo įmokos.

REKLAMA
REKLAMA

Privalomojo draudimo rinkos specialistų teigimu, didelis draudimo įmokų šuolis neprognozuojamas dėl egzistuojančios konkurencijos tarp draudimo bendrovių. Šiuo metu besidraudžiantis asmuo gali rinktis bet kurią iš 11-kos privalomojo draudimo sutartis siūlančių draudimo bendrovių.

REKLAMA

"Kartelinis susitarimas tikrai neįmanomas, nes per daug yra subjektų. Pripažinkime tai. Jeigu būtų galėjęs, jis jau būtų įvykęs. Nors tai, aišku, ir antiįstatymiška. Vadinasi, susitarimas neįmanomas - konkurencija tikrai yra ir bus, ir išliks", - kalbėdamas apie prognozuojamą draudimo įmokų kainų kilimą, Eltą patikino Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės biuro direktorius Algimantas Križinauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Per didelė įmokos kaina, pasak A. Križinausko, nenaudinga ir pačioms draudimo bendrovėms. Jeigu žmonės dėl šios priežasties negalės nusipirkti draudimo sutarties, natūralu, kad padidės neapsidraudusiųjų skaičius. Tokiu būdu, pasak biuro direktoriaus, bendrovės, nors ir imdamos didesnę kainą, turės mažiau klientų. Ir tai aktualu visoms be išimties rinkoje esančioms šios rūšies įmonėms.

"Jeigu ignoruojamos tos rinkos taisyklės, tai ji savo atsaką labai greitai duoda", - užtikrino A. Križinauskas.

Teoriškai įmokos turėtų padidėti, tačiau pasakyti, ar ženkliai, ar nežymiai, A. Križinausko teigimu, tiesiog neįmanoma. Dvi rimtos naujos rizikos - draudimo sumos ir poliso galiojimo teritorijos padidėjimas - tai priežastys, dėl kurių įmokos turėtų išaugti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, remdamasis Europos valstybių praktika, kai draudimo įmokų tarifas buvo liberalizuotas dar 1998 metais, biuro direktorius konstatavo, kad, pavyzdžiui, Vokietijoje, vidutinis žalos dydis sėkmingai didėja, o tarifas nuo to laiko nuolat mažėja.

"Nieko nepadarysi - rinka ims ir sustatys viską į vietas. Gal kas nors už 3 litus pardavinės draudimo polisą, o gal kas nors už 300 litų", - pašmaikštavo A. Križinauskas.

"Lietuvos draudimo" Transporto draudimo skyriaus viršininko Tomo Rudzkio manymu, nors realiai įmokos turėtų būti didesnės, tačiau arši konkurencija transporto privalomojo draudimo rinkoje neleistų vidutiniškai kainoms pakilti daugiau kaip 2 kartus, palyginti su 2002 metais galiojusiomis įmokomis.

REKLAMA

"Žinant, kad draudimo rinkoje yra arši konkurencija, ir tendencijos yra daugiau į mažėjimo pusę negu į augimą, greičiausiai, šioks toks augimas vis tik bus, bet jis nebus toks, kuris atspindėtų realiai tai, kokią riziką sau prisiims draudikai", - Eltai sakė T. Rudzkis.

Pasak "Lituvos draudimo" atstovo, atmetus kraštutinius atvejus (ypač didelės kubatūros automobiliai arba didesnės rizikos eismo dalyviai, pavyzdžiui, taksistai, kuriems standartiškai kainos dažnai kiek aukštesnės negu vidutiniškai kitam vairuotojui), draudimo įmokos dydis neturėtų viršyti 300 litų metams. Draudžiantis trumpesniam laikotarpiui, kainos bus atitinkamai mažesnės.

REKLAMA

Eurointegracinėje Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės įstatymo redakcijoje numatoma draudimo suma asmeniui yra 500 tūkst. eurų (1,726 mln. litų) ir 100 tūkst. eurų (345,3 tūkst. litų) turtui.

Dabar bazinė draudimo įmoka lengviesiems automobiliams ir mikroautobusams, kuriuose yra ne daugiau kaip 8 vietos, nustatyta ne mažesnė kaip 220 litų, krovininiams automobiliams - 375 litai, autobusams ir troleibusams - 350 litų, motociklams - 80 litų.

Seimo Ekonomikos komitetas, praėjusią savaitę turėjęs svarstyti šį įstatymo projektą, atsižvelgdamas į pateiktų pasiūlymų gausą, pasiūlė grąžinti jį iniciatoriams tobulinti.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų