• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau nuo kitų metų pradžios Vilniuje įvažiavimas į Senamiestį gali būti mokamas. Tikimasi, kad tai padės išspręsti automobilių statymo ir taršos problemas bei gerins vilniečių ir miesto svečių gyvenimo kokybę.

REKLAMA
REKLAMA

Projekte numatyta, kad įvažiavimas į Senamiestį bus mokamas visomis dienomis visą parą. Rinkliava už vienkartinį įvažiavimą būtų mokama grynais pinigais arba nuskaitomas mokamas mokestis nuo kortelės iš anksto įneštais pinigais. Taip pat numatoma rinkliava už ilgalaikį įvažiavimą - leidimai nuo pusės metų arba metams.

REKLAMA

Tam tikslui Bazilijonų, Trakų, Subačiaus, Latako, Universiteto, L. Stuokos-Gucevičiaus, Totorių ir Islandijos gatvėse numatoma pastatyti užtvarus, tik per juos būtų galima patekti į Senamiestį.

Vienkartinis įvažiavimas atsiskaitant iš anksto įsigyta kortele kainuotų 5 litus, o atsiskaitant grynais pinigais įvažiavimo punkte - 10 litų. Senamiesčio gyventojams, judėjimo negalią turintiems žmonėms, specialiosioms tarnyboms tektų tik susimokėti už specialų įtaisą, pakeliantį užtvarus, 60 litų. Taksi mokėtų 625 litus per metus. Metinis leidimas kitiems asmenims kainuotų 1 tūkst. 250 litų.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, siūloma Senamiesčio mokamoje zonoje patvirtinti naujus automobilių stovėjimo tarifus. Pirma ir antra valandos kainuotų po 1 litą, o trečia valanda - 3 litus.

Nuo rinkliavos būtų atleidžiamos dviratės transporto priemonės- motociklai, mopedai ir motoroleriai. Nuolaidų galėtų tikėtis ir autobusų, elektrinių, hibridinių transporto priemonių vairuotojai.

Pasak Vilniaus miesto mero Viliaus Navicko, rinkliava Senamiestyje nėra siekis užlopyti biudžeto skyles ar pasipelnyti. Apmokestinimu bus siekiama sumažinti tranzitinį eismą per Vilniaus senamiestį, kuris yra įrašytas į UNESCO Pasaulio kultūros paveldo sąrašą, mažinti aplinkos užterštumą, triukšmo lygį, eismo įvykių skaičių, padaryti Vilniaus senamiestį saugesniu ir dar patrauklesniu miesto gyventojams bei svečiams, skatinti gyventojus daugiau vaikščioti pėsčiomis ar naudotis viešuoju transportu, sukurti mieste erdves be automobilio bei gerinti sąlygas specialiųjų tarnybų transportui. Be to, meras pabrėžė, kad panaši sistema, kurią norima įdiegti Vilniuje, veikia ir daugelyje Europos miestų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Šiandien turime idėją, griaučius. Šis klausimas bus pateiktas miesto taryboje. Manau, taryba pritars pateikimui, projektas, vienoks ar kitoks, bus labai rimtai išanalizuotas ir bus galimybė jį baigti", - antradienį spaudos konferencijoje sakė V. Navickas.

Sostinės meras pažymėjo, kad naujoji sistema kainuotų apie 2,5 mln. litų, o realiai galėtų pradėti veikti nuo kitų metų sausio 1 dienos. Ją administruoti bus patikėta savivaldybės įmonei "Susisiekimo paslaugos".

Vilniaus miesto savivaldybė iš įvažiavimo į Senamiestį rinkliavos planuoja gauti apie 10 mln. litų per metus pajamų. Už surinktas lėšas bus gražinamas Senamiestis, tvarkomos gatvės, fasadai, statomos šiukšliadėžės ir pan.

REKLAMA

Pasiūlymą dėl rinkliavos įvedimo kitą savaitę žadama pateikti svarstyti Vilniaus miesto tarybai.

Vilniaus miesto savivaldybė puoselėja ir naujų požeminių stovėjimo aikštelių prie Operos ir baleto teatro, Lukiškių aikštės idėją. Miesto valdžia pripažįsta, kad mieste labai trūksta automobilių stovėjimo aikštelių.

Apie tai – LNK žinių videoreportaže.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų