REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Pirmasis apsilankymas Ženevos automobilių parodoje, kuri kaip „neutrali“ teritorija per pastarąjį dešimtmetį tapo itin mėgstama viso pasaulio automobilių gamintojų, mums padarė dvejopą įspūdį. Viena vertus, džiugina, kad visų filmavimo kamerų ir fotoaparatų objektyvai vėl krypo į kvapą gniaužiantį dizainą, naujausias technologijas ir įspūdingą dizainą viename kompaktiškame rinkinyje apimančius superautomobilius.

REKLAMA
REKLAMA

Galite laikyti mus senamadiškais, tačiau tokia grandiozinė paroda privalo turėti šou elementų, o kai pagrindinis akcentas yra elektromobiliai, hibridiniai modeliai ir kitos vadinamosios žaliosios technologijos, kurios efektyvios kol kas tik „popieriuje“, tačiau kol kas nėra pažengusios tiek, kad būtų ekonomiškai pagrindžiamos, renginys tampa keista automobilių industrijos ir klientų platoniškų santykių parodija.

REKLAMA

Kita vertus, kad ir kaip pragmatiškai stengėmės mąstyti, nesugebėjome taip pat žiūrėti į tokius hiperautomobilius kaip neįtikėtinas inžinierių šedevras „LaFerrari“, kai savo akimis pamatėme, kaip šiuos modelius stenduose lydimi vadybininkų želė suteptais plaukais „matuojasi“ verslininkai iš Kinijos.

„McLaren P1“ spaudos konferencijos metu vienas apkūnus azijietis verslininkas, į savo nešiojamojo kompiuterio krepšį įsimetęs ir mėgstamą žaislinį meškiuką, kaip tik gyrėsi jį „šefuojantiems“ britų superautomobilių gamintojo atstovams, kad pirks naująjį superautomobilį. Netgi spėjo sumokėti pirmąjį įnašą.

REKLAMA
REKLAMA

Būtent todėl norime atkreipti dėmesį į parodos automobilius, kurių stenduose nematėme apkūnių turtingų azijiečių ir prie kurių užtrukdavome bent keletą minučių net žingsniuodami pro šalį antrą ar trečią kartą. Kolekcija labai marga – pradedant konceptais ir baigiant visureigiais. Nors visi labai skirtingi, turi bendrą bruožą, kurio neįmanoma pasverti svarstyklėmis ar išmatuoti liniuote, potraukį, kuris dažnai priverčia net solidžiausius vyrus pirma daryti, o paskui galvoti.

10. „Alpina B3 Bi-Turbo“

Ką daryti klientams, kurie turi daugiau pinigų nei užtenka, kad įsigytų naujos kartos „BMW M3“, tačiau stokoja kantrybės jo dar šiek tiek palaukti? Modelį būtent tokiems poreikiams patenkinti Ženevos automobilių parodoje pristatė oficialų susitarimą su BMW koncernu turintys automobilių pertvarkymo, vadinamojo tiuningo, specialistai „Alpina“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išorės dizaino pakeitimai tradiciškai ganėtinai kuklūs – nauji buferiai, slenksčiai, oro aptakas, kėbulo šonais einančios juostelės ir nauji ženkliukai. Negalima nepaminėti ir kaip visuomet derančių 20 colių klasikinio dizaino lengvojo lydinio ratlankių.

„B3 Bi-Turbo“ sumontuotas 3,0 litro darbo tūrio vienaeilis šešių cilindrų motoras su dviem turbokompresoriais. Maksimali jo išvystoma galia siekia 410 AG diapazone nuo 5500 iki 6250 aps./min., o didžiausias sukimo momentas – 600 Nm ties 3000 aps./min. Per aštuonių laipsnių automatinę transmisiją galiniams ratams perduodama trauka leidžia sportiškajam sedanui nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per 4,2 sekundės ir pasiekti maksimalų 305 km/h greitį.

REKLAMA

Automobilis taip pat aprūpintas specialiai jam parengta pakaba su elektronikos valdomais amortizatoriais, sportinėmis spyruoklėmis ir stabilizatorių strypais.

Efektyvų stabdymą turėtų užtikrinti sistema su 4 stūmoklių aliuminio apkabomis, spaudžianti 370 mm skersmens stabdžių diskus priekyje ir 2 stūmoklių apkabos, prižiūrinčios 345 mm skersmens diskus gale. Už papildomą mokestį siūloma ir BMW keturių varomųjų ratų sistema „xDrive“, taip pat klientams suteikiamos nemažos interjero individualizavimo galimybės.

REKLAMA

Vokietijos rinkoje naujasis „Alpina“ sedanas pasirodys kiek vėliau šiais metais. Oficiali kaina kol kas neskelbiama.

9. „Toyota FT-86“

Atvira puikiai specialistų ir klientų visame pasaulyje vertinamo klasikinės komponuotės „Toyota GT86“ kupė versija kol kas tik konceptas, tačiau dinamiško vairavimo atvirame ore entuziastai naujo modelio gali sulaukti jau per artimiausius porą metų. Jei tik abiejų projekto partnerių „Toyota“ ir „Subaru“ vadovai nuspręs, kad tokio modelio pristatymas rinkai pasiteisins.

Pats koncepcinio modelio pristatymas Ženevoje yra kiek kuriozinis, mat ir oficialiame pranešime spaudai skelbiama, kad kabrioletas skirtas įvertinti, kaip publika reaguotų į galimą atviros GT86 versijos pasirodymą. Klausimas, kaip tokiais atvejais sakoma, vertas milijono – ar rinkoje, kurioje greta „Mazda MX-5“ rinkoje apskritai nėra nebrangaus klasikinės komponuotės rodsterio, sportiško vairavimo entuziastai norėtų dar vieno modelio? Turbūt taip.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Serijinės gamybos modelis greičiausiai paveldės daugumą koncepto bruožų, tokių kaip medžiaginis sulankstomas stogas ar „2+2“ tipo sėdimų vietų konfigūracija. Kupė modelio bazė su 2,0 litrų darbo tūrio 200 AG galios horizontaliu keturių cilindrų benzininiu varikliu pernelyg nesikeis, nors „Toyota“ pripažįsta, kad iš naujo teks vertinti, kaip automobilio valdymą paveikė pakitęs svorio pasiskirstymas, kėbulo standumas ir aerodinamika.

8. „KTM X-Bow GT“

Į pasivažinėjimus uždarose lenktynių trasose visų pirma orientuotas „KTM X-Bow“ savo konstrukcija artimesnis didžiuliam kartingui nei lengvajam automobiliui. Važiuoti bendro naudojimo keliais jis gali, tačiau tokios svarbios detalės kaip priekinis stiklas nebuvimas rodo, kad vairuotojas visuomet privalo dėvėti uždarą šalmą.

REKLAMA

Antraip kasdien galės ragauti įvairių vabalų asorti arba išbandyti kaukolės kietumą priešais važiuojančių automobilių pakeltais akmenimis.Na, bent jau taip buvo iki pasirodant kasdieniam naudojimui labiau pritaikytai GT versijai, kuri buvo pristatyta Ženevos automobilių parodoje.

Gigantiškas kartingas turi tą patį iš „Audi“ paskolintą 2,0 litrų darbo tūrio benzininį variklį su turbokompresoriumi, tiesioginiu degalų įpurškimu ir tarpiniu oro aušinimu. Tiesa, kitaip nei pernykštėje versijoje, GT galia buvo sumažinta nuo 300 iki 285 AG ties 6400 aps./min. Didžiausias motoro sukimo momentas siekia 420 Nm esant 3200 aps./min.

REKLAMA

Kiek sumažėjusios galios užtenka, kad nuo 0 iki 100 km/h „X-Bow GT“ įsibėgėtų per 4,2 sekundės ir pasiektų maksimalų 231 km/h greitį. Kaip jau minėjome, šis modelis buvo kuriamas akcentuojant praktiškumą, todėl turi ne tik priekinį ir šoninius stiklus, bet ir duris bei minkštą uždengiamą stogą. Įrengta netgi bagažinė, nors jos tūris siekia vos 50 litrų.

Naujausią smagiojo KTM žaislo kainą jau galima užsisakyti oficialiose gamintojo atstovybėse Europoje. Bazinės komplektacijos modelio kaina – 72,500 euro (250 tūkst. litų).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

7. „Bertone Jet 2+2“

Kažkokiam labai turtingam vyrukui taip patiko 2004 m. Ženevos automobilių parodoje „Bertone“ pristatytas konceptas, kad jis nusprendė kreiptis tiesiai į italų dizaino namus su prašymu pagaminti jam vienetinį egzempliorių. Tiesą sakant, galėjo būti ir taip, kad patys italai pasiūlė unikalų projektą parengti vienam iš klientų, mat automobilis, apie kurį kalbame, ten pat, Šveicarijoje, buvo pristatytas praėjusią savaitę, taigi praėjus aštuoneriems metams po koncepto pasirodymo.

Nors pati perdaryto į universalą „Aston Martin“ superautomobilio idėja gali atrodyti šventvagiška, kai reikalo imasi tokie dizaino specialistai kaip „Bertone“, rezultatas gali maloniai nustebinti net didžiausius skeptikus. 60 metų bendradarbiavimo su „Aston Martin“ jubiliejui paminėti skirtas modelis sukurtas ant praėjusios kartos „Rapide“ sedano platformos ir techniškai niekuo nuo jo nesiskiria.

REKLAMA

Galinius ratus suka tas pats 6,0 litrų darbo tūrio V12 tipo motoras, išvystantis maksimalią 476 AG galią. Pastebimai pasikeitė interjeras, kuriame „Bertone“ dizaineriai, panaudodami poliruotą aliminį, dviejų atspalvių kliento pasirinktus odos apmušalus ir daug medienos, pagal skonį pertvarkė beveik viską. Nors sportiškojo universalo bagažinė neatrodo labai talpi, automobilis turi atlenkiamas galines sėdynes.

Kaip spaudos konferencijoje pristatydamas modelį kalbėjo vienas iš italų dizaino namų atstovų, automobilio kūrėjams, kaip ir „Aston Martin“ konstruktoriams, itin svarbios yra ir pačios mažiausios detalės. Šios filosofijos laikomasi itin skrupulingai tiek gaminant unikalias apdailos detales, tiek smulkmenas, į kurias kiti gamintojai net neatkreiptų dėmesio – pavyzdžiui „Bertone“ logotipai ant bagažinės vyrių.

REKLAMA

6. „Pininfarina Sergio“

Kitų ne mažiau garsių italų dizaino namų „Pininfarina“ ekspozicijoje puikavosi naujutėlis „Sergio“ konceptas. Kaip galima spręsti iš pavadinimo, automobilis skirtas ilgamečio kompanijos vadovo Sergio Pininrafinos atminimui. Modelio pagrindu tapo „Ferrari 458 Spider“ superautomobilis, mat abiejų kompanijų bendradarbiavimo istorija skaičiuoja 60-uosius metus ir tęsiasi toliau.

Šalia koncepto kiek atokiau stende stovėjo „Dino Berlinetta Speciale“ – modelis, iš kurio kilo pirmieji „Ferrari Dino“ superautomobiliai su priešais galinę ašį montuojamais varikliais.

REKLAMA
REKLAMA

Pats konceptas kitaip nei dauguma parodoje demonstruotų superautomobilių yra minimalistinio dizaino – nėra įspūdindo dydžio aptakų, sunkiai įvardijamo skaičius oro įsiurbimo angų ar kitų detalių, kurios esą pagerina automobilio aerodinamiką. „Pininfarina“ atstovų teigimu, šis modelis buvo kuriamas orientuojantis į vertybes, kurias Sergio laikė svarbiausiomis – tai kėbulo linijų grynumas, formos harmonija ir proporcijų balansas. Automobilis netgi neturi priekinio stiklo.

Verta paminėti, kad „Sergio“ dizainas vertinamas nevienareikšmiškai – „Ferrari“ gerbėjai netgi komentuoja, kad nepamačius išmetimo sistemos antgalių neįmanoma pasakyti, kur jo priekis, o kur galas. Konceptas sukonstruotas serijinės gamybos modelio pagrindu, taigi galima tikėtis, kad atsiradus pakankamai turtingam projektu besidominančiam užsakovui jis išvažiuos į gatves.

5. „Brabus G800 Widestar“

Net standartinis „Mercedes-Benz G65 AMG“ yra gana neracionalus ir ne itin logiškas modelis, tačiau automobilių perdarymo specialistai „Brabus“, ne kartą įrodę, kad net itin neįprastus modelius visuomet įmanoma perkelti į dar aukštesnį beprotybės lygį, parengė klasikiniam visureigiui ypatingą modifikacijų komplektą. Standartinio 6,0 litrų darbo tūrio V12 tipo motoro su dviem turbokompresoriais galia padidinta nuo 612 iki 800 AG, o didžiausias momentas pakeltas iki 1420 Nm.

REKLAMA

Tokius įspūdingus rodiklius „Brabus“ inžinieriams pavyko pasiekti perprogramavus variklio valdymo bloką ir įvedant specialus algoritmus įpurškimui ir degimui. Taip pat įrengti specialiai šiam modeliui pagaminti išmetimo kolektoriai su integruotais gerokai didesnio efektyvumo turbokompresorių korpusais.

Darbinę variklio temperatūrą užtiktina keturi oras–vanduo tipo tarpiniai oro aušintuvai. „Brabus“ taip pat įrengė nerūdijančio plieno sportinę išmetimo sistemą su atgalinio slėgio nesukuriančiais katalizatoriais ir garsą kontroliuojančių vožtuvu.

Kad po pirmo akceleratoriaus nuspaudimo iki dugno iš greičių dėžės neliktų tik metalo laužas, visureigyje sukimo momentas ribojamas iki 1100 Nm. Net suvaržyto motoro traukos užtenka, kad nedidelė „tvirtovė ant ratų“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėtų per 4,2 sekundės ir pasiektų elektronikos ribojamą 250 km/h greitį.

Baigę variklio modifikacijas „Brabus“ inžinieriai imasi ir kėbulo, kurio apdailos komplektą sudaro platesni sparnai, priekinis oro aptakas su dienos žibintų šviesos diodais ir kompanijos logotipais, kurie apšviečiami užvedus automobilį. Klientai taip pat gali rinktis vieną iš trijų 23 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankių komplektų. Komplektą užbaigia perdarytas galinis buferis ir apšviesti slenksčiai.

REKLAMA

Dinamišką elgesį kelyje užtikrinti ir potencialiai skausmingų virtimų išvengti turėtų padėti elektronikos valdoma „Bilstein“ specialistų parengta pakaba, veikianti dviem – komforto ir sportiniu – režimais.

Keisti juos gali pats vairuotojas paspausdamas centrinėje konsolėje įrengtą mygtuką arba kai pati sistema pajunta sportišką vairavimo stilių. Viduje, kaip ir galima tikėtis, siūlomos plačios interjero apdailos galimybės pritaikant aukščiausios kokybės odos, alkantaros apmušalus, taip pat anglies pluošto kompozicines medžiagas arba medieną.

Visos šios beprotybės kaina ganėtinai didelė – vien variklio perdarymo komplektas kainuoja 52 tūkst. eurų (180 tūkst. litų), viso automobilio, įskaitant standartinį G klasės visureigį, kaina siekia 360 tūkst. eurų (1,24 mln. litų).

4. „Wiesmann GT MF4-CS“

Šis nedidelės vokiečių kompanijos parengtas modelis Ženevoje tapo automobiliu, kurį bene labiausiai norėjome pavogti tiesiai nuo stendo, net jei už tai pagal Šveicarijos įstatymus grėstų laisvės atėmimo bausmė iki gyvos galvos. Iš esmės tai nėra naujas modelis, mat pagal „Wiesmann“ žymėjimą paskutinės dvi raidės žymi žodį „Clubsport“, reiškiantį, kad šis automobilis yra ultimatyvi „GT MF4“ versija.

REKLAMA

Kaip ir dera pasivažinėjimams lenktynių trasose skirtam modeliui jis turi tokius elementus kaip homologuoti saugos lankai, visiškai reguliuojama pakaba, sportiniai stabdžiai ir sportinės sėdynės. Automobilis taip pat gavo platesnį naują priekinį buferį, fiksuotą galinį oro aptaką ir platesnius sparnus.

Taip pat automobiliui teko laikytis griežtos dietos, dėl kurios stogas buvo pakeistas anglies pluošto analogu, durų rankenėlės pakeistos dirželiais, o stiklai pagaminti iš polikarbonato. Tokios priemonės leido sumažinti automobilio svorį 20 kg. Variklis liko tas pats – 4,0 litrų darbo tūrio V8 tipo motoras iš dabartinės kartos „BMW M3“.

Kaip pažymėjo „Wiesmann“ komunikacijos vadovas Frankas Schutzas, modelį iš kitų parodoje demonstruotų automobilių išskiria klasikinio dizaino ir modernios konstrukcijos derinys. Anot jo, modernaus dizaino ir tobulos konstrukcijos pavyzdžių netrūksta, tačiau „Wiesmann“ yra daugiau automobiliai „širdžiai“.

Tuščio automobili svoris siekia 1350 kg, taigi dinamika pakankamai įspūdinga – įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h trunka 4,4 sekundės, o maksimalus išvystomas greitis siekia 293 km/h. Kolekcininkus taip pat gali sudominti faktas, kad automobilis sukonstruotas siekiant paminėti „Wiesmann“ 25 metų jubiliejų, todėl bus pagaminti tik 25 egzemplioriai.

REKLAMA

Gera žinia ta, kad „GT MF4-CS“ skirtas eksploatuoti ir bendro naudojimo keliais, bloga – bazinės komplektacijos modelio kaina prasideda ties 193,193 eurais (667 tūkst. litų). Kad šie automobiliai gali tapti gera investicija, patvirtina ir faktas, kad iki šiol buvo pagaminti vos 1600 „Wiesmann“ automobilių.

3. „Morgan Plus8“

Žurnalistams, fotografams ir operatoriams Ženevoje zujant po automobilių gamintojų stendus viena iš ekspozicijų atrodė kiek kitaip. Nebuvo čia pasaulinių premjerų, ar modelių, kurie demonstruojami antrą ar trečią kartą skirtingose parodose vis dar keltų didžiulį publikos susidomėjimą. Vietoj žurnalistų šiame stende nuolatos buvo galima matyti brangius kostiumus vilkinčius vidutinio amžiaus vyrus, kurie susidomėję apžiūrinėjo tai vieną, tai kitą automobilį.

Mes šiame stende kone instinktyviai patraukėme tiesiai prie „Plus 8“ rodsterio, mat jau 45 metus su trumpomis pertraukomis ir daugybe pakeitimų gaminamas modelis mūsų, kaip ir daugelio automobilistų, mintyse įsirėžė kaip „Morgan“ prekės ženklo simbolis. Rodsterio dizainas traukia akį, interjero stilius, dėmesys detalėms ir meistrų darbo kokybė žavi, o žinojimas, kad tai yra galingiausias ir sportiškiausias iš visų retro stiliaus modelių britų gamintojo gamoje smarkiai masina.

REKLAMA

Po ilgu variklio gaubtu sumontuotas iš BMW paskolintas 4,8 litro darbo tūrio V8 tipo motoras, kurio maksimali galia siekia 367 AG, o didžiausias sukimo momentas – 490 Nm. Tai leidžia vos 1100 kg sveriančiam rodsteriui nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per 4,5 sekundės, taip pat ir išvystyti maksimalų 250 km/h greitį.

Visas automobilis, kurio rėmas pagamintas iš presuoto ir kniedyto aliuminio gaminamas rankiniu būdu, todėl 85,200 svarų (335 tūkst. litų) kaina daugeliui gali atrodyti kaip netikėtai itin patrauklus pasiūlymas. Potencialūs klientai taip pat turėtų žinoti, kad klasikinio stiliaus modelių rinką „Morgan“ labai kruopščiai reguliuoja, todėl užsakyto automobilio teks lautkti nuo 6 iki 12 mėnesių.

Mums užteko 10 minučių, praleistų prie „Plus 8“ vairo, kad įsitikintume, jog šis rodsteris vien suteikiamų regėjimo ir lytėjimo pojūčių atžvilgiu yra visai kitoks nei bet kuris iš Ženevoje čiupinėtų automobilių. Kaip brangus aksesuaras išlavintą skonį turintiems (britų) džentelmenams.

2. „Volkswagen XL1“

Jeigu peržvelgtumėte visų ekonomiškiausių ir ekologiškiausių elektromobilių bei hibridinių modelių sąrašą, pamatytumėte, kad visi jie turi šį tą bendro, t.y. savo išorės dizainu yra baisesni vienas už kitą.

REKLAMA

Galite įsivaizduoti, kaip mes nustebome „Volkswagen“ stende Ženevoje vietoj iš perdirbtų plastikinių butelių pagaminto pigaus dizaino kompaktiško miesto modelio pamatę itin aerodinamišką, futuristinio stiliaus kupė. Serijinei gamybai parengto ekonomiškiausio pasaulyje automobilio nuotraukas vokiečių koncernas išplatino dar prieš parodą, tačiau turime pripažinti, kad realybėje efektas visai kitoks.

Pagrindinė to priežastis  sportinio automobilio proporcijas primenantys gabaritai, kurių žvelgiant į oficialias nuotraukas tiesiog neįmanoma nustatyti. XL1 kėbulas yra itin žemas, jo aukštis siekia vos 1153 mm, todėl nenuostabu, kad oro pasipriešinimo koeficientas yra itin žemas ir siekia vos 0,189 Cd. Tai leidžia šiam veržlaus dizaino automobiliui pastoviu 100 km/h greičiu važiuoti naudojant vos 6,2 kW (8,3 AG) galią.

Savo konstrukcija šis modelis iš esmės yra hibridas su iš tinklo įkraunamomis akumuliatorių baterijomis. Jo jėgainę sudaro dviejų cilindrų 47 AG galios turbodyzelinis variklis ir 27 AG galios elektros motoras. Galiniams ratams trauka perduodama per 7 laipsnių dviejų sankabų transmisiją, o akumuliatorių bateriją maitina 5,5 kWh ličio jonų baterija.

Esant ekstremalioms situacijoms XL1 gali pasiekti elektronikos ribojamą maksimalų 160 km/h greitį arba nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per 12,7 sekundžių. Visgi įspūdingiausias skaičius modelio techninėje charakteristikoje yra 0,9 l/100 km vidutinės degalų sąnaudos.

Belieka tik pridurti, kad aliuminio rėmą turintis ir vos 795 kg sveriantis XL1 yra tikras superautomobilis ne tik savo dizainu ar konstrukcija, bet ir kaina. „Volkswagen“ išleis vos 250 rankiniu būdu surenkamų automobilių, kurių kiekvieno kaina viršys 100 tūkst. eurų (345 tūkst. litų).

1. „Italdesign Giugiaro Parcour“

Nors įvertinti automobilių parodos eksponatus itin sudėtinga ne tik todėl, kad jų labai daug, tačiau ir todėl, kad visi jie labai skirtingi, vienas iš jų mums paliko didžiausią įspūdį. Kad ir kaip bebūtų keista, šiuo automobiliu tapo „Itandesign Giugiaro“ parengtas konceptas „Parcour“. Galinčio tapti rimtu konkurentu mums renkantis parodos numylėtinį šis automobilis neturėjo – prie italų dizaino namų stendo ilgesniam ar trumpesniam laikui paganyti akis mes sustodavome kiekvieną kartą eidami pro šalį.

Pats konceptas, kaip ir kitų italų dizaino komandų automobiliai skirtas pažymėti kažkokia sukaktį – „Giugiaro“ atveju, tai kompanijos veiklos 45-etis. Tenka pripažinti, kad pats modelio pavadinimas pagal sporto ar laisvalaikio šaką, kurioje atletiški vyrukai lekia per miestą nepaisydami sienų, turėklų, stogų ir kitų kliūčių dar žinomą kaip „parcour“ labai taiklus.

Automobilio išorės dizainas labai itin sportiškas ir agresyvus, proporcijos įspūdingos ir netgi be italų pareiškimų apie tai, jog tai yra pirmasis pasaulyje bet kokiai dangai skirtas GT modelis, žvelgiant į jį iš šalies susidaro toks įspūdis, kad važiuoti labai greitai jis galėtų ir ten, kur kelio visai nėra.

Apskritai, konceptas turi visus neracionalius, tačiau publiką traukiančius stiliaus elementus, tokius kaip į viršų kartu su dalimi stogo pakeliamos durys, vaizdo kameromis pakeisti šoninio vaizdo veidrodėliai ir didžiuliai lengvojo lydinio ratlankiai. „Italdesign Giugiaro“ stiliaus vadovo Fabrizio Giugiaro teigimu, šis konceptas yra SUV, krosoverio, „Gran Turismo“ ir centre montuojamą variklį turinčio sportinio automobilio bruožų mišinys.

4530 mm ilgio ir 2070 mm pločio kėbulą turintis „Parcour“ yra didžiulis impozantiškas sportinis automobilis. Dėl aliuminio ir anglie pluošto kompozicinių medžiagų konstrukcijos bendras kėbulo svoris išlaikomas ties 1550 kg, automobilis į kelią remiasi įspūdingais 22 colių skersmens ratlankiais.

Už vairuotojo nugaros sumontuotas iš „Lamborghini Gallardo“ paskolintas V10 tipo 5,2 litro benzininis motoras, kurio maksimali galia siekia 550 AG, o didžiausias sukimo momentas – 540 Nm. Per sekvencinę septynių laipsnių pavarų dėžę visiems keturiems ratams perduodama trauka leidžia „Parcour“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per 3,6 sekundės, taip pat ir išvystyti maksimalų 320 km/h greitį.

„Giugiaro“ atstovai taip pat giriasi sukonstravę unikalią pakabą. Kitaip nei įprastinėse keliams skirtuose superautomobiliuose, kur pakabos svirtis per papildomą svirtelę spaudžia amortizatorių su spyruokle, visiems gyvenimo atvejams skirtame automobilyje vietoje vieno standartinio įrengti du reguliuojamo aukščio amortizatoriai.

Tokia konstrukcija leidžia leisti automobilio prošvaisą arba atlenkti svirtelę kuomet bekelei reikia mažesnio standumo. „Parcour“ pakaba ir greičių dėžė turi keturis pasirenkamus režimus – komfortišką, bekelės, ledo ir sportinį.

Automobilis nėra itin praktiškas, tačiau bagažui sutalpinti siūlomi trys krepšiai, kurie talpinami už priekinių sėdynių. Pastarosios kiek įmanoma nustumtos atgal, tačiau vairuotojas gali reguliuoti vairo ir pedalų padėtį. Automobilis išties įspūdingas, tačiau kol kas tai tik konceptas, o apie galimybę parengti jį serijinei gamybai „Italdesign Giugiaro“ atstovai kol kas neužsimena.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų