Maltoje pagaminti pirmieji pasaulyje plaukiojantys autobusai jau šią vasarą keleivius plukdys po jūras ir upes.
Šią vasarą Viduržemio ir Adrijos jūrose pasirodys pirmieji Maltos bendrovės „AmphiCoach“ pagaminti visus ES techninius reikalavimus atitinkantys autobusai, kurie nuo kranto nė nesustoję suks tiesiai į vandenį ir plauks tarsi keleiviniai laivai. Gamintojų teigimu, šis pirmasis pasaulyje nuo korozijos apsaugotas plaukiojantis autobusas tinkamas naudoti ir jūros, ir gėlame vandenyje.
„AmphiCoach“ suprojektavo škotų inžinierius George‘as Smithas, o po 6 metus trukusių šios amfibijos kūrimo ir bandymo darbų Maltoje pradedama serijinė jų gamyba, praneša dienraštis „Daily Mail“.
„AmphiCoach GTS-1“ pavadintas plaukiojančio autobuso modelis gali vežti ir plukdyti 50 keleivių. Didžioji dalis jo korpuso pagaminta iš aliuminio. Pasak gamintojų, autobusas yra puikiai subalansuotas, todėl vandenyje yra visiškai saugus. Specialiai šiai amfibijai sukurtas vandens variklis gali išvystyti iki 8 mazgų greitį. Pagal pirkėjų pageidavimus galima rinktis „AmphiCoach“ variantus su vienu arba dviem dyzeliniais varikliais.
Plaukiojančiame autobuse, kuris atitinka griežtus „Euro 5“ standarto išmetamųjų teršalų reikalavimus, įrengtos modernios valdymo, navigacijos ir ryšių sistemos, įskaitant kompleksinį elektroninį variklių valdymą, GPS navigaciją, sonarus, autopilotą, išorines vaizdo kameras ir kt. Visa autobuso elektronika prireikus gali būti prijungta prie rezervinio maitinimo šaltinio. Keleivių patogumui įrengti LCD ekranai, DVD grotuvai, automatinė oro kondicionavimo sistema. Kad komfortiškas autobusas kelionės metu gali pavirsti laivu, perspėja nebent saugumo reikalavimus atitinkančios gelbėjimosi liemenės, švartavimosi kabliai ir signalinės raketos.
Važiuodamas keliu „AmphiCoach“ gali pasiekti maksimalų 112 km/h greitį. Įdomiausia kelionės dalis prasideda priartėjus prie jūros, ežero ar upės pakrantės – amfibija sulėtina greitį, tačiau nesustodama įvažiuoja į vandenį. Laivu ji virsta paprasčiausiai nuspaudus svirtelę: ratai įtraukiami į korpusą, o darbo imasi čiurkšliniai amfibijos varikliai. Vandenyje „AmphiCoach“ plaukia vidutiniu 6 mazgų greičiu, kuris prireikus gali būti padidintas iki 8.
Šiame tinklapyje galima pamatyti, kaip atrodo vandens autobuso vidus ir išorė.
Pasak gamintojų, toks vandens autobusas kainuoja apie 300 000 eurų. Dabartiniai bendrovės pajėgumai leidžia gaminti iki 12 tokių autobusų per metus, tačiau jei paklausa bus didelė, planuojama „AmphiCoach“ gamybą išplėsti iki 50 per metus.
Pasak dienraščio, vandens autobusu jau susidomėjo įvairių šalių turizmo bendrovės. Viena Vokietijos kompanija jau užsisakė tris tokias amfibijas, viena parduota Vengrijos bendrovei. Užsakovai iš Australijos ketina per 5 ateinančius metus įsigyti 20 tokių autobusų. Pranešama, kad jau šią vasarą Maltoje pagaminti vandens autobusai plukdys turistus į Adrijos jūros salas.