REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos aeronautikos koncernas EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) paskelbė planuojantis pradėti kosminių lėktuvų gamybą, kad patenkintų kosminio turizmo rinkos poreikius, pranešė BBC.

REKLAMA
REKLAMA

EADS priklausanti „Astrium“ bendrovė,  „Ariane“ raketų gamintoja, ruošiasi pradėti gaminti erdvėlaivius, kurie komercinius keleivius galėtų iškelti į didesnį nei 100 km aukštį. Bendrovės vertinimais už tokią „gyvenimo kelionę“ kasmet apie 15 tūkstančių žmonių bus pasiruošę sumokėti po maždaug 200 tūkstančių eurų.

REKLAMA

„Astrium“ planuoja gaminti maždaug po 10 kosminiam turizmui skirtų lėktuvų. Pasak bendrovės atstovų, kad būtų galima patenkinti rinkos poreikius, prireiks daugiau lėktuvų, nei manoma, nes prasidėjus reguliariems skrydžiams sumažės jų kaina, o tai reiškia, kad padaugės klientų.

„Viskas plėtosis pagal klasikinį aviacijos verslo modelį. Kažkas gamins lėktuvus, kažkas jais skraidins žmones, kažkas pardavinės bilietus, kažkas rūpinsis jų apgyvendinimu ir aptarnavimu“, - sakė už „Astrium“ technikos direktorius Robertas Laine‘as.

REKLAMA
REKLAMA

Kalbėdamas Londono Inžinerijos ir technologijų institute jis papasakojo apie „Astrium“ šiuo metu sparčiai kuriamą kosminį lėktuvą. Raketos nešėjos „Romeo“ varikliai iškels lėktuvą į didesnį nei 100 kilometrų aukštį. Varikliai naudos skystą raketinį kurą. Maždaug 50 proc. kosminio lėktuvo masės starto metu sudarys kuro atsargos.

Numatyta, kad „Astrium“ kosminiuose lėktuvuose bus įrengtos 5 vietos. Viena – pilotui, likusios – keleiviams. Lėktuvas pakils į orą ir pasieks 12 kilometrų aukštį naudodamas įprastinius reaktyvinius variklius. Po to įsijungs raketos varikliai, kurie vertikaliai kylantį lėktuvą per 80 sekundžių „kilstelės“ į 60 kilometrų aukštį. Pranešama, kad iki to laiko, kai varikliai išsijungs, kosminis lėktuvas bus pasiekęs pakankamą greitį, kad pasiektų kosminę erdvę maždaug 100 kilometrų atstumu nuo Žemės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Po to, kai lėktuvas vėl ims kristi, pilotas įjungs manevravimo variklius, kad laivo korpusas būtų lygiagretus Žemės paviršiui. Tai suteikia galimybę naudotis palankiausiu aerodinaminiu srautu ir išlaikyti priimtiną laivo paviršiaus temperatūrą. Apskaičiuota, kad kosminio laivo sparnų paviršiaus temperatūra tuo metu bus mažesnė nei 100 laipsnių pagal Celsijų.

Kai besileidžiantis lėktuvas atmosferoje pasieks ikigarsinį skridimo greitį, bus įjungti reaktyviniai varikliai, kurie leis grįžti į oro uostą. Manoma, kad visa kelionė į kosmosą nuo pakilimo iki nusileidimo truks apie pusantros valandos.

REKLAMA

Nors kosminiai lėktuvai galės kilti ir leistis bet kuriame oro uoste, „Astrium“ atstovai mano, kad kosminiam turizmui visame pasaulyje bus naudojama apie 10 oro uostų.

Robertas Laine‘as pareiškė nemanantis, kad nors vienas iš jų bus Šiaurės Europoje – čia intensyvus oro eismas, be to, dažnai būna debesuota, o debesys pernelyg dažnai užstotų Žemės paviršiaus vaizdą.

Anot jo, labiausiai tikėtina, kad kosminiam turizmui tinkamas oro uostas Europoje bus parinktas Viduržemio jūros regione, nes čia dažniausiai būna giedra ir iš 100 kilometrų aukščio galima gėrėtis jūra, kalnais ir pakrantėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų