REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po Lietuvą keliaujantis vilnietis pasibaisėjo motociklininkų elgesiu. Vyras sako ne kartą pastebėjęs, kad motociklininkai dažnai važiuoja itin arti skiriamosios kelio juostos, kartais ją kerta ir važiuoja priešpriešinio eismo juosta. Tai, kaip sako vilnietis, labai erzina, mat iš priekio atvažiuojančios transporto priemonės yra priverstos kuo labiau pasitraukti į šoną.

Po Lietuvą keliaujantis vilnietis pasibaisėjo motociklininkų elgesiu. Vyras sako ne kartą pastebėjęs, kad motociklininkai dažnai važiuoja itin arti skiriamosios kelio juostos, kartais ją kerta ir važiuoja priešpriešinio eismo juosta. Tai, kaip sako vilnietis, labai erzina, mat iš priekio atvažiuojančios transporto priemonės yra priverstos kuo labiau pasitraukti į šoną.

REKLAMA

Policija ragina gyventojus pastebėjus tokius atvejus juos užfiksuoti ir apie tai pranešti policijai.

Pasipiktino motociklininkų vairavimu

Į portalą tv3.lt kreipėsi vilnietis Tomas (vardas ir pavardė redakcijai žinoma – aut. past.), vairuojantis lengvąjį automobilį. Jis neslėpė pasipiktinimo kai kurių motociklininkų elgesiu.

„Savaitgalį važiavau keliu Vilnius–Prienai–Marijampolė. Gana dažnai juo važiuoju ir ne kartą pastebėjau motociklininkų elgesį, kuris tikrai erzina.

REKLAMA
REKLAMA

Vietoje to, kad tvarkingai važiuotų savo eismo juosta, na, per jos vidurį, ne vienas jų prilimpa prie skiriamosios juostos ar ją net kerta ir išvažiuoja į priešpriešinę juostą“, – tv3.lt pasakojo vyras.

REKLAMA

Jis pripažino, kad suerzintas tokio motociklininkų elgesio, specialiai elgiasi taip, kad jiems kelyje nebūtų patogu.

„Pradžioje galvojau, kad čia gal tik vieno kito toks neapsižiūrėjimas, bet kadangi tuo keliu važiuoju gana dažnai ir dažnai sutinku nemažai motociklininkų, pastebėjau, kad turbūt kas trečias ar kas ketvirtas taip „lipa“ ant juostos.

Suprantu, kad gal negražu ir ne visai saugu, bet pamatęs tokį motociklininką ar taip važiuojančią koloną, specialiai ir pats iš priešingos pusės kuo labiau prisiartinu prie skiriamosios juostos. Na, kad jie nesijaustų patogiai taip važiuodami“, – aiškino vairuotojas.

REKLAMA
REKLAMA

Policija apie tokius atvejus skatina pranešti

Atvejai, kai motociklininkai išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą arba važiuoja pernelyg arti kairiojo eismo juostos krašto, žinomi ir policijai. Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis sako, kad taip besielgdami motociklininkai akivaizdžiai pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET).

„Jeigu važiuojamoji dalis, horizontaliuoju ženklinimu arba ženklinimu kelio ženklais yra suskirstyta į eismo juostas, tai transporto priemonės privalo važiuoti šiomis juostomis“, – tv3.lt komentuoja R. Siaurusaitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pamačius, kad eismo dalyviai, tarp jų ir motociklininkai, nesilaiko KET, šiuo atveju, važiuoja priešpriešinio eismo juosta, apie tai reikėtų pranešti policijai. R. Siaurusaitis sako, kad pranešti galima trumpuoju pagalbos numeriu 112, taip pat internetu.

Policija taip pat primena, kad motociklininkai kitas transporto priemones lenkti gali tik tvarkingai apvažiuodami jas iš kairės, o jokiu būdu ne tarpe tarp dviejų greta važiuojančių transporto priemonių. Taip pat ir važiuoti motociklas turėtų už kitos transporto priemonės, o ne greta.

R. Siaurusaitis sako, kad jeigu motociklininkai vienoje eismo juostoje važiuos tvarkingai vienas šalia kito, neišlįs iš kelio juostos ribų, jiems priekaištų neturėtų turėti niekas.

REKLAMA

Vis dėlto griežtai nurodoma, kad išsikišti iš kelio juostos ribų motociklas neturėtų.

„Tai iš karto trukdo kitiems eismo dalyviams, kenkia saugumui. Jeigu priešais atvažiuoji, o čia motociklininko koja išsikišusi – tai gali baigtis labai skaudžiai“, – sako R. Siaurusaitis.

Jei motociklininkai formuoja kolonas, jie taip pat turi laikytis KET. Tam tikros išimtys galimos jei kolona yra organizuota ir jei tam yra gautas leidimas.

„Prieš eismą važiuoti reikia tik apgalvotai ir ten, kur galima“, – teigia R. Siaurusaitis.

Ekspertas: važiuoti dešiniau saugiau

Vairavimo ekspertas Artūras Pakėnas pabrėžia, kad visos transporto priemonės turėtų važiuoti kuo arčiau dešinės kelio pusės – ne veltui visad važiuojame dešine juosta.

REKLAMA

Tačiau specialistas pastebi, kad važiuojanti motociklų kolona dažnai nenori, kad kitos transporto priemonės juos lenktų, tad stengiasi važiuoti kuo kairiau.

„Vieni kitais labai nepasitikime. Mes nepasitikime jais, bijome tokių baisių, odinių, jie nepasitiki mumis. Jeigu jie važiuos dešiniau, arti kelkraščio, kai kurie nekantrūs vairuotojai, jei kolona važiuoja negreitai, pradės lenkti ir taip sudarys pavojų. Tada jie blokuoja lenkimą, neleidžia lenkti“, – tv3.lt komentuoja A. Pakėnas.

Ekspertas sako, kad jei kolona važiuoja leistinu greičiu, nestabdo eismo, ji problemų niekam ir nekelia, tačiau kitokiu atveju, jei kolona eismui trukdo, ji turėtų būti organizuota, suderinta su policija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kai kurie motociklininkai teigia, kad važiuoti šiek tiek arčiau kairiojo juostos krašto yra saugiau, mat taip geriau matosi kelias į priekį, motociklas geriau pastebimas ir iš priekio atvažiuojančių transporto priemonių. A. Pakėnas į šią mintį reaguoja kritiškai.

„Įsivaizduokime, priekyje jūsų važiuoja automobilis. Realiai automobilio kairys šonas ir bus arčiau kairiojo krašto. Įsivaizduokime, kad motociklo du ratai yra du jūsų kairieji ratai. Jeigu važiuojate ties kairiaisiais ratais – tai ne arčiau kairiojo krašto. Tokiu atveju reikėtų žiūrėti kontekstą“, – sako A. Pakėnas.

Vis dėlto važiuoti arčiau dešiniojo kelio krašto yra saugiau. Prie kairiojo šono reikėtų priartėti tik prireikus aplenkti priekyje važiuojančią transporto priemonę.

Policijos duomenimis, per pirmus aštuonis šių metų eismo įvykiuose buvo sužaloti 194 motociklininkai. Per tą patį laiką Lietuvoje žuvo septyni motociklų vairuotojai.

Saugaus eismo ekspertų žinių patikra
Saugaus eismo ekspertų žinių patikra
Kiekvienas saugaus eismo ekspertas gali savo žinias patikranti praktiškai. Tam yra 10 žiemų taisyklė. Ją sukūrė patyrę Lietuvos motociklininkai, motociklą naudojantys, kaip kasdienę transporto priemonę, visais metų laikais, intensyviame eisime. Pagrindinis akcentas yra važiuojant, esant lijundrai, šlabdribai, plikšalai, dviejų ratų motociklu. Puasono skirstinys sąlygoja pravažiuoti 300000 km., važinėjant visais metų laikais, intensyviame eisime. Pagrindinė ir būtina sąlyga neturėti nei vieno kritimo ir jokio eismo įvykio. Jeigu saugaus eismo ekspertas šią sąlygą įvykdo, vadinasi supranta fizikos dėsnius ir moka juos taikyti motociklų eisime. Tai nėra sunki užduotis. Vairuoti motociklą yra visiškai saugu, malonu ir lengva visais metų laikais. Jeigu šios sąlygos ekspertai neįvykdo, vadinasi žinios yra žemiau kritinio lygio ir reikėtų vengti mokinti motociklininkus. Suklaidintas motociklininkas gali patekti į eismo įvykį, susižeisti ar žūti. Tegul motociklininkus mokina ir jiems patarinėja, kaip dalyvauti eisime tie, kurių žinių lygis ir teorine ir praktine prasme yra pakankamas
"specialiai elgiasi taip, kad jiems kelyje nebūtų patogu" rimtai? Čia jau panašu į tyčinį eismo trukdymą ir galimą auto įvykio provokavimą. Gal pareigūnams reikėtų pasidomėti, vyras pats prisipažino :)
Netiesa, jog motociklininkas kerta ištisinę, važiuojant tiesiu keliu ir nesant kliūties. Nes tos juostos yra truputi aukščiau asfalto ( dažų sluoksnis) ir užvažiavus ant jų truputį sumėto motociklą. Taip kad specialiai niekas "nekerta" tos linijos
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų