• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Marijampolės taksistai beveik visais laikais gyveno gerai. Nesiguodžia jie ir dabar, nors sunkmetis palietė ir šią profesiją.

REKLAMA
REKLAMA

„Turiu  ir keletą kitų darbų, - pasakojo ketverius metus taksi vairuojantis Leonas Kiseliauskas, žinomas muzikantas  ir  kolektyvų vadovas. -  Tačiau taksi verslo, nors jis dabar nėra toks pelningas, kaip prieš keletą metų, neatsisakau. Vis šiek tiek pajamų prisiduriu“.

REKLAMA

Leonas sakė, kad ilgą laiką  miesto taksistai buvo vieningi – už nuvažiuotą kilometrą keleiviui tekdavo mokėti 2 litus. Atstumą skaičiuoja taksometrai. Dabar  viena kita įmonė pradeda  vilioti kleivius pigesniu tarifu – už kilometrą skelbiasi imanti tik 1,5 lito.

Marijampolės savivaldybės administracijos Ūkio departamento transporto tarnybos vyriausiasis specialistas Hendrikas Nagrodskis sakė, kad keleivių vežimo licencijas turi 167 įmonės, tačiau taksistų yra gal net keletą kartų daugiau – vienoje įmonėje dirba po keletą vairuotojų. Šiemet neatsisakyta nė vienos licencijos, įregistruotų naujų taksi paslaugas teikiančių įmonių.

REKLAMA
REKLAMA

Už keleivių pervežimo licenciją reikia susimokėti vienkartinį 590 litų mokestį. Ji galioja neterminuotai, visam įmonės veiklos laikui. Tačiau kas penkeri metai taksistai turi išlaikyti egzaminus ir gauti kompetencijos pažymėjimus. Reikia išmanyti ir psichologiją, ir buhalterijos pagrindus, ne tik keleivių, bet ir krovinių pervežimo taisykles. Pavyzdžiui, per egzaminą taksistui tenka atsakyti,  kokiam gyvūnui – katei, šuniui ar gyvatei – pervežti reikalingas veterinarijos pažymėjimas. Teisingas atsakymas – šuniui, o gyvates ir kates vežiotis galima be jokių dokumentų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Važinėjant  taksi automobiliu, miestą ir jo gyvenimą pažįsti visai kitokį, nei jį mato įprasti žmonės, - pasakojo taksistai. – Ypač spalvingas naktinis gyvenimas. Tenka dažnai vežti neblaivius, kažkur įsišėlusius ar įsiaudrinusius miestelėnus, apylinkių gyventojus. Taksi vairuotojas tampa žmogumi, kuriam galima išlieti savo emocijas, kurį galima iškolioti arba... pulti bučiuoti. Ypač daug problemų su girtomis moterimis, jos beveik visada bando provokuoti erotiniais signalais, kartais tiesiog pasikviečia į namus“.

REKLAMA

Taksistai pastebėjo, kad Marijampolė tampa miestu be prostitučių. „Mes neklausiame keleivio biografijos, jei iškviečia, vežame ten, kur jis nori, - sakė vienas taksistas. - Tačiau  pastaruoju metu pastebime  beveik nelikus iš vieno buto į kitą reikalaujančių vežioti moterų.

REKLAMA

O juk būdavo, kad jos mus iškviesdavo į Panevėžį, Kėdainius, iš ten prašydavo nuvežti iki Kalvarijos pasienio posto, paskui – atgal. Keliones visada apmokėdavo. Dabar, kai didžiųjų vilkikų vairuotojai  sėdi be darbo arba gauna gerokai mažesnius atlyginimus, tokių moterų, kurias mes, taksistai, atpažindavome ir iš nemalonaus kvapo, automagistralėje nebeliko“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naktimis vairuotojai taiko savo sistemą –  kviečiami važiuoti į užmiestį, visada informuoja dispečerinę tarnybą. Už tolimesnes keliones keleivis turi sumokėti iš anksto.

Kiekvienas nemalonus incidentas sukelia  taksistų bei valdžios ginčus. Praėjusį pavasarį šalia Kauno agresyvus keleivis nužudė taksi vairuotoją ir žiauriai išniekino šio palaikus – nupjovė ir išmetė galvą. Taksistai įsitikinę, kad nusikaltėliui talkino ir taisyklės, reikalaujančios vežti keleivius prisisegus saugos diržus. Tuomet taksistų veiklos laisvė ir galimybės atsiginti nuo užpakalyje sėdinčio užpuoliko yra labai suvaržomos. Todėl saugaus eismo tarnybos vėl svarsto, ar nereikėtų leisti taksistams važinėti neprisisegus saugos diržų.

REKLAMA

„Kai kurias problemas, kurias mums tenka spręsti su Marijampolės valdžia, pavadintume labai nereikšmingomis, - sakė taksistai. – Pavyzdžiui, šalia turgaus, keleivių išlaipinimo vietoje,  nuolat telkšojo bala. Susitikome su savivaldybės vadovais, išsakėme bėdą – dabar jos nėra“.

REKLAMA

Savo saugumo problemas turi spręsti ir Marijampolės taksistai. Prieš keletą savaičių per vieną naktį nukentėjo net du ekipažai. Į Draugystės gatvę apie 2 valandą nuvykus pagal iškvietimą taksi automobiliui, jo stiklą metaliniu strypu sudaužė nepažįstamas jaunuolis.

„BMW – 525“ automobilį vairavęs taksistas patirtą žalą įvertino 800 litų. Kiek mažesnę žalą tą pačią naktį patyrė į Mokyklos gatvę iškviestas taksistas. Jis užsakovams atvežė 2 butelius brendžio, 3 kebabus, butelį „Coca colos“ ir cigarečių pakelį. Į taksi automobilį įsėdę trys nepažįstami jaunuoliai atėmė krepšį  su svaigalais ir maistu ir pabėgo.

Anot taksistų, nors dirbti, ypač naktimis, nesaugu, tačiau profesija padeda išgyventi ir jiems, ir jų šeimų nariams.

„Kai sunkmetis, uždirbame duonai, - sakė taksistai. – Kai ateis geresni laikai, gal ir sviestui užteks“.

Liucija Burbienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų