Lietuvos ir užsienio mokslininkai tvirtina, kad smėlio kasimas iš Baltijos jūros dugno ties Kuršių nerija jos paplūdimiams žalos nepadarys.
Taip trečiadienį sakė Pajūrio juostos tvarkymo programos įgyvendinimui prižiūrėti sudarytos konsultacinės darbo grupės nariai ir Lietuvos mokslų akademijos atstovai, Palangoje vertinę sausio pirmosiomis dienomis vėjo ir bangų pajūriui padarytą žalą bei aptarę tolesnius krantotvarkos darbus, praneša "Lietuvos žinios".
Klaipėdos universiteto mokslininkas Algimantas Olšauskas pabrėžė, kad su paplūdymių nykimo problema reikėjo pradėti kovoti iškart po 1999 metų rudenį praūžusio uragano "Anatolijus". Jo teigimu, per aštuonerius metus jūra vidutiniškai visame Lietuvos pakrantės ruože pasiglemžė 40 metrų paplūdimių ir apie 25 metrus kopų. Mokslininko skaičiavimu, dėl to, kad per tą laikotarpį nebuvo imtasi jokių priemonių, patirta 50 mm. litų nuostolių.
Lenkijoje paplūdimiai iš jūros dugno iškastu smėliu papildomi jau 18 metų, bet neigiamo poveikio krantams nepastebėta. Pasak mokslininko, tai pigesnis ir ekologiškai švaresnis būdas, nei smėlį vežti sunkvežimiais iš karjerų, ir tai pati efektyviausia priemonė stabdyti krantų eroziją.
Lietuvos geologijos tarnybos direktoriaus Juozo Mockevičiaus įsitikinimu, diskutuoti reikia ne apie tai, ar verta "maitinti" paplūdimius, o kelti klausimą, į kuriuos pakrantės ruožus smėlį reikia pilti pirmiausia.
Ketinimas smėlį kasti jūroje tarp Juodkrantės ir Preilos ir gabenti jį į Palangos paplūdimius sulaukė dalies visuomenės pasipriešinimo. Oponentai tvirtina, kad gelbstint nykstančius didžiausio Lietuvos kurorto paplūdimius galima sunaikinti Kuršių nerijos paplūdimius.
Per vakarykštį pasitarimą krantotvarkos ir geologijos mokslininkai tokius nuogąstavimus atmetė kaip nepagrįstus.
Pagal Pajūrio juostos tvarkymo programą, kuriai įgyvendinti skirta 4,5 mln. litų, šiemet į Palangos paplūdimius ketinama išpilti apie 120 tūkst. kubinių metrų smėlio. Pagrindinis projekto tikslas - apsaugoti nuo erozijos 1300 metrų pakrantės ruožą centrinėje Palangos dalyje nuo tilto į pietus ir atgaivinti šiam ruožui būdingas kranto savybes.