• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai pasaulyje daugėja valstybių, kuriose demokratija šlubuoja, vis svarbiau tampa pilietiškumo vertybes ugdyti nuo mažens, rašoma pranešime žiniasklaidai. Į šį tikslą kūrybiškai pažiūrėjo Dubysos aukštupio mokykla, kuri suteikė vaikams teisę savaitę valdyti savo mini miestą. Ko išmoko Šiaulių rajono vaikai, kai jie turėjo patys rinkti merą, mokėti mokesčius ir leisti įstatymus?

4

Kai pasaulyje daugėja valstybių, kuriose demokratija šlubuoja, vis svarbiau tampa pilietiškumo vertybes ugdyti nuo mažens, rašoma pranešime žiniasklaidai. Į šį tikslą kūrybiškai pažiūrėjo Dubysos aukštupio mokykla, kuri suteikė vaikams teisę savaitę valdyti savo mini miestą. Ko išmoko Šiaulių rajono vaikai, kai jie turėjo patys rinkti merą, mokėti mokesčius ir leisti įstatymus?

REKLAMA

Birželį vieną savaitę Dubysos aukštupio mokyklos kiemas virto tikru, vaikų valdytu miestu, pavadintu pagal netoliese esantį Aukštelkės kaimą. Mini Aukštelkėje veikė rotušė, bankas, parduotuvė, laisvalaikio zona, kavinė, medijų, amatų bei darbo centrai ir net „Sodra“. Stovyklos metu pradinių klasių vaikai rinko merą, leido įstatymus, kūrė verslus, mokėjo mokesčius ir sprendė realias problemas.

REKLAMA
REKLAMA

„Demokratija mokykloje turi prasidėti nuo pasitikėjimo vaiku. Kai suteikiame galimybę spręsti, atsiranda ir atsakomybė, ir augimas. Tik per dalyvavimą vaikai supranta, kad jie yra svarbūs – ne tik ateičiai, bet jau dabar“, – sako Dubysos aukštupio mokyklos direktorius Vaidas Bacys.

REKLAMA

Išmoksta pajusti atsakomybę ir tartis

Visi sprendimai dėl mini Aukštelkės priklausė vien vaikams – suaugusieji atliko tik stebėtojų ar patarėjų vaidmenis. Tokia struktūra padėjo jiems pajusti atsakomybę, išmokti tartis, spręsti konfliktus ir kurti bendrystę.

„Mini Aukštelkė – tai ne tiesiog stovykla, o miestas, kuriame kiekvienas vaikas yra svarbus. Čia nėra šalutinių vaidmenų – kiekvienas turi savo vietą, balsą ir atsakomybę. Miestas tampa erdve, kurioje mokomės būti kartu – ne tik kurti, bet ir girdėti vieni kitus, tartis, augti kaip bendruomenė“, – sako direktoriaus pavaduotoja ugdymui, stovyklos koordinatorė Simona Miškinienė.

REKLAMA
REKLAMA

Vaikai taip pat greitai įvertino demokratijos privalumus. Pavyzdžiui, jie džiaugėsi, kad galėjo patys rinkti merą bei įvertino tai, kad miesto įstaigoms vadovauja ne vienas, bet vis kiti asmenys.

Po stovyklos – pozityvūs pokyčiai

Stovyklos koordinatorė pasakoja, kad tėvai po stovyklos iš karto pastebėjo teigiamus pokyčius vaikuose.

„Dauguma tėvų džiaugėsi, kad vaikai grįžo iš stovyklos drąsesni, savarankiškesni, motyvuoti. Viena mama pasakojo, kad vaikas grįžęs namo pamiršo apie telefoną – kūrė žaidimus, planavo naujus projektus, įtraukė šeimą. Kiti tėvai pabrėžė, kad vaikai pradėjo kalbėti apie sprendimų priėmimą, teisę į nuomonę, atsakomybę už bendrus susitarimus”, – atkreipia dėmesį S. Miškinienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Koncepcija atkeliavo iš Vokietijos

Mini miesto praktika į Lietuvą atkeliavo 2021 m., o pati idėja gimė prieš keturis dešimtmečius Miunchene. Šiemet mini Miuncheno delegacija atvyko ir į Dubysos aukštupio mokyklą.

„Patyrę Vokietijos edukatoriai, organizuojantys vieną žymiausių vaikų miestų pasaulyje, ir keturi vaikai dalijosi patirtimi ir idėjomis su mini Aukštelkės valdytojais bei liko sužavėti vaikų savarankiškumu, miesto struktūra bei aktyviu bendruomeniniu gyvenimu”, – sako S. Miškinienė.

Mini miestų stovyklą Dubysos aukštupio mokykla rengia jau ketvirtus metus iš eilės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų