Tokia draudimo kaina mažina Lietuvos vežėjų konkurencingumą tarptautinėje rinkoje, o kai kuriems gali tapti priežastimi mažinti darbo vietų skaičių arba visai nutraukti pervežimo veiklą. Pagrindine kainų augimo priežastimi vežėjai įvardija konkurencijos tarp draudikų nebuvimą.
„Ši problema tikrai nėra nauja. Apie ją ne kartą buvo skelbta žiniasklaidoje. Buvo kreiptasi į visas įmanomas institucijas: Lietuvos banką, Konkurencijos tarybą. Netgi buvo suorganizuotas susitikimas su premjeru Sauliumi Skverneliu, tačiau draudimo kainos ir toliau liko tokios pačios. Lengvajam automobiliui ar motociklui šis padidėjimas gali siekti 30-40 procentų, o komercinio transporto draudimo kainos, mūsų duomenimis, pabrango nuo 30 iki 300 proc. Toks kainų šuolis yra nesuvokiamas sveiku protu ir mums, vežėjams, yra visiškai nebepakeliamas“, – sako akcijos iniciatorius, UAB „Veka auto“ vadovas Juozas Kuklys.
Vežėjai turi ir dar vieną versiją, kas galėjo padaryti įtaką pakitusiai draudikų kainodarai – įmonių tarpusavio ryšiai. Transporto bendrovėms draudimo paslaugas teikia trys įmonės: „Gjensidige“, „Compensa“ ir BTA. Apie 75 proc. Didžiosios Britanijos draudimo portfelio valdo dvi kompanijos: „Compensa“ ir BTA. „Compensa“ priklauso įmonių grupei „Vienna Insurance Group“, kuri praėjusiais metais įsigijo BTA akcijų paketą – taigi yra valdomi vieno savininko. Po šio sandorio draudimo kainos vežėjams, kurie vyksta į Didžiąją Britaniją, buvo gerokai pakeltos.
Vicemeras L.Kvedaravičius: reikalavimai nepagrįsti
Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius profesinių sąjungų veiksmus vertina kaip neteisėtą spaudimą savivaldybės viešųjų pirkimų komisijai. Anot jo, su profesinių sąjungų atstovais ketinama susitikti rytoj ir aptarti keliamas problemas.
„Profsąjungos gali kelti bet kokius reikalavimus, bet jie turi atitikti Lietuvos įstatymus. Tai dabartinis reikalavimas, reikia žiūrėti, ar tai nebus traktuotinas kaip spaudimas viešųjų pirkimų procedūroms. Nes Viešųjų pirkimų tarnybos atsakymas (leisti vykdyti derybas - BNS) yra gautas ir profesinės sąjungos tą žino. Kadangi kaina tų trijų dalyvių konkurse buvo pateikta aukštesnė, nei buvo numatyta (savivaldybės planuose - BNS), VPT aiškiai pasakė, kad turi būti vykdomos tiesioginės derybos su visais trimis dalyviais“, - dėstė jis.
L.Kvedaravičius sako, kad laimėtoją lems mažiausia kaina.
Kovo pradžioje savivaldybė maždaug dešimtadalio maršrutų Vilniuje laimėtoju jau paskelbė bendrovių „Rigas mikroautobusų satiksme“ ir „Transrevis“ konsorciumą. Profesinės sąjungos daro prielaidą, jog ir antrąją konkurso dalį laimėjus privatiems vežėjams, sumažės darbo VVT, o dalis įmonės darbuotojų bus atleisti be jokių garantijų lengviau įsidarbinti privačiame sektoriuje.
L.Kvedaravičius sako, kad tai nėra tiesa, nes didžiąja dalimi maršrutų ir toliau keleivius veš VVT - konkursai skelbiami dėl 17 proc. maršrutų.
„Aiškinti, kad jei laimės kiti, VVT darbuotojai praras darbą - galiu pasakyti, kad tikrai ne, nes vairuotojų apskritai trūksta viešajame transporte. Paskaičiavimų nėra, bet konkursas nesibaigęs, šiek tiek ankstyva išvadas daryti. Bet mes ir žiemą turėjome daug problemų, autobusai neišvažiuodavo, nes vairuotojų trūkumas buvo. Niekas jokių vairuotojų nesiruošia atleidinėti“, - tikino vicemeras.