• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Politikai paruošė naują bizūną vairuojantiems taršius, techniškai netvarkingus ir stipriai dūmijančius automobilius. Policininkai, aplinkosaugininkai, kiti pareigūnai galės stabdyti automobilius, matuoti jų taršą, o rodiklių neatitinkančius automobilius išsiųsti pakartotinai atlikti techninę apžiūrą.

Politikai paruošė naują bizūną vairuojantiems taršius, techniškai netvarkingus ir stipriai dūmijančius automobilius. Policininkai, aplinkosaugininkai, kiti pareigūnai galės stabdyti automobilius, matuoti jų taršą, o rodiklių neatitinkančius automobilius išsiųsti pakartotinai atlikti techninę apžiūrą.

REKLAMA

Seimas antradienį priėmė įstatymo pataisas, kurios leis aplinkos apsaugos pareigūnams stabdyti automobilius ir atlikti taršos patikrą, bus tikrinama, ar reali automobilio tarša atitinka reikalavimus. 

Seimas priėmė tai numatančias Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės bei Saugaus eismo automobilių keliais įstatymų pataisas. 

Jos numato, kad aplinkos apsaugos pareigūnai matavimus operatyviai atliktų vietoje – sustabdžius automobilį kelyje. Jie atliktų ir tokių teršalų paveiktos aplinkos matavimus. Pataisomis taip pat nustatoma, kokie transporto priemonės trūkumai bus laikomi pavojingais, dideliais, o kokie – nedideli. 

REKLAMA
REKLAMA

„Tarša žudo ir tarša miestuose yra pagrinde sukeliama kietosiomis dalelėmis ar kitais teršalais transporto, pramonės ir šildymo įrenginių. Transporte mes 2021 m. atlikome pilotinį projektą Vilniaus mieste, nuotoline taršos akimi tyrėme 40 tūkst. automobilių ir sulyginome jų gamybinius su jų faktiniais išmetimai. 

REKLAMA

Ką parodė rezultatai? 3-4 proc. automobilių yra techniškai netvarkingi realiomis eismo sąlygomis. Tie 3-4 proc. automobilių išmeta pusę Vilniaus taršos. Jeigu mes sugebėsime suvaldyti eisme tuos 3-4 proc. automobilių, mes sugebėsime transporto taršą sumažinti beveik per pusę Vilniuje“, – iš Seimo tribūnos per projekto pateikimą birželį kalbėjo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

Simonas Gentvilas (Žygimantas Gedvila/ BNS nuotr.)

Pasak jo, net pusė automobilių nepereina techninių apžiūrų iš pirmo karto, o dešimtadalis automobilių nepereina dėl išmetimų trūkumų.

REKLAMA
REKLAMA

„Kas dešimtas automobilis atvažiuojantis iki techninės apžiūros yra techniškai netvarkingas dėl savo išmetimų į gamtą. <...> Tokių pernai buvo 78 tūkst. ir jie iki tol važinėjo eisme“, – pažymėjo aplinkos ministras.

S. Gentvilo teigimu, iki šiol nebuvo galimybės „išimti“ tokio taršaus automobilio iš eismo iki kitos techninės apžiūros, tokio automobilio vairuotojas gauna tik baudą.

„Labai svarbu turėti instrumentą, kad techniškai netvarkingas automobilis eisme būtų išimtas iš eismo ir būtų paprašyta susitvarkyti ir grįžti į techninę apžiūrą“, – kalbėjo jis.

Dabar stabdyti ir pagal kompetenciją tikrinti automobilius turi teisę policininkai, muitininkai, transporto saugos administracijos pareigūnai. 

Naujoji tvarka įsigalioja nuo kitų metų sausio 1 d.

kiek dar kartų to debiloido ištinusią mordą viešinsit? ar dar jums negana?
Gal parasykit, kaip tie pingvinai, amplikosaugininkai atrodys, nes stoti, jei stabdo ne policija, niekas nesiruosia, nebent nori buti apiplesti.
nei vienoje pasaulio valstybėje nėra tokių kvailysčių kaip LT, kad kažkokie gamtosaugininkai ar transporto kontrolė stabdytų lenvuosius auto patikrai
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų