Naujokų vairuotojų gretos gausėja, tačiau jie egzaminams kasmet pasirengia vis prasčiau, rašo „Lietuvos žinios“.
Per pirmąjį 2006-ųjų pusmetį vairavimo praktikos egzaminą B kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti iš pirmo karto išlaikė 51,1 proc., o šiemet - jau tik 44,4 procento. Blogiau pasirengiama ne tik vairavimo praktikos, bet ir teorijos egzaminams,
"Regitros" Vilniaus filialo direktorius Kęstutis Jadzevičius įsitikinęs, kad vairuotojams rengti didesnę įtaką turi ne Lietuvoje taikoma mokymo metodika, o vairavimo instruktorių kvalifikacija.
"Deja, informacijos apie konkretaus instruktoriaus darbo rezultatus neturime, o ir ne mūsų reikalas tokią informaciją kaupti. Tačiau net ne tai svarbiausia. Blogiausia, kad instruktoriai, kiek mums žinoma, iš esmės neprisiima jokios atsakomybės už savo darbą, jo kokybę", - svarsto K.Jadzevičius.
Pasak specialisto, neįmanoma parengti gero vairuotojo, juo labiau mūsiškiam karui keliuose, per 10 valandų, kurias mokinys važinėja stebimas instruktoriaus, rašo „Lietuvos žinios“.
Seniai apskaičiuota, kad naujokui turėtų būti skirta bent pusšimtis valandų. Be to, specialios studijos rodo, kad tokių valandų padidinus iki 120, per pirmuosius dvejus metus net 40 proc. sumažėja tikimybė jauniems vairuotojams patekti į avarijas. Kol kas privalomas kelionių su instruktoriumi laikas - 20 valandų.
Tačiau čia yra kelios aplinkybės. Visų pirma labai išaugtų ir taip, daugelio įsitikinimu, didelė mokymo kaina. Antra: vairavimo mokymas - labai individualus dalykas. Daug kas priklauso nuo besimokančiojo įgimtų sugebėjimų, jo reakcijos, temperamento ir pan. Tad čia daryti kažkokius apibendrinimus išties keblu.
Per pirmąjį šių metų pusmetį "Regitros" egzaminų centruose vairavimo praktikos egzaminus išlaikė 35,8 tūkst. žmonių. Tai kone ketvirčiu daugiau nei pernai. Beje, tokia augimo tendencija fiksuojama nebe pirmi metai, rašo „Lietuvos žinios“.