REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo vasaros pradžios įvesta naujovė – „baltieji“ šviesoforai, kurių signalai skirti tik viešajam transportui. Nors nuo pakeitimų praėjo keletas mėnesių, nė vienas Lietuvos miestas naujosios priemonės neįdiegė. Didmiesčių nuomonės apie naujuosius šviesoforus skiriasi – kol vieni jau numatę tikslias vietas, kur šie šviesoforai stovės, kitų jų atsiradimui nemato būtinybės.

Nuo vasaros pradžios įvesta naujovė – „baltieji“ šviesoforai, kurių signalai skirti tik viešajam transportui. Nors nuo pakeitimų praėjo keletas mėnesių, nė vienas Lietuvos miestas naujosios priemonės neįdiegė. Didmiesčių nuomonės apie naujuosius šviesoforus skiriasi – kol vieni jau numatę tikslias vietas, kur šie šviesoforai stovės, kitų jų atsiradimui nemato būtinybės.

REKLAMA

Nuo birželio 1-osios įsigaliojo naujos Kelių eismo taisyklės (KET), kuriose atsirado naujas eismo reguliavimo būdas – viešajam transportui skirti „baltieji“ šviesoforai. Naujienų portalas tv3.lt pasidomėjo, ar Lietuvos didmiesčiai – Vilnius, Kaunas ir Klaipėda – ketina įdiegti šią naujovę.

Vilnius vietą jau numatęs

Kaip naujienų portalą tv3.lt informavo už viešąjį transportą atsakingos sostinės savivaldybės įmonės JUDU („Susisiekimo paslaugos“) atstovai, Vilniuje ketinama pritaikyti KET atsiradusius „baltuosius“ šviesoforus.

REKLAMA
REKLAMA

„Šiuo metu derinami paskutiniai akcentai dėl pirmojo tokio šviesoforo įrengimo, jau visai netrukus turėsime informacijos“, – teigiama JUDU atsakyme.

REKLAMA

Sostinėje viešajam transportui skirtą „baltąjį“ šviesoforą ketinama įrengti tikrai judrioje ir eismo spūsčių neretai kamuojamoje Kareivių gatvėje.

Kaunas idėjos kol kas nepritaikys

Tuo metu Kaunas sostinės pavyzdžiu kol kas neseks. Laikinosios sostinės savivaldybė teigė, kad kol kas poreikio šiai naujovei nemato, tačiau neatmeta, kad ateityje nuomonę gali pakeisti.

„Kol kas „baltųjų“ šviesoforų įrengti nenumatyta. Šiuo metu mieste nėra tokių sankryžų, kuriose ši eismo reguliavimo priemonė funkciškai būtų teisinga.

REKLAMA
REKLAMA

Rengiant gatvių projektus, kiekvienu atveju individualiai vertiname šią galimybę ir prireikus ja pasinaudosime“, – naujienų portalui tv3.lt sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Klaipėda džiaugiasi

„Klaipėdai tai labai aktualu. Mes labai sveikiname šitą KET pakeitimą“, – tvirtino Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.

Savivaldybės atstovas teigė, kad uostamiestyje vykdomas Taikos prospekto žaliosios bangos modernizavimo projektas. Jame, atnaujinant gatvėje esančius šviesoforus, Klaipėdos valdžia svarstytų ir apie „baltųjų“, tik viešajam transportui skirtų, šviesoforų įrengimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

KET naujovės įdiegimą, anot R. Mockaus, Klaipėda derintų su kitu savo planuojamu įgyvendinti projektu – greitųjų autobusų sistema (BRT).

Visgi tikslių datų, kada „baltieji“ šviesoforai įsižiebs Taikos prospekte, savivaldybė kol kas pateikti negali.

„Norime išjudėti nevilkindami, bet gerai pasiruošę“, – sakė R. Mockus.

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad nuo birželio 1 d. įsigaliojo nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Vienas jų –  KET pakeitimuose reglamentuoti atskiri, tik maršrutiniam transportui skirti šviesoforo signalai.

Tokius šviesoforus galima įrengti sankryžose, kuriose įrengta raide „A“ pažymėta eismo juosta (pavyzdžiui, T formos sankryžose) ir tikslinga leisti maršrutiniam transportui įvažiuoti į sankryžą anksčiau nei likusiam transporto srautui.

REKLAMA

Atsiranda naujas S formos signalas, kuris draudžia maršrutinio transporto eismą. Horizontalaus brūkšnio formos signalas draudžia maršrutinio transporto eismą ir informuoja, kad šviesoforo signalai pasikeis.

Kartu įjungti S formos ir horizontalaus brūkšnio formos signalai draudžia maršrutinio transporto eismą ir informuoja, kad netrukus bus įjungtas rodyklės (-ių) formos signalas. Rodyklės (-ių) formos signalas leidžia maršrutinio transporto eismą nurodyta (-omis) kryptimi (-is)

Nauji šviesoforo signalai

Maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos

Nuo birželio 1 d. KET išskirtos dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos, žymimos:

REKLAMA

raide A, kuriomis gali važiuoti tik maršrutinis transportas;

simboliu A+, kuriomis, be maršrutinio transporto, gali važiuoti dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele (kuriuose važiuoja neįgalieji į (iš) švietimo įstaigą (-os) ar į (iš) neįgaliųjų dienos užimtumo centrą (-o) (jeigu važiavimo maršrutas suderintas su kelio savininku) ir kitos transporto priemonės, kurioms suteikta tokia teisė: motociklai, lengvieji taksi automobiliai, taip pat automobiliai, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai, jeigu eismo juosta pažymėta atitinkamais užrašais / simboliais.

Esminiai Kelių eismo taisyklių pakeitimai nuo 2022 m. birželio 1 d.

Yra tokia Pagiriu gyvenvietė už Vilniaus. Buvo gatvė kaip gatvė ir posūkiai į kairę ir į dešinę. Ir nebuvo jokių eismo įvykių ir problemų. Bet valdžia ėmė ir pastatė žiedinė sankryža -karusele. Sunaudota labai daug brangaus granito ,pristatyta visokių salelių. Sankryžai sunaudota daug milijonų,lyg tai būtų ne Pagiriai, o Paryžius. O koks efektas ? Jokio,nes jos nereikėjo,nebuvo problemų,o dabar pastatytas paminklas korupcijai.
Vilnių jau sugadino . A juostos visada būna tuščios,nes nėra tiek transporto,taip pat visada trūksta autobusų vairuotojų. Tai kam dar meluoti ir groeztinti draudimus?Matomai atėjo direktyva ir pinigai iš Briuselio. Kaip visada...
Blogiausia, kad kai į valdžią atėjo "Laisvės" partija ir liberalai prasidėjo diktatūra, kai visuomenės nuomonės valdžia neklausia.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų