Dažnai prireikus skubios informacijos, gelbsti trumpieji numeriai, kuriais paskambinus galima sužinoti ne tik autobusų tvarkaraščius ar oro temperatūrą Londone, bet ir paklausti, kiek ežys turi spyglių. Kaip teigia patys tokių paslaugų tiekėjai, dažnai skambinantys užduoda ne tik itin keistų klausimų, bet ir pasidalyja su operatoriais savo džiaugsmais ir rūpesčiais.
„Žolės“ siūloma ieškoti pas ūkininkus
UAB „Infomedia“ Marketingo skyriaus vadovas Saulius Vanagas, kalbėdamas apie populiariausias užklausas telefonu šventiniu laikotarpiu, sakė: „Dažniausiai teiraujamasi apie kavines, restoranus ir barus, taksi paslaugas, veikiančius gėlių salonus bei netradiciniu laiku dirbančias įmones.“
Pašnekovo teigimu, prie telefonų budintys operatoriai sulaukia ir labai neįprastų klausimų: „Būna atvejų, kai klausiama, kuriais metais paskutinį sykį buvo saulės užtemimas arba, kada paskutinį kartą buvo mėnulio užtemimas Gruzijoje. Pasitaiko, kad vakarais skambina asmenys, ieškantys seksualinio pobūdžio paslaugų.“
Į klausimą, kaip turėtų reaguoti operatorius, prašomas informacijos apie saulės užtemimą Čekijoje ir kaip, išgirdęs kliento pageidavimą, prieštaraujantį šalyje galiojantiems įstatymams, pašnekovas sakė: „Stengiamasi atsakymą žmogui pateikti kuo greičiau, bet jei pasitaiko tokie klausimai, į kuriuos iš karto atsakyti neįmanoma, atsakymas siunčiamas trumpaja žinute. Tais atvejais, kai klientai ieško seksualinio pobūdžio paslaugų, mes atsisakome suteikti tokią informaciją, nes tiesiog neturime ką atsakyti į tokį klausimą."
Pašnekovo teigimu, informacijos telefonais atsiliepiantys operatoriai negali suteikti tik tokios informacijos, kurie prieštarautų Lietuvos Respublikoje galiojantiems įstatymams, o visais kitais atvejais stengiamasi klientui padėti. „Informacija apie sekso paslaugas ar narktotikus nėra teikiama. Į klausimą, kur auga kanapės, operatorius atsakys skambinančiam, bet kur ji parduodama – ne. Jei klausiama, kur galima įsigyti žolės, operatorius tuomet pasiūlys keletą ūkininkų kontaktų, nes tikrai pasitaiko atvejų, kuomet žmonės teiraujasi, kur galima įsigyti pašarų gyvuliams“, – kalbėjo S. Vanagas.
Nori ne informacijos, o pasikalbėti
Apie tai, ar pasitaiko atvejų, kai skambina žmonės, būdami stresinėse situacijose arba ketindami nusižudyti, pašnekovas sakė: „Teko girdėti, kad tokių atvejų būna. Tuomet stengiamasi tokius skambučius nukreipti į specialiąsias tarnybas, kad žmonės gautų kvalifikuotą psichologinę pagalbą. Mūsų darbuotojai nėra ruošiami jos suteikti.“
S. Vanagas neneigė, kad pasitaiko ir tokių skambučių, kai žmonės skambina paprasčiausiai norėdami pasikalbėti su kuo nors ir neturėdami konkretaus klausimo: „Informacijos telefono paskirtis – greitai ir kokybiškai suteikti žmogui reikalingą informaciją, o ne kalbėtis tuščiai apie orą. Jei vienu metu atsiras 50-100 žmonių, kurie norės tiesiog pabendrauti, bus prarandamas efektyvumas bei kokybė ir kiti žmonės negalės prsisiskambinti. Tokiu atveju operatorius bando išsiaiškinti, koks klausimas aktualus skambinančiajam, o jei konkretaus klausimo nėra, tuomet su žmogumi tiesiog atsisveikinama.“
Patarimai apie dovanas meilužei
Pasak pašnekovo, šventiniu laikotarpiu informacijos telefonų operatoriais kartais net išgirsta ir tokių klausimų: „Ką nupirkti dovanų meilužei?“ ir tuomet privalu pasiūlyti net keletą galimų variantų.
„Jei paskambinęs žmogus vartoja necenzūrinius žodžius ir įžeidinėjami darbuotojai, su tokiu žmogumi galima tiesiog mandagiai atsisveikinti, bet taip pat stengiamasi išsiaškinti, koks skambinančiojo tikslas.“
„TEO LT“ atstovas spaudai Antanas Bubnelis, apie skambučius trumpuoju informacijos numeriu 118, sakė: „Švenčių laikotarpių dažnai pasitaiko skambučių, kurių metu skambinantieji prašo sujungti su Kalėdų seneliu, klausia kokiu adresu rašyti jam laiškus, kaip jį išsikviesti į namus ar biurą, kokie vyksta Kalėdiniai renginiai ir ką galima padovanoti savo draugei.“
Pašnekovo teigimu, pasitaiko atvejų, kai numeriu 118 ieškoma psichologinės pagalbos arba žmonės tiesiog nori pasikalbėti. „Žmonės skambina ne vien dėl informacijos, kai kada gyvenime viskas susiklosto taip, kad vienintelis numeris, kuriuo galima paskambinti vėlai vakare ar naktį ir išgirsti šiltą žodį, lieka 118. O kartais skambinama vien dėl išklausymo. Pasitaiko, kad tenka išklausyti net savos kūrybos eilių, ne šiaip sau trumpučių ketureilių“, – sakė A. Bubnelis.
Pasak pašnekovo, pasitaikė keli atvejai, kai skambinantieji prašė kuo greičiau sujungti su greitąja pagalba ar policija, nes dėl streso negalėjo prisiminti jų numerio.
Keletas įdomių pokalbių ištraukų, kurias užfiksavo 118 informacijos numerio operatoriai:
Skambina vaikinas ir klausia: „Mano laiptinėje kabėjo skelbimas, kad dviratį perka, šiandien išeinu, skelbimo nebėra. Ar galite pasakyti koks telefono numeris buvo tame skelbime?“
Šeštadienio rytas: skambina senyva moteris ir sako: „Paskambinkit į LNK televizorių, dabar ten virėjų laidą rodo, ir pasakykit tai virėjai, kad skarelę užsirištų, nes dabar palaidi plaukai petelnėj tarp taukų mirksta..“
Klientas: „Girdi per televizorių Valdas šneka? (Prezidentas Valdas Adamkus). Sujunk mane su juo. Konsultantas: „Tai su ta televizija ar su prezidentūra jungti?“
Klientas: „Su televizija.“
Konsultantas: „O per kurį kanalą rodo?“
Klientas: „Per pirmą.“
Konsultantas: „LRT ar LNK dukterinį kanalą TV1?“
Klientas: „Tai pas mane LNK yra pirmas kanalas!“
Klientė: „Prašau man informacijos numerį.“
Konsultantė: „Kokios informacijos jums reikia?“
Klientė: „Tik man lėtai prašau sakyti.“
Konsultantė: „Kokios informacijos jums reikia?“
Klientė (pakeltu tonu): „Aš habilituota mokslų daktarė!“
Konsultantė: „Bet kieno jums informacijos numerio reikia?“
Klientė: „Aš turiu tris diplomus!“
Konsultantė: „Tai pasakykite, kokios informacijos telefono jums reikia?“
Klientė: „Vienas, toliau?¨
Konsultantė: „Jūs pasakykite, kokios informacijos reikia, tada aš galėsiu pasakyti telefoną.“
Klientas: Prašau man pasakyti Perlojos g. 29 policijos viršininko numerį. Konsultantė: 837... Klientas: Garsiau! Juk tarp mūsų 200 kilometrų atstumas!