Žurnalas „Reitingai“, įvertinęs brandos egzaminų ir žinių patikrinimų, olimpiadų rezultatus bei lėšas švietimo pagalbai, nustatė, kad Kauno mokyklos dirba geriau nei Vilniuje.
„Yra tokia labai svarbi priemonė, kur mokyklos išveža vaikus, pavyzdžiui, į gamtą savaitei ir moko įvairių dalykų, matematikos“, – pasakoja Kauno Švietimo skyriaus vedėja Ona Gucevičienė.
Vilniaus vicemeras nenusileidžia: vienas reitingas neparodo, kad Kaunas geresnis, nes atskirų mokyklų reitinguose geriausios Vilniaus mokyklos išlaikė pozicijas.
„Kažin, ar aplenkė, visų pirma. Tos stiprios mokyklos, kurios ir buvo stiprios, ir yra pačios stipriausios. Iš atrankinių mokyklų penketuke yra trys iš penkių. Neatrankinių ten taip pat yra viršuje mokyklų“, – sako Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.
„Aš, kaip Vilniaus patriotas, turiu pasakyt, kad šita situacija, ko gero, laikina“, – juokauja Vilniaus Jono Pauliaus II gimnazijos direktorius Adamas Blaškevičius.
Marijampolė iš 14 vietos pakilo į 3
Geriausių savivaldybių penketukas atrodo taip: po Kauno ir Vilniaus rikiuojasi Marijampolė, Šiauliai ir Palanga. Aukštą šuolį padarė Marijampolė – iš 14 vietos pakilo į 3.
„Šiaip tai nesitikėjom. Mes Marijampolėj niekad nesivaikom tų reitingų ir nepretenduojam kažkaip išskirtinai pasirodyti“, – teigia Marijampolės meras Povilas Isoda.
Marijampolės meras sako: dabar savivaldybės mokyklos turi pakankamai laiko papildomiems žinių patikrinimams ir papildomoms pamokoms.
„Tinklo tvarkymas – jau mūsų praeitis. Darom sprendimus, kad ugdymo kokybę keltume. Tai turim pirmų–trečių klasių matematikos testavimus, testuojam visus mokinius, žiūrim, kas negerai, kurios tobulintinos vietos“, – pasakoja P. Isoda.
„Reitingų“ sudarytojai sako, kad mokyklų sėkmė priklauso būtent nuo savivaldybių keliamų tikslų. Jeigu keliamo tikslo nėra, tai ir rezultato nebus. Ir Vilniuje tebeegzistuoja praraja tarp vadinamųjų gerų ir blogų mokyklų.
„Mes kovojam net ne dėl mokytojų – gerų ar blogų – bet dėl mokytojų, kurie turi diplomą. Tai kalbėt apie gerą mokyklą tada yra sunku. Aš nepavydžiu tėvams“, – sako A. Blaškevičius.
Vilniaus Jono Pauliaus II gimnazijos direktorius žvelgia į naujausius mokyklų reitingus. Šiemet jo vadovaujama mokykla pagal abiturientų įstojimus į aukštąsias mokyklas ir egzaminų rezultatus užima 35 vietą. Pernai gimnazija užėmė 6 vietą. Bet ir čia aiškėja, kad Jono Pauliaus II gimnazija yra lenkakalbė, taigi, pavyzdžiui, lietuvių kalbos egzaminų rezultatai natūraliai yra prastesni. Kitas akcentas – reitingų kriterijai taip pat nėra pastovūs.
„Negalima pasakyti, kad mokykla, kuri yra pirmoj vietoj, yra pati geriausia. Arba ta, kuri yra ten gale, yra pati blogiausia, nes mokykloj tų rodiklių yra labai daug. Ir galima sudaryti reitingą, kuris apverstų šitą sistemą, bet nieks kitas nenori imtis šito darbo“, – komentuoja A. Blaškevičius.
Gintaras Sarafinas situaciją vertina griežtai
Ir „Reitingų“ sudarytojai pripažįsta, kad sunku vertinti mokyklas, kai egzaminai kaskart yra skirtingo lygio.
„Didžiausia bėda yra ta, kad valstybiniai brandos egzaminai, jų sudėtingumas yra nepalyginamas pagal metus“, – pasakoja „Reitingų“ žurnalistė Jonė Kučinskaitė.
Tad reitingo funkcija dabar – ne kiek lyginti mokyklas ir savivaldybes, kiek diskutuoti apie švietimo problemas.
„Vieną nesąmonę dengia vis nauja nesąmonė, ir jau nesąmonių sluoksnis pas mus tikrai storas“, – komentuoja „Reitingų“ redaktorius Gintaras Sarafinas.
Didžiausias galvos skausmas – dėl artėjančios egzaminų sesijos. Kone visą birželį mokyklose kasdien vyks po vieną ar ne kelis egzaminus, o tuo pat metu turės vykti ir pamokos egzaminų nelaikantiems moksleiviams. Bet jų greičiausiai ir nebus, nes pamokas turintys vesti mokytojai turės prižiūrėti egzaminus.
„Mes gavome tokį palikimą. Mūsų komanda atėjusi gavo tokį palikimą. Įstatymiškai, pagal teisės aktus, norėčiau pabrėžti, mes negalim nieko dabar keisti“, – į kritiką atsako švietimo, mokslo ir sporto ministrė Raminta Popovienė.
Ministrė sako, kad reiks visiems sutarti ir dėl idėjos, ar vertėtų viena ar dviem savaitėmis sutrumpinti mokslo metus.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.











































































































































































































































































