„Mes pateiksime savo matymą, kaip pagal 4-jį geležinkelių paketą, vertinant Vokietijos ir Austrijos pavyzdžius, pertvarkyti geležinkelius“, - BNS sakė susisiekimo ministro atstovo spaudai Ričardas Slapšys.
Pasak jo, po to bus toliau deramasi su EK bei bus ieškoma abi puses tenkinančio sprendimo: „Tai turi ir Lietuvos interesus atitikti“.
EK Lietuvai gegužę pateikė ultimatumą, kad už 2008 metais išardytą geležinkelio ruožą Bugeniai-Rengė „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų būti išskaidyti arba sumokėti iki 10 proc. apyvartos (apie 43 mln. eurų) baudą bei atstatyti ruožą, o tai galėtų kainuoti dar 20 mln. eurų.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius BNS anksčiau sakė, kad Lietuvai priimtiniausia pertvarka pagal Vokietijos geležinkelių „Deutsche Bahn“ pavyzdį. Tai reikštų, kad bendrovė taptų holdingu - krovinių vežimo, keleivių vežimo ir infrastruktūros valdymo verslai būtų atskirti ir taptų jo antrinėmis įmonėmis su atskiromis valdybomis ir vadovybe.
2007 metais reorganizavus „Deutsche Bahn“, keleivių vežimo paslaugos atiteko bendrovei „DB Bahn“, logistika - „DB Schenker“, o infrastruktūros valdymas - „DB Netze“.
Lietuvos transporto atašė Briuselyje Gytis Mažeika BNS gegužę aiškino, kad pagal Europos Sąjungos ketvirtąjį geležinkelių paketą „Lietuvos geležinkelius“ galima pertvarkyti, neskaidant į atskiras bendroves. Pasak jo, reikėtų pertvarkyti geležinkelių eismo valdymo ir rangos darbų priežiūros funkcijas bei atskirti pagrindinių veiklų finansinius srautus.