Nuo 2005 metų po viso pasaulio miestus plinta paslaptingų lipdukų ir grafitų, skelbiančių „Čia buvo BNE“ („BNE WAS HERE“), epidemija.
Šįkart daugybė įvairaus dydžio užrašų pasirodė Melburne. Jais nuklijuoti mokestį už automobilių stovėjimą priimantys automatai, šiukšliadėžės, sienos, langai, autobusų stotelės, pranešė „The Herald Sun“.
Anksčiau šių, nuo 2005 metų vis pasirodančių dar neišaiškintos reikšmės užrašų banga plūdo Niujorke, Tokijuje, Madride, Bankoke, Prahoje.
Teisėtvarkininkai visame pasaulyje bandė iššifruoti jais perduodamą žinią, tačiau konkretaus atsakymo, kas yra „BNE“, nerasta.
San Francisco meras, ypač suerzintas lipdukų savo mieste, buvo paskyręs 3,5 tūkst. dolerių premiją už atsakingo asmens sučiupimą.
Melburnui vadovaujantis Robertas Doyle`as šįkart jokios premijos nesiūlo. Jo atstovas spaudai nurodė, kad R. Doyle`as nenori suteikti pažeidėjui jokio viešumo, kad tai nepaskatintų dar stipresnės užrašų bangos. Vietos pareigūnai tuo metu, pranešama, ieško naudingos informacijos tarp užsienio kolegų.
Įvairių interneto puslapių autoriai ėmėsi kataloguoti nuotraukas užrašų, pasirodžiusių „užpultuose“ miestuose.
Spauda ir interneto dienoraščių autoriai daugelyje šalių taip pat aiškinosi, kokį asmenį ar dalyką galėtų reikšti „BNE“, tačiau vėl – jokio konkretaus atsakymo.
Lipdukai, pasirodę Tokijuje, kuriuose po tuo pačiu standartiniu užrašu didžiosiomis raidėmis buvo azijietiški rašmenys, paskatino spėliones, kad tai galėtų būti skrydžių tarp Australijos miesto Brisbane`o ir Tokijo reklaminė kampanija. BNE yra tarptautinis Brisbane`o oro uosto kodas.
Tačiau paties oro uosto atstovas spaudai Jimas Cardenas šią savaitę nurodė, kad lipdukai būtų gera rinkodaros priemonė – jei tik Brisbane`as būtų apie tai pagalvojęs.
„Ne paslaptis, kad mes bandome perimti keleivių ir turistų iš Melburno oro uosto“, – pridūrė jis.
2005 metais lipdukai pirmą kartą pastebėti JAV ir vėliau ėmė keliauti po visą pasaulį.
Australijos mieste Perte įsikūrusi biomedicinos kompanija „ Bone Medical Limited“, akcijų biržoje kotiruojama kodu BNE, taip pat paneigė savo įsitraukimą į tokią „akciją“. Įmonės finansų vadovas Edas Daquino nurodė, kad jos produktai vis dar bandomi ir reklamai dar per anksti.