Tėtis, negalintis valdyti pusės kūno ir praradęs kalbos gebėjimą, priklauso nuo kitų žmonių pagalbos ir dažnai bendrauja tik žvilgsniais ar garsais. Ernesta, puikiai suprantanti tėvo poreikius, įprastai rūpinasi jo sveikata ir nuolat lydi jį per medicininius tyrimus bei procedūras.
Sulaukė piktų slaugytojos žodžių
Kadangi ankstesnė kompiuterinė tomografija buvo atlikta Mažeikių ligoninėje, onkologai patarė tyrimą kartoti toje pačioje įstaigoje, kad būtų išlaikyti tie patys parametrai ir palyginami duomenys.
Tačiau Mažeikiuose Ernesta sužinojo, kad dėl personalo trūkumo nebuvo specialisto, galinčio suleisti kontrastinę medžiagą. Todėl jai buvo pasiūlyta kreiptis į Respublikinę Šiaulių ligoninę, kurioje jų greitai laukė laisva vieta tyrimui atlikti.
Atvykus į ligoninę, Ernestos ir jos tėčio laukė nemaloni staigmena. Jiems buvo nurodyta eiti į 119 kabinetą, kuriame dirbo vyresnio amžiaus slaugytoja. Ernesta paaiškino slaugytojai, kad tėtis turi tik vieną tinkamą veną, esančią jo sveikos rankos plaštakoje, todėl kateteris turi būti įdėtas būtent ten.
Tačiau pasak moters, slaugytoja reagavo neadekvačiai, grubiai atsakydama, jog Ernesta neaiškintų jai kaip dirbti. Kaip reikalauja higienos normos, moteris atsitraukė toliau nuo savo tėčio ir slaugytojos, kuri bandė įvesti kateterį, tačiau tuoj pat sulaukė piktų slaugytojos žodžių: „Dink lauk!“
„Išėjau pro duris, tačiau neilgai trukus išgirdau tėčio aimanas ir slaugytojos šauksmą: „Ko tu šauki?“ Įėjau į kabinetą, paklausiau jos, kas čia vyksta? Slaugytoja mane vėl varė lauk. Tuomet pamačiau, kad jai nukrito kateterio spaustukas, o ji spaustuką paėmė nuo grindų, nesilaikydama sanitarinių normų ir bandė jį vėl įstatyti į kateterį.
Tėtis nenorėjo, kad pakeltą nuo žemės spaustuką slaugytoja dėtų ant atviros venos. Juk pilna ligų galima pasigauti, o mano tėtis ir taip labai serga. Slaugytoja jau pradėjo grasinti. Sakė: „Nori dursiu dar? Nori dursiu dar?“ – su pasibaisėjimu pasakoja moteris.
„Tai buvo ir emocinis sukrėtimas”
Vėliau nepaisant Ernestos pastangų patikrinti, ar kateteris buvo tinkamai įdėtas, slaugytoja griežtai teigė, kad viskas yra gerai. Tačiau nebuvo atliktas įprastas procedūrinis veiksmas – kateterio patikrinimas suleidžiant natrio chlorido tirpalą. Vietoj to, slaugytoja ir toliau elgėsi grubiai, atsisakydama bet kokio paaiškinimo ar klausimų.
Po šios skausmingos patirties Ernestos tėtis buvo nuvestas į kompiuterinės tomografijos skyrių. Jam buvo duota išgerti kontrastinės medžiagos, tačiau tyrimas nepavyko, nes blogai įstatytas kateteris leido kontrastinei medžiagai subėgti po oda. Tėčiui tai sukėlė didžiulį skausmą.
Technologė, kuri turėjo atlikti kompiuterinės tomografijos tyrimą pasakė, jog reikės grįžti į 119 kabinetą ir iš naujo įvesti kateterį, tačiau Ernesta griežtai atsisakė ten grįžti ir nuėjo į Priėmimo skyrių kreiptis dėl skubios pagalbos.
„Priėmimo skyriuje dirbusi slaugytoja atidžiai apžiūrėjo tėčio ranką, kuri buvo smarkiai ištinusi, ir pripažino situacijos rimtumą. Slaugytoja informavo, kad ranką reikės šaldyti, nes ji tapo kieta kaip plyta, o skausmas buvo stiprus.
Nors tėtis negalėjo kalbėti, jis patvirtino, kad viskas gerai, kai kita slaugytoja jam įvedė kateterį į tą ranką, kurioje jau daug metų niekas nesugebėdavo rasti venos. Ši slaugytoja tai padarė vos per minutę. Galiausiai ji patikrino, ar kateteris tinkamai įstatytas. Esame jai be galo dėkingi”, – dėkoja moteris ir priduria, kad antrą kartą tyrimas buvo atliktas sėkmingai.
Nepaisant to, kad tėtis buvo patenkintas galutiniu rezultatu, Ernesta negalėjo pamiršti, kaip pirmoji slaugytoja iš 119 kabineto elgėsi su jos tėvu.
„Tai nebuvo tik fizinis skausmas. Tai buvo ir emocinis sukrėtimas dėl netinkamo elgesio, grasinimų ir nepagarbos neįgaliam žmogui,“ – teigė Ernesta. Ji pridūrė, kad pirmą kartą per daugelį metų jos tėtis, visada kantrus ir dėkingas už pagalbą, paprašė parašyti skundą.
Nors situacija baigėsi sėkmingai dėl kitos slaugytojos profesionalumo, Ernesta ir jos tėtis ilgai prisimins nemalonią patirtį 119 kabinete, kuri privertė abejoti sveikatos priežiūros sistemos žmogiškumu. Taip pat jie abu skiria nuoširdžią padėką Respublikinės Šiaulių ligoninės darbuotojams, kurie ištaisė šią situaciją, dirbo profesionaliai bei buvo ypatingai jautrūs.
Naujienų portalas tv3.lt dėl šios situacijos kreipėsi į Respublikinę Šiaulių ligoninę. Ligoninės direktorius Mindaugas Pauliukas teigia, jog apie šią situaciją žino. Skundas yra gautas ir šiuo metu nagrinėjamas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!