„Kesko Senukų“ ekspertai sako, kad vasarą stebėjo itin didelį susidėjimą laisvalaikio prekėmis ir sulaukė daug vasaros pramogas išbandyti besiruošiančių klientų.
„Vyraujant šiltiems orams, populiari stovyklavimo įranga, vandens pramogų prekės – ypač mėgstamos keturvietės palapinės, irklentės, turistinės kėdės, miegmaišiai“, – atskleidžia „Kesko Senukų“ ekspertai ir priduria, kad šeimos vis dar iškylauja ir leidžia laiką gamtoje, sportuoja, todėl yra labai populiarūs dviračiai – auga ir vyrų, ir moterų, ir vaikų kalnų dviračių pardavimai.
Pradeda ruoštis mokslo metams
Visgi, parduotuvių tinklo ekspertai sako, kad į „Senukus“ užsukantys klientai jau pradeda ruoštis mokslo metams bei grįžimui į darbą po vasaros atostogų.
„Šiuo metu ypač išpopuliarėjo mokyklinės prekės, darbui bei mokslui tinkami kompiuteriai. Lyginant su 2023 metais, šiemet pastebime sugrįžtantį klientų poreikį įsigyti naują nešiojamą kompiuterį, nemažai nuperkama ir žaidimams tinkamų kompiuterių.
Klientai taip pat aktyviai domisi mobiliaisiais telefonais, išmaniaisiais laikrodžiais, kurie padeda sekti savo sveikatos būklę“, – teigia ekspertai.
Artėjant rudeniui, technikos parduotuvėje „Varlė“ taip pat tarp populiariausių prekių išsiskiria kuprinės ir mokykliniai krepšiai, rašymo priemonės, gertuvės bei užkandžių dėžutės, taip pat sporto bateliai ir apranga.
„Varlės“ atstovas pastebi, kad rudens sezonui vis daugiau žmonių renkasi nešiojamus kompiuterius, išmaniuosius laikrodžius ir apyrankes, mobiliuosius telefonus, ypač pigesnius modelius, taip pat monitorius bei spausdintuvus.
Išaugę pardavimai
Be mokyklinių prekių, kaip įvardija „Varlės“ atstovas, greitai iššluojamos ir kitos rudens sezonui tinkamos prekės.
„Greitai išperkami elektros generatoriai ir „power bankai“ (atsarginiai maitinimo šaltiniai – tv3.lt), drabužiai ir avalynė rudeniniam sezonui, sodo ir daržo įrankiai bei technika, į kurią įeina lapų pūstuvai, sodo peiliai“, – priduria atstovas.
Tuo tarpu „Topo centro” generalinis direktorius Donatas Zalobaitis pastebi, kad vasaros metu žmonės aktyviau leidžia savo laisvalaikį, keliauja, daugiau laiko praleidžia gamtoje, tad nori pasirūpinti savo mobiliųjų įrenginių apsauga, turiningu poilsiu bei sekti savo aktyvumo rezultatus.
Dėl šios priežasties „Topo centro“ parduotuvės antroje vietoje pagal populiarumą rikiuojasi išmanieji laikrodžiai, kurių pardavimai lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, papildomai ūgtelėjo beveik per pusę, bet nedaug atsilieka ir mobiliųjų įrenginių aksesuarai bei elektroninės skaityklės.
„Dabar situacija keičiasi, sezonines prekių kategorijas keičia pasiruošimo mokslo metams prekės – iš namų elektronikos kategorijos tai būtų kompiuteriai, planšetės bei mobilieji įrenginiai ir jų aksesuarai. Taip vadinamo „Back to school“ laikotarpiu šių prekių gamintojai taip pat taiko ir specialią kainodarą, kuri turi įtakos augantiems pardavimus“, – sako D. Zalobaitis.
Specialisto teigimu, tėvai vaikams perka ar atnaujina nešiojamus kompiuterius, monitorius, klaviatūras, ausines. Populiarumu neatsilieka ir mobilieji telefonai bei jų aksesuarai:
„Tą fiksuojame ne tik stebėdami pardavimų dinamiką, mobilieji telefonai šiuo metu yra viena populiariausių prekių ir prekių paieškos kanaluose“.
Renkasi hibridinį apsipirkimo modelį
Po pandemijos lietuviai vis labiau linkę pirkti internetu. Pasak „Varlės“ atstovo, tai yra patogu ir suteikia platesnį prekių pasirinkimą bei taupo laiką. Tačiau, vis dar yra didelė dalis pirkėjų, kurie renkasi prekės atsiėmimą parduotuvėje.
„Varlės“ atstovo teigimu, lietuvių pirkimo sprendimus labiausiai veikia nuolaidos ir akcijos, reklamos kampanijos bei nemokamas pristatymas ir lizingas.
„Akcijos ir išpardavimai yra vienas pagrindinių veiksnių, skatinančių pirkėjus apsipirkti. Taip pat dosnios reklamos kampanijos padeda pritraukti dėmesį ir skatinti pardavimus, o tokios paslaugos kaip nemokamas pristatymas į paštomatus arba lizingas išsimokėtinai be pabrangimo, skatina pirkti“, – pastebi jis.
Jam antrina „Topo centro” generalinis direktorius D. Zalobaitis sakydamas, kad internetinės parduotuvės klientai dažnai renkasi hibridinį apsipirkimo modelį, kuomet prekes užsisako internetu, o jas atsiimti atvyksta į fizines parduotuves.
„Lyginant tik pagal pardavimų apimtis, internetiniai pardavimai sudaro 25 proc. visų mūsų pardavimų. <..> Yra ir atvirkštinis pirkimas, ypatingai pastebimas, kai klientai perka stambią buitinę techniką – pirmiau atvyksta į fizinę parduotuvę apžiūrėti prekės, įsivertinti jos dydį, spalvą ar kitus parametrus, ir vėliau ją su pristatymo paslauga nusiperka internetu“, – pažymi vyras.
Anot jo, kainai jautrūs žmonės visada dairysis geriausios kainos varianto, o lojaliems klientams daugiausiai įtakos darys ne vien kainos klausimas, bet ir papildoma vertė, taikoma tik jiems.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!