UAB „Baltijos tyrimų“ apklausa, atlikta visose Europos Sąjungos šalyse, parodė, jog krizė skaudžiai smogė turizmo sektoriui.
Net 41% respondentų nurodė, kad 2008 m. atostogų nevyko dėl finansinių priežasčių. Penktadalis iš jų (21%) tuo tarpu teigė, kad išvykti nepavyko dėl asmeninių priežasčių. Vos 1% respondentų pripažino, jog atostogų planų atsisakė nerimaudami dėl savo saugumo.
Paklausus, ar pakitusios pajamos turėjo tiesioginės įtakos jų atostogų planams, net 41% lietuvių nurodė, kad tikrai taip. Tačiau labiausiai pajamų sumažėjimas sujaukė lenkų (58%) ir latvių (53%) atostogų planus. Mažiausiai krizės padariniai smogė danams (11%), olandams (13%) ir suomiams (14%).
Apklausa parodė, kad europiečiai teikia pirmenybę leisti atostogas viduržemio regiono šalyse: 14,2% rinkosi Ispaniją, 11,9% - Italiją bei 11,1% - Prancūziją. Tiesa, net 15,9% respondentų šalies, kurioje atostogavo, nenurodė.
Paaiškėjo, jog svarbiausiu informacijos šaltiniu renkantis atostogas didžioji dauguma apklaustųjų vis dar laiko draugų ir kolegų rekomendacijas (57%). Internetas kaip informacijos šaltinis užkopė į antrąją vietą (38%), tuo galutinai nurungdamas tradicinę žiniasklaidą. Joje informacijos apie atostogas ieškojo vos 9% respondentų.
Priimt sprendimą, kur atostogauti, ES piliečiams svarbiausiais veiksniais pasirodė paslaugų kokybė (33%) ir kaina (16%).