Skraidyti Lina panoro būdama paauglė – 14-15 metų. Nors šeimoje niekas su aviacija nebuvo susijęs, nes visi buvo sportininkai, šis pomėgis atsirado netikėtai.
„Pradėjau vis daugiau domėtis lėktuvais, norėjau lankytis oro uoste, dalyvauti aviacijos šou, eiti į muziejus, skaityti knygas. Laikui bėgant atradau Pociūnų aerodromą ir ten pradėjau sklandyti“, – apie savo kelią į aviaciją pasakoja Lina.
Anot jos, jau būdama 15 metų savarankiškai skraidė sklandytuvais Pociūnų aerodrome. Ji pajuto, kad tai ją ypatingai traukia, o širdis vedė kuo arčiau lėktuvų.

Kelias link pilotės profesijos
Po mokyklos baigimo Lina turėjo apsispręsti, ką studijuoti, tačiau jos mintyse buvo tik vienas tikslas – tapti pilote. Ji įstojo į Antano Gustaičio aviacijos institutą, priklausantį Vilniaus Gedimino technikos universitetui.
„Šiais laikais galima studijuoti Antano Gustaičio aviacijos institute, tačiau galima ir greičiau – savarankiškai įgyti piloto licenciją ir per dvejus metus tapti avialinijų pilotu. Dauguma žmonių renkasi būtent šį kelią“, – atskleidžia Lina.
Baigusi universitetą, ji turėjo baigti papildomus kursus ir kvalifikacijos mokymus, o tuomet įsidarbino vienose Lietuvos avialinijų. Anot jos, aviacija – dėkinga sritis, kurioje galima rinktis skirtingas kryptis: avialinijų skrydžius, karines oro pajėgas ar verslo aviaciją.
„Visi stebėjosi: „Kaip mergina gali tapti pilote?“ Bet aviacija yra puiki terpė moterims. Niekada nesu girdėjusi, kad darau ką nors blogai vien dėl to, jog esu moteris.
Manau, daug kas priklausė ir nuo mano požiūrio – aš skraidžiau gerai ir buvau tikra, kad jei darau klaidų, tai ne dėl lyties, o dėl patirties stokos ar žinių trūkumo“, – pasakoja Lina.
Vėliau ji persikvalifikavo skraidyti „Boeing 737“ lėktuvu ir pradėjo dirbti Rygoje, skraidydama visoje Europoje. Aviacijoje ji praleido 10 metų.
„Piloto darbas toks, kad vieną mėnesį gali būti viename mieste, kitą – jau bazuotis Ciuriche. Vieną sezoną dirbi Rygos oro uoste, kitą – Vilniaus“, – dalijasi Lina.
Pilotės darbo iššūkiai
Linos teigimu, avialinijų piloto darbas patenka į penketuką sunkiausių ir pavojingiausių profesijų pasaulyje. Pasak jos, taip yra todėl, kad niekada negali tiksliai prognozuoti, kaip klostysis situacija.
„Ką išmoksti greitai – kaip fiziškai, emociškai ir protiškai būti susifokusavusiam bet kada. Turi savo energijos resursus ir turi planuotis, kokie bus skrydžiai – ar reikės keltis 4 ryto, ar eisi miegoti 4 ryto, kaip turėsi ilsėtis“, – pažymi ji.
Didžiausias iššūkis, anot jos, yra laiko ir poilsio planavimas bei jėgų atstatymas:
„Iššūkiai yra streso valdymas. Dabar aš vedu mokymus apie streso valdymą, produktyvumą – visa tai, ką atradau avialinijose. Didelis iššūkis yra neprisirišti prie plano, nes jis gali keistis 10 kartų.
Vieni kolegos labai nervindavosi dėl tokių dalykų, bet kai išmoksti priimti situaciją tokią, kokia ji yra, ir ieškoti geriausių variantų, tada geriausiai sekdavosi“.
Paklausta apie piloto darbo grafiką, ji atskleidžia, kad vienos standartinės darbo dienos nėra – viskas priklauso nuo sezono ir komandiruočių.
„Aš turėjau tokį grafiką: 7 dienas skraidai, vieną ilsiesi, 6 skraidai ir dvi ilsiesi. Šiuo metu darbo krūviai avialinijose vis didėja, o darbo sąlygos prastėja“, – sako ji.
Paprastai Linos darbo diena prasidėdavo anksti ryte, o tai reiškė griežtą dienotvarkę ir pasiruošimą dar prieš atvykstant į oro uostą. Kadangi skrydžių grafikai nuolat keičiasi, ji turėjo laikytis disciplinos ir užtikrinti, kad prieš darbą būtų gerai pailsėjusi.
„Reikėdavo keltis 5 valandą ryto, 6 valandą būti darbe, susitikti su kolegomis, įgula, aptarti skrydžio detales, lėktuvo duomenis, „susiplanuoti“ orus, patikrinti kuro kiekį ir pasiruošti skrydžiui. Tada eidavome į lėktuvą ir ruošdavomės skrydžiui.
Visi savo darbus pasiskirstę. Įlipa keleiviai ir skrendame. Skrydžiai būdavo įvairūs – kartais daug trumpų, o kartais ilgesni, pavyzdžiui, į Reikjaviką ar Tenerifę. Dažniausiai grįžti vakare namo, pailsi, susiplanuoji kitą dieną, kad vėl keltis 5 ryto“, – pasakoja Lina.
Ji priduria, kad yra rytiniai, dieniniai ir vakariniai skrydžiai, todėl kiekviena diena gali būti vis kitokia. Tačiau avialinijose ji išmoko džiaugtis akimirkomis, kad ir kur bebūtų, o skraidyme atrado dangaus ir žemės grožį.
Kardinaliai pakeitė profesiją
Vis dėlto Lina nusprendė keisti pilotės specialybę ir pasinėrė į visiškai naują veiklą – dabar ji yra kvėpavimo trenerė. Paklausta, kodėl nusprendė kardinaliai pakeisti sritį, ji atvirauja, kad viena pagrindinių priežasčių buvo perdegimas.
„Pervargimas ir lėtinis nuovargis daug prisidėjo. Aš laisvalaikiu mėgdavau akrobatinį skraidymą, bet dėl nuovargio, nuolatinio neišsimiegojimo ir darbo krūvio kūnas buvo pervargęs ir nebegalėjo to daryti“, – dalijasi Lina.
Dėl nuolatinio nuovargio moteris pradėjo ieškoti būdų, kaip kokybiškai pailsėti, nes, anot jos, „tuščiu baku toli neskrisi“.
Ji taip pat susimąstė apie ateitį – nors piloto pensija yra 65 metai, Lina pradėjo abejoti, ar nori visą gyvenimą dirbti neprognozuojamą darbą. Jai norėjosi daugiau aiškumo ir galimybės pačiai valdyti savo laiką.
„Piloto profesija sukasi aplink skrydžių grafiką – tu negali turėti iš anksto suplanuotų datų, negali pasakyti, kada su draugais eisi į operą, nes tai gali pasikeisti. Šis dalykas man pradėjo nebepatikti ir aš norėjau kažko prasmingo. Skraidyti ir sėdėti po 10 valandų lėktuve – tai nėra mano vertybėms“, – sako ji.
Vis dėlto skrydžių Lina pasiilgsta, tačiau darbo avialinijose – ne. Ji džiaugiasi, kad dabar jaučiasi daug laimingesnė, nes jos darbas yra prasmingas. Pasak jos, po kiekvienų mokymų sulaukia atsiliepimų, kad jie pakeitė žmonių gyvenimus, o tai suteikia jai didžiulį pasitenkinimą.
„Lietuvoje žmonės bijo keisti profesijas, o užsienyje tai yra normalu. Kiekvieną kartą išmoksti tiek daug naujų dalykų, giliniesi į naują sferą, tampi profesionalu ir, svarbiausia, atsineši savo asmeninę patirtį.
Ir turiu kolegą, kuris išėjo iš avialinijų piloto darbo ir atidarė paplūdimyje barą. Tai man buvo drąsus poelgis, kuris atvėrė dar platesnius horizontus asmeniniam tobulėjimui ir net pasiekimams“, – užbaigia pokalbį pašnekovė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!