• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po sportiško „IONIQ 5 N“ pasirodymo, „Hyundai“ inžinieriai nusprendė žengti dar vieną žingsnį į priekį. Automobilių gamintojas pristatė „IONIQ 6 N“ elektromobilį, kuris sieks dar labiau nustebinti tradicines sportiškų automobilių vertybes puoselėjančius entuziastus. 

75

Po sportiško „IONIQ 5 N“ pasirodymo, „Hyundai“ inžinieriai nusprendė žengti dar vieną žingsnį į priekį. Automobilių gamintojas pristatė „IONIQ 6 N“ elektromobilį, kuris sieks dar labiau nustebinti tradicines sportiškų automobilių vertybes puoselėjančius entuziastus. 

REKLAMA

Sukurti didelės galios automobilį su vidaus degimo varikliu – sudėtinga ir brangi užduotis. Dažniausiai šios srities imasi tik prabangių ar sportinių automobilių gamintojai. Tačiau elektrinė pavara situaciją keičia iš esmės.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Elektrinis variklis yra paprastesnės konstrukcijos nei klasikinis benzininis ar dyzelinis agregatas ir tuo pačiu pasižymi dideliu efektyvumu. Kitaip tariant, norint pasiekti įspūdingus techninius parametrus, nebūtina sutelkti šimtų inžinierių.

REKLAMA

Vis dėlto būtų paviršutiniška manyti, kad sukurti tikrai gerai veikiantį sportinį elektromobilį – lengva. Tinkamai suderinti visą pavaros grandinę, valdymo elektroniką ir važiuoklę taip, kad automobilis būtų prognozuojamas ir dinamiškas tiek važiuojant 50, tiek 200 km/val. greičiu, – tai reikalauja ne tik žinių, bet ir patirties. Didelės patirties.

REKLAMA
REKLAMA

„Hyundai“ nėra sportinių automobilių kūrimo naujokė. Gamintojas tai įrodė dar su „Hyundai i30 N“. Nors tai buvo pirmasis tokio tipo projektas „Hyundai“ istorijoje, kompaktiškas hečbekas iškart pelnė pripažinimą ir tapo vienu iš geriausių savo klasėje.

Vėliau sekęs elektrinis „Ioniq 5 N“ šį potencialą perkėlė į aukštesnį lygį. Galingas, keturiais ratais varomas modelis su dviem elektriniais varikliais ir iki 650 arklio galių išvystančia sistema daugeliui paliko stiprų įspūdį, mat elektromobilis sugebėjo pasiūlyti superautomobiliams būdingą dinamiką už ženkliai mažesnę kainą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiandien prie „N“ šeimos prisijungė ir aerodinamiškas sedanas „Ioniq 6 N“, kuris buvo oficialiai pristatytas legendiniame Greičio festivalyje Gudvude, Jungtinėje Karalystėje. Kuriant šį modelį, gamintojas pasitelkė sukauptą patirtį elektrinių lenktynių serijoje „Pure ETCR“, taip pat technologinius sprendimus iš „Ioniq 5 N“.

REKLAMA

Tarp pagrindinių techninių naujovių – iš esmės pertvarkyta važiuoklė su nauja pakabos geometrija, patobulinta „N e-Shift“ sistema, kuri imituoja pavarų perjungimo pojūtį ir leidžia efektyviau valdyti galios perdavimą. Taip pat buvo atnaujinta garsinė sistema. Pastaroji sukurta naudojant naujus techninius sprendimus ir išplėtotą akustinį derinimą, kad elektrinis automobilis suteiktų emocinį atsaką, artimą benzininiams sportiniams modeliams.

REKLAMA

„Mūsų tikslas – išplėsti sportinių modelių gamos galimybes su „IONIQ 6 N“ ir paskatinti dar daugiau vairuotojų rinktis tik elektra varomus automobilius. Šis modelis siūlo jaudinantį būdą elektrifikuoti aistrą greičiui – tiek kelyje, tiek lenktynių trasoje“, – sako José Muñozas, „Hyundai Motor Company“ prezidentas ir generalinis direktorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sedane „Ioniq 6 N“ montuojami du elektriniai varikliai, kurie išvysto 609 AG, o trumpam – 650 AG. Tai tie patys skaičiai, kurie jau pažįstami iš „Ioniq 5 N“. Abu modeliai naudoja tą pačią 84 kWh talpos bateriją.

Nors dinaminės charakteristikos labai panašios, „Ioniq 6 N“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,2 sekundės – dviem dešimtosiomis greičiau nei penktukas. Didžiausias greitis siekia 257 km/val., tuo tarpu „Ioniq 5 N“ spurtuoja iki 260 km/val.

REKLAMA

Intensyvus važiavimas trasoje, slalomo varžybos ar ištvermės reikalaujantys pasivažinėjimai – visos šios sąlygos kelia rimtą iššūkį elektrinės pavaros sistemai. Kad automobilis išlaikytų pastovią galią net tokiose situacijose, „Hyundai“ įdiegė aktyviai valdomą baterijos aušinimo sistemą. Ji palaiko optimalią darbinę temperatūrą net ir esant ekstremalioms apkrovoms. 

REKLAMA

Atnaujintas kėbulo dizainas, kuriame išryškėja siauresni priekinių žibintų blokai, slepia ne vien kosmetinius pokyčius. Automobilis gavo perprojektuotą važiuoklės sistemą bei sustiprintą kėbulo konstrukciją. Šie sprendimai priimti atsižvelgiant į didesnius reikalavimus vairavimo tikslumui ir stabilumui važiuojant dideliu greičiu.

Inžinieriai taip pat įdiegė elektroniniu būdu valdoma pakabą ECS, kurioje naudojami aukščio jutikliai. Sistema leidžia reguliuoti amortizatorių standumą plačiame intervale, todėl važiuoklę galima pritaikyti tiek sportiškam, tiek komfortiškam važiavimo režimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Garsinis fonas – vienas iš dažniausiai įvardijamų sportinių elektromobilių trūkumų. „Hyundai“ šią problemą sprendžia pasitelkusi sistemą „N Active Sound+“, kuri naudoja garso šaltinį ir tam skirtą procesorių ADP („Acoustic Design Processor“). Vairuotojui siūlomi keli režimai: automobilių sporto įkvėptas „Ignition“, klasikinės technikos motyvus perteikiantis „Evolution“ ir futuristinis „Lightspeed“.

REKLAMA

Norėdama elektrinį sedaną priartinti prie įprastų sportinių automobilių pojūčio, „Hyundai“ įdiegė sistemą „N e-Shift“. Ji simuliuoja pavarų perjungimą, perteikdama ritmą ir greičio kaitą, būdingą tradicinei sportinei transmisijai.

Ši funkcija suderinta su kitais aktyviais pagalbiniais režimais, skirtais sportiniam važiavimui: „N Launch Control“, „N Drift Optimizer“, „N Grin Boost“ ir „N Torque Distribution“. Visi jie veikia kaip vientisa sistema, o jų paskirtis – pagerinti valdymą ir sustiprinti vairavimo patirtį.

REKLAMA

Važiavimo duomenų stebėsenai skirta platforma „N Track Manager“ leidžia analizuoti pasirodymą lenktynių trasoje. Sistema leidžia naudotojui apibrėžti savo trasos konfigūraciją, sekti greitį ir ratų įveikimo laikus realiuoju laiku, o vėliau – išsamiai analizuoti rezultatus.

„N Drift Optimizer“ padeda koreguoti konkrečius parametrus, susijusius su slydimu – nuo momento, kada pradedamas posūkio slydimas, iki galinės ašies pasukimo kampo ir ratų prasisukimo lygio. Tai leidžia pritaikyti automobilio elgseną prie vairuotojo įgūdžių ir pasirinkto važiavimo stiliaus.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų