REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Įprasta manyti, jog Europoje pikapai yra sunkiai suprantama automobilių rūšis. Siauros gatvės, brangi eksploatacija bei kiti veiksniai, teoriškai, sumažina tokių automobilių patrauklumą. Vis dėlto, eilės skirtingų pavyzdžių rodo, jog didžiausia problema yra ūkininkų (ir ne tik jų) reikalavimus atitinkančių pasiūla.


Įprasta manyti, jog Europoje pikapai yra sunkiai suprantama automobilių rūšis. Siauros gatvės, brangi eksploatacija bei kiti veiksniai, teoriškai, sumažina tokių automobilių patrauklumą. Vis dėlto, eilės skirtingų pavyzdžių rodo, jog didžiausia problema yra ūkininkų (ir ne tik jų) reikalavimus atitinkančių pasiūla.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ištisus dešimtmečius šiame automobilių segmente dominavo, dominuoja ir dominuos „Toyota“, kurios tvirtasprandis „Hilux“ labai dažnai įvardijamas kaip nepamainomas ūkininko kompanionas. Vis dėlto, nuolatos augantis troškimas vairuoti pikapą, kuris būtų tinkamas naudoti ne tik laukuose, bet ir elementariame kelyje, paskatino keletą didžiųjų gamintojų Europoje imtis iniciatyvos kuriant naują pikapų rūšį – modelius, kurie būtų tinkamai mieste, užmiestyje, greitkelyje ir mėgėjiškose bekelėje. Taip gimė „Ford Ranger“, „Nissan Navara“ ir visi kiti jų pakaitalai. Įskaitant „Mitsubishi“ pagrindu sukurtą „Fiat Fullback“, „Nissan“ pagrindu sukurti „Renault Alaskan“ ir „Mercedes-Benz“ X klasė, bei žinoma – „Volkswagen Amarok“.

REKLAMA

Volkswagen Amarok Double Cab Highline
Volkswagen Amarok Double Cab Highline

DIZAINAS


Daugelis skirtingų kėbulo tipų privalo atlikti daugiau negu vieną funkciją, todėl jų kūrėjai deda didžiules pastangas sukurti dizainą, dėl kurio norėtųsi vaikščioti aplink automobilį ir jį fotografuoti. Vis dėlto, pikapai yra labai primityvi automobilių rūšis, kurios formą diktuoja ne grožio konkursai, o funkcionalumas.


Žinoma, Jungtinių Valstijų pavyzdys rodo, jog pikapai gali būti įvairiapusiški, tačiau Europoje pikapai, visgi, perkami dėl jų patvarumo, keliamosios galios ir, retkarčiais, dėl noro pasirodyti prieš kitus. Galbūt todėl, „Volkswagen“ vadovai nusprendė, jog jų pikapo dizainą turėtų sukurti tas pats žmogus, kuris kadaise buvo atsakingas už „Alfa Romeo 156“, pirmos kartos „Audi A5“ ir „Audi Q7“, „Volkswagen Passat CC“ ir „Scirocco“.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Amarok Double Cab Highline
Volkswagen Amarok Double Cab Highline

Atsižvelgiant į šio specialisto turimą natūralų talentą kurti išvaizdžius automobilius, nereikėjo nustebti, jog „Amarok“ atrodo it būtų grynakraujis „Volkswagen“ šeimos narys. Net ir dėvėdamas nykiai atrodančius, mažas tabletes primenančius ratus bei minimalų galimų aksesuarų kiekį, „Amarok“ vis tiek atrodo pakankamai solidžiai. Kita vertus, vien solidžia išvaizda potencialių „Amarok“ pirkėjų nesuviliosi.


Vienas pagrindinių kriterijų renkantis pikapą yra keliamoji galia ir sukabinimo įtaiso apkrovos rodikliai. Šioje srityje „Volkswagen“ pikapą galėtume, priklausomai nuo versijos, laikyti vidutinioku arba lyderiu. Pavyzdžiui, „Ford Ranger“ pasižymi didžiausia keliamąja galia pikapų klasėje su vienguba ir prailginta kabina. Tuo tarpu „Volkswagen Amarok“ yra akivaizdus lyderis pikapų klasėje su dviguba kabina – šio modelio keliamoji galia siekia 1 146 kilogramus. Palyginimui – tokios pat konfigūracijos „Isuzu D-Max“ keliamoji galia siekia 1 143 kilogramus, „Ford Ranger“ – 1 140 kilogramų, „Nissan Navara“ – 1 105 kilogramus. Tokį patį rodiklį gali pasiūlyti ir garsusis „Toyota Hilux“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Amarok Double Cab Highline
Volkswagen Amarok Double Cab Highline

Atkreipkite dėmesį:



  • Standartiškai, visi „Amarok“ modeliai buvo parduodami su atvira bagažine. Vis dėlto, rekomenduotume paieškoti modelio, turintį bagažinės uždangalą, nes jis padės sumažinti aerodinaminį triukšmą, degalų sąnaudas bei pagerins dinamiką.

  • Automobilio kėbulo apsauga nuo korozijos – vidutiniška. Jeigu planuojate automobilį eksploatuoti ištisus metus, dėl šventos ramybės pasirūpinkite papildoma apsauga.

  • Jeigu planuojate su „Amarok“ važiuoti į bekelę, turėtumėte žinoti, jog oro paėmimo anga variklio skyriuje sumontuota ganėtinai žemai, todėl tikimybė, jog pro ją į variklį pateks vanduo yra ganėtinai didelė.




INTERJERAS


Pikapai visuomet buvo kuriami galvojant apie funkcionalumą, kartais pamirštant komfortą ar elementarius komforto įrangos priedus, kuriuose galėtumėte surasti net ir pigiausiame hečbeke. Vis dėlto, „Volkswagen“ į pikapo interjerą pažvelgė kaip į galimybę jį priartinti arčiau lengvųjų automobilių.

REKLAMA

Pirmasis bandymas tai padaryti buvo visai neblogas. Aiškiai valdomi prietaisai, pakankamai patogi pozicija bei sąlyginai pažangi multimedija leido mėgautis minimaliais modernaus automobilio privalumais. Vis dėlto, tam tikrose vietose „Volkswagen“, liaudiškai tariant, prasileido.


Surinkimo kokybė ir apdailos medžiagos, švelniai tariant, tragiškos. Kiekviename milimetre – pigus, girgždantis plastikas, kuris tikrai nėra atsparus įbrėžimams ar natūraliam nusidėvėjimui. Suprantama, pikapai niekada nebuvo kurti tam, jog pateisintų prabangos poreikį, tačiau „Volkswagen“ į visus įmanomus nusiskundimus atkreipė dėmesį ir vėliau šias bėdas išsprendė.

REKLAMA



Volkswagen Amarok Double Cab Highline


Volkswagen Amarok Double Cab Highline


2016 metais pristatyta atnaujinta „Amarok“ modelių gama visapusiškai pasikeitė. Na, bent jau pikapo viduje. Į atnaujintų modelių vidų „Volkswagen“, tiesiogine žodžio prasme, perkėlė „Golf“ ir „Passat“ interjerą. Vairas, prietaisų skydelis, sėdynės, vidinės durų apdailos. „Amarok“ inžinieriai iš lengvųjų automobilių pasiskolino viską ką tik galėjo ir tai galiojo ne tik apdailos detalėms.


Atnaujintuose modeliuose atsirado pažangesnė multimedija, šildomos sėdynės, klimato ir greičio palaikymo kontrolė, neblogos raiškos galinio vaizdo kamera, 14 kryptimis valdomos sėdynės – komforto įrangos sąrašą galima tęsti ir tęsti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atkreipkite dėmesį:



  • Navigacijos sistema gali kelti bėdų. Pasitaiko atvejų, kai ji praranda signalą, nebesupranta kur randasi automobilis. Vis dėlto, dažniausiai pasitaikantis gedimas – staigus navigacijos sistemos užstrigimas ir persikrovimas.

  • Iki 2012 metų gamintų modelių surinkimo kokybė bei apdailos medžiagos gali labai nemaloniai nustebinti. Padėtis šioje srityje pagerėjo nuo 2013 metų.




VALDYMAS


„Volkswagen Amarok“ yra vienas iš nedaugelio pikapų, kuris buvo siūlomas su dviejų tipų visų varančiųjų ratų pavaromis. Viena iš jų turi klasikinį palėtintoją ir „Torsen“ diferencialą, kurio dėka sukimo momentą tarp priekinės ir galinės ašies galima paskirstyti 60:40 koeficientu. O kita „4Motion“ sistema iš esmės yra identiška lengvuosiuose automobiliuose esančiam analogui.

REKLAMA

Kaip ir galėjote tikėtis, kiekviena iš jų turi privalumų ir trūkumų, kurie išryškėja skirtingomis sąlygomis. Nors mes rekomenduotume paieškoti „Amarok“ su tradicine keturių varančiųjų ratų pavara, kuri neturėtų pavesti bekelėje ir yra labiau linkusi atlaikyti didesnius krūvius, tačiau kasdieniškose situacijose, vargu ar daugelis skųsis kompiuterizuotos „4Motion“ pavaros galimybėmis.


Volkswagen Amarok Double Cab Highline
Volkswagen Amarok Double Cab Highline

Nepriklausomai nuo pasirinktos pavaros tipo, „Amarok“ yra viena iš tų malonių išimčių, kuomet toks nerangus pikapas gali nustebinti savo komfortu. Standžios galinės ašies poveikis bendram komforto lygiui nėra taip stipriai pastebimas kaip „Hilux“, nors esant stipresniam šoniniam vėjui, nedidelis galinės ašies siūbavimas, važiuojant su atvira bagažine gali kai kuriuos vairuotojus išgąsdinti.

REKLAMA

Nepaisant to, bendras įspūdis vairuojant „Amarok“ palieka gerą įspūdį. Ypač sėdint už versijos, pagamintos po 2016 metų, kuomet „Volkswagen“ atliko eilę naudingų patobulinimų siekiant sumažinti atotrūkį nuo „Passat“ ar „Tiguan“.


Atkreipkite dėmesį:



  • Sinchronizatoriai šešių laipsnių mechaninėje pavarų dėžėje nusidėvi pernelyg greitai.

  • Galinės spyruoklės nemėgsta labai didelių apkrovų. Ilgainiui jos gali išsikreipti. Pirkdami automobilį, įsitikinkite, jog tarpas tarp padangos ir ratų arkos siektų bent 100 mm.

  • Jeigu planuojate su „Amarok“ nuolatos tampyti sunkias priekabas, geriau paieškokite kito automobilio, mat automatinė pavarų dėžė, esant dideliems krūviams, anksčiau ar vėliau perkaista.

  • Daugelio „Amarok“ automatinių pavarų dėžių sukimo momentas važiuojant atbuline eiga yra stipriai ribojamas. Tai galima išspręsti atnaujinus programinę įrangą




DINAMIKA


„Volkswagen“ nuoširdžiai tikėdama, jog gali sukurti visapusišką konkurenciją „Toyota Hilux“, į savo pikapą montavo skirtingo galingumo keturių cilindrų variklius, kuriuos reikėdavo maitinti benzinu arba dyzelinu. Kad ir kaip patraukliai „Amarok“ pikape atrodo benzininis variklis, tačiau labai ribotame sūkių diapazone 300 Nm sukimo momentą generuojantis variklis labiau tinka siekiant pikapą turėti kaip žavų žaisliuką, o ne kaip darbo įrankį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2,0 litrų dyzeliniai varikliai buvo pasiskolinti tiesiogiai iš T5 kartos „Volkswagen Transporter“. Nors jų išvystoma galia nebuvo labai didelė, tačiau jų sukimo momentas buvo sąlyginai neblogas. Silpnesnė versija generuodavo 340 Nm, o galingesnė – 400 Nm. Vėlgi, nors dyzelinių variklių dinamika buvo vidutiniška, tačiau pati ekonomiškiausia dyzelinio variklio versija, teoriškai, leisdavo su pilnu degalų baku įveikti net 900 kilometrų. Žinoma, su sąlyga, jeigu turite lengvą dešinę koją.


Volkswagen Amarok Double Cab Highline
Volkswagen Amarok Double Cab Highline

2012 metais „Volkswagen“ variklių gamą papildė modernizuotais 2,0 litrų dyzeliniais varikliais. Versija, anksčiau siūliusi 122 arklio galias išvystė 140, o „Amarok“ modelių gamos flagmanu tapo „BiTDI“ versija su dviem turbokompresoriais. Kad ir kaip įspūdingai atrodo šio variklio parametrai, tačiau būtent „BiTDI“ versija yra pati problematiškiausia ir labiausiai kelianti problemų, o ką jau kalbėti apie eksploatacijos kaštus.

REKLAMA

Didžiausi ir maloniausi pokyčiai variklių gamoje įvyko 2017 metais. „Volkswagen“ visapusiškai atnaujinus „Amarok“ modelių liniją, keturių cilindrų variklius pakeitė šešių cilindrų analogai. Pastarieji išgyveno tris evoliucijos etapus, kurių metu gamintojas juos pritaikė naujiems taršos reikalavimams. Vis dėlto, nepaisant to, gamintojas užtikrino, jog jų pajėgumas nei kiek nesumažėtų.


Įspūdingiausia „Amarok“ versija buvo pristatyta 2019 metais. Ji turėjo 272 arklio galias ir 580 Nm sukimo momentą, kurios dėka pikapas iki 100 km/val. spurtuodavo per maždaug 7 sekundes.

REKLAMA

Volkswagen Amarok Double Cab Highline
Volkswagen Amarok Double Cab Highline

Atkreipkite dėmesį:



  • 2,0 litrų dyzelis, išvystantis 163 arba 179 arklio galias kenčia nuo turbokompresoriaus gedimų. Šie varikliai taip pat gali pasižymėti dideliu apetitu alyvai.

  • 2,0 litrų „BiTDI“ variklių silpnoji vieta – aušinimo skysčio siurblys.

  • „EGR“ vožtuvo aušintuvas nėra atsparus korozijai. Jo likučiai gali užteršti variklio alyvą, o tai gali iššaukti labai rimtus gedimus.

  • Kadangi „Amarok“ naudoja modernius dyzelinius variklius, problemos su kietųjų dalelių filtru bus ganėtinai dažnos, jeigu su pikapu važinėsite trumpus atstumus.

  • Alyvą varikliuose reikia keisti bent jau kas 20 tūkst. kilometrų.

  • Alyvą pavarų dėžėje ir diferenciale reikėtų keisti kas 60 tūkst. kilometrų.

  • Pirkdami automobilį su dyzeliniu varikliu, atidarykite variklio dangtį ir atidžiai pažvelkite į juostinio diržo būklę. Pasitaiko atvejų, kai jis plyšta anksčiau negu turėtų. Jam plyšus, diržo likučiai patenka už vieno iš skriemulių ir galiausiai įsipainioja į paskirstymo diržą. Dėl to, pagrindinis paskirstymo diržas peršoka per kelis dantračius.




Gamintojo atšaukimai:

REKLAMA
REKLAMA


  • 2013 m. Dėl nepakankamo atstumo tarp oro kondicionieriaus vamzdžio ir degalų grąžinimo vamzdelio gali atsirasti nuotėkis degalų sistemoje.

  • 2015 m. Dėl netinkamai sumontuotų stabdžių apkabų gali užstrigti priekinis ratas.

  • 2015 m. Oro pagalvė gali išsiskleisti netaisyklingai dėl nekokybiško dujų generatoriaus suvirinimo.

  • 2017 m. Kai kuriuose modeliuose įvykus avarijai gali nesuveikti vairuotojo ir keleivio oro pagalvė arba saugos diržų įtempiklis.

  • 2018 m. Vairo stiprintuvo sistemoje gali atsirasti nuotėkis. Iš pažeistos sistemos tekanti hidraulinė alyva gali patekti ant įkaitusių detalių ir sukelti gaisrą.

  • 2019 m. Sėdynę nustačius žemiausioje padėtyje, gali būti pažeista laidų pynė.

  • 2020 m. Automobiliai iš pradžių naudoti „Volkswagen“ reikmėms, tačiau vėliau parduoti fiziniams ir juridiniams asmenims gali turėti tam tikrų defektų bei neturėti tam tikrų saugumo sistemų.

  • 2020 m. Lynas, su kuriuo prilaikomas atsarginis ratas, gali nutrūkti.


Volkswagen Amarok Double Cab Highline
Volkswagen Amarok Double Cab Highline

KODĖL VERTA JĮ ĮSIGYTI?



  • Pajėgus ir rafinuotas 6 cilindrų dyzelinis variklis

  • Komfortas ilgos kelionės metu

  • Gali turėti labai daug komfortą pagerinančių žaislų

  • Šauniai veikianti aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė


KODĖL NE?



  • Ribotos galimybės bekelėje

  • Surinkimo kokybė – vidutiniška

  • Keturių cilindrų dyzeliai – nėra garsėjantys dėl patikimumo


Volkswagen Amarok Double Cab Highline
Volkswagen Amarok Double Cab Highline

DETALIŲ KAINOS



  • Oro filtras ~ 25 eurai

  • Pavarų dėžės hidraulikos filtras ~ 30 eurų

  • Turbokompresorius ~ 1000 eurų

  • Variklio tarpinių komplektas ~ 200 eurų

  • Elektrinis aušinimo skysčio siurblys ~ 70 eurų

  • Priekinė pakabos svirtis ~ 100 eurų

  • Šarnyras ~ 30 eurų

  • Amortizatorius ~ 150 eurų

  • Spyruoklė ~ 40 eurų

  • Kardaninio veleno atrama ~ 180 eurų

  • Stabdžių trinkelių komplektas ~ 60 eurų

  • Stabdžių diskas ~ 70 eurų

  • Vairo kolonėlė su stiprintuvu ~ 700 eurų

  • Alyvos radiatorius ~ 150 eurų

  • Įsiurbimo kolektoriaus slėgio daviklis ~ 30 eurų

  • Starteris ~ 200 eurų

  • Generatorius ~ 200 eurų


GERIAUSIOS VERSIJOS


„Volkswagen Amarok“ su 3.0 TDI V6

REKLAMA

Vienintelis „Volkswagen“ pikapas buvo komplektuojamas su įvairiais motorais, tačiau tik vienas iš jų yra vertas dėmesio – tai daugelyje „Volkswagen“ grupės automobilių montuojamas 6 cilindrų, 3,0 litrų darbinio tūrio dyzelinis agregatas.


Priklausomai nuo šio variklio versijos, jis gali sukti tik galinius arba visus keturis ratus. Gamintojas taip pat siūlė rinktis iš 6 laipsnių mechaninės arba 8 laipsnių automatinės pavarų dėžės.


„Volkswagen Amarok“ su 2.0 TDI


Norintys įsigyti „Amarok“ pikapą su patvariausiu varikliu, naudotų automobilių rinkoje dairykitės 2,0 litrų dyzelinio variklio, kuris išvysto 120 arba 140 arklio galių. Jie – silpniausi „Amarok“ variklių gamoje, tačiau jie taip pat pasižymi didžiausiu patikimumu.


Didžiausia problema yra ta, jog naudotų automobilių rinkoje šių versijų nėra labai daug.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų