• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rugpjūčio 3 d. Šiaurės Italijos kurorte Sestrierėje mirė vienas svarbiausių, bet plačiajai visuomenei mažai pažįstamų Europos automobilių dizainerių – Ercole Spada. Jam buvo 88-eri.

14

Rugpjūčio 3 d. Šiaurės Italijos kurorte Sestrierėje mirė vienas svarbiausių, bet plačiajai visuomenei mažai pažįstamų Europos automobilių dizainerių – Ercole Spada. Jam buvo 88-eri.

REKLAMA

Nors jo vardas retai skambėjo viešojoje erdvėje, per kelis dešimtmečius E. Spada ženkliai prisidėjo prie sportinių ir serijinių automobilių dizaino evoliucijos.

Daugiau naujienų iš spalvingo automobilių pasaulio – specialioje „Automobilių kultūra“ rubrikoje.

Skirtingai nei garsiausi šios srities specialistai, E. Spada sąmoningai liko užkulisiuose. Jo pavardė nebuvo įrašyta į viešą dizaino ikonografiją, tačiau automobilių entuziastų ir pramonės profesionalų akyse jis išliko itin gerbiamas kūrėjas.

REKLAMA
REKLAMA

E. Spada dirbo tyliai, bet produktyviai – jo darbų sąraše yra tokie modeliai kaip „Alfa Romeo Giulietta SZ“, „Aston Martin DB4 GT Zagato“, „BMW 7“ (E32) ar „Fiat Tipo“.

REKLAMA

Nuo Zagato iki BMW

Dizainerio karjerą Ercole Spada pradėjo 1960 m. Milane, baigęs pramoninio dizaino studijas. Tais pačiais metais jis įsidarbino „Zagato“ kėbulų dirbtuvėse ir netrukus tapo pagrindiniu šios studijos dizaineriu. Čia jis sukūrė „Coda Tronca“ – aerodinamiškai nukirstos automobilio galinės dalies koncepciją, kuri tapo atpažįstamu Zagato stiliaus bruožu.

REKLAMA
REKLAMA

Vėliau Spada dirbo „Ghia“ ir „Ford“, o 8-ajame dešimtmetyje prisijungė prie BMW komandos Miunchene, kur prisidėjo prie 5 ir 7 serijos modelių kūrimo.

Nuo 1983 m. jis vadovavo dizaino komandai „Fiat“ koncerno dizaino centre „I.DE.A Institute“, kur buvo atsakingas už tokių modelių kaip „Fiat Tempra“, „Lancia Dedra“ ar „Alfa Romeo 155“ dizainą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo kūrybos braižas – aiškios linijos, funkcionalios proporcijos ir konstrukcinis racionalumas – liko atpažįstamas net ir keičiantis automobilių dizaino tendencijoms.

1990-aisiais E. Spada trumpam sugrįžo į „Zagato“, kur dirbo prie specialių vienetinių „Ferrari“ ir „Aston Martin“ modelių.

O 2006 m., kartu su sūnumi Paolo, jis įkūrė nuosavą dizaino studiją „Spadaconcept“. Joje gimė ir „TS Codatronca“ – sportinis automobilis, tapęs savotiška duokle ankstyvajam E. Spados kūrybiniam palikimui.

Įsimintiniausi Ercole Spados sukurti automobiliai:

  • 1960 – Aston Martin DB4 GT Zagato
  • 1960 – Alfa Romeo Giulietta SZ
  • 1960 – O.S.C.A 1600 GTZ
  • 1960 – Alfa Romeo Giulietta SZ2 Coda Tronca
  • 1962 – Alfa Romeo 2600 SZ
  • 1962 – Lancia Flavia Sport
  • 1963 – Alfa Romeo Giulia TZ
  • 1963 – Lancia Flaminia Super Sport
  • 1964 – Alfa Romeo Giulia TZ2
  • 1965 – Lamborghini 3500 GTZ
  • 1965 – Lancia Fulvia Sport
  • 1967 – Lancia Flavia Super Sport
  • 1967 – Fiat 125 GTZ
  • 1967 – Rover 2000 TCZ
  • 1969 – Alfa Romeo Junior Z
  • 1969 – Volvo GTZ
  • 1970 – Volvo GTZ 3000
  • 1970 – Ford GT70
  • 1972 – Iso Varedo
  • 1973 – Alfa Romeo Scarabeo II
  • 1987 – BMW 7 serija (E32)
  • 1988 – BMW 5 serija (E34)
  • 1988 – Ferrari PPG Indy Pace Car
  • 1988 – Fiat Tipo
  • 1989 – Lancia Dedra
  • 1990 – Fiat Tempra
  • 1992 – Alfa Romeo 155
  • 1993 – Ferrari FZ93 (vėliau pervadintas ES1)
  • 1993 – Lancia Delta II
  • 1993 – Nissan Terrano II
  • 1994 – Lancia Kappa
  • 2001 – OSCA 2500 GT Dromos
  • 2008 – Spada Codatronca

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų