Nors dizaino esmė išliko, daugiau kaip 80 proc. komponentų buvo perdaryti – nuo išorės elementų ir interjero iki jėgos agregatų. Po stiklo pluoštu dengtu galiniu gaubtu dabar slepiasi naujas 5 litrų V8 „Ford Coyote“ variklis, suporuotas su 7 laipsnių „Porsche PDK“ automatine transmisija. Visiškai sukomplektuotas automobilis sveria apie 1200 kg, o kaina prasideda nuo 150 tūkst. eurų.
Daugiau naujienų iš spalvingo automobilių pasaulio – specialioje „Automobilių kultūra“ rubrikoje.

Nuo idėjos ant jachtos – iki užklausų iš JAV ir Japonijos
„Rhino RR01“ gimė kaip dviejų draugų, buriuotojų Vėjo Pajarsko ir Juliaus Garnelio, idėja vieno plaukimo metu. Tai, kas prasidėjo kaip pokštas, per ketverius metus virto realiu projektu – pirmasis prototipas buvo pristatytas 2022-aisiais. Jis buvo dar nebaigtas: turėjo baltą, nebaigtą kėbulą, nebuvo interjero, o duris prilaikė pagaliukas. Vis dėlto automobilis važiavo, naudodamas 5,2 litro „Audi“ V10 variklį ir sekvencinę pavarų dėžę.
Netrukus po prototipo pristatymo konstruktoriai sulaukė daugiau nei 4000 užklausų, įskaitant tiesioginius pirkimo pasiūlymus. Pasak V. Pajarsko, toks susidomėjimas parodė projekto potencialą, tačiau automobilio kūrėjai nusprendė neskubėti: „Norėjome pasiūlyti rinkai pilnai išbaigtą gaminį.“
Nauji sprendimai
Dėl tiekimo iššūkių ir komforto klausimų atsisakyta „Audi“ V10 variklio – gamykla jų naujų neparduoda, o naudotų montuoti į naują automobilį kūrėjai nenorėjo. Pasirinktas ketvirtos kartos „Ford Performance Coyote“ V8, kuris, priklausomai nuo versijos, gali išvystyti nuo 480 iki 600 AG.
Sekvencinė lenktynių pavarų dėžė taip pat buvo pakeista – ją pakeitė greita ir patikima „Porsche“ PDK transmisija. „Vizija buvo – savaitgalio automobilis, su kuriuo galima važiuoti į trasą, bet ir patogiai grįžti į miestą“, – aiškino V. Pajarskas. Dėl konstrukcinių ypatybių mechaninės dėžės atsisakyta – automobilio variklis montuojamas viduryje, tad konstrukcija turėjo būti pritaikyta atitinkamai.
Konstruktoriai taip pat pristatė naują „Formulės-1“ tipo vairą, išfrezuotą iš aliuminio bloko, dengtą anglies pluoštu ir siūtą versta oda. Interjere atsirado „Apple CarPlay“ palaikantis ekranas, galinio vaizdo kamera integruota į veidrodėlį, naujos sportinės sėdynės ir kiti funkcionalūs sprendimai.
Gamybai – daugiau nei 60 formų
Pagrindinis iššūkis buvo perėjimas prie realios gamybos. Vien prototipo suformuoti neužteko – kiekvienam elementui reikėjo atskirų formų ir gamybos konduktorių. „Tipiniam ‚Kit Car‘ reikia 10–30 formų, mes jų turime daugiau nei 60“, – pažymėjo V. Pajarskas. Taip pat optimizuoti kėbulo elementai, įskaitant žibintus, kurie pagaminti iš „Hella“ komponentų, bet su lietuvių kurtu dizainu.
Pirmieji septyni klientai jau laukia savo automobilių. Visi jie – iš užsienio: JAV, Japonijos, Australijos ir Vokietijos. Lietuvoje „Rhino RR01“ kol kas neregistruotas, ir kūrėjai nesitiki, kad tai greitai pasikeis. Norint įregistruoti tokį automobilį mūsų šalyje, būtina pirmiausia tai padaryti valstybėje, kuri turi teisinį pagrindą komponentiniams automobiliams – pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje ar Švedijoje.
Kauniečių komanda nurodo, kad pilnai surinktą modelį gali pagaminti per mėnesį, o jei projektas įsibėgės – ir iki 4–5 automobilių per mėnesį. Komponentinio automobilio kaina priklauso nuo užsakovo pageidavimų – nuo variklio versijos iki salono apdailos. Pigiausia versija gali kainuoti apie 70 tūkst. eurų, o individualiai komplektuojant kainos riba praktiškai neribojama.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!