„Tai ne tik technologinis pokytis, bet ir vertybinis pasirinkimas. Siekiame, kad viešasis transportas būtų tylesnis, patogesnis ir mažiau taršus. Esu įsitikinęs, jog naujieji elektrobusai taps neatsiejama Klaipėdos veido dalimi“, – sakė miesto meras Arvydas Vaitkus, pridurdamas, kad keleiviams dėl šios pertvarkos bilietų kainos nesikeis.
TOKS vadovas Valentinas Belousovas pažymėjo, jog tai – ne bandomasis projektas, o visos sistemos pokytis: „Džiaugiamės galėdami būti šios transformacijos dalimi. Klaipėda tampa ne tik jūros, bet ir žaliosios krypties simboliu.“
Elektriniai autobusai bus eksploatuojami regioniniuose maršrutuose – jie sujungs Klaipėdos centrą su priemiesčiais, Palangos miestu bei oro uostu. 7,5 metro ilgio elektrobusai „King Long PEV7“, gaminti pagal specialų užsakymą, talpina 16 keleivių (viena vieta skirta neįgaliesiems), aprūpinti 180 kW galios elektros varikliu ir 176 kWh talpos CATL baterija, leidžiančia nuvažiuoti iki 300 km vienu įkrovimu.
Kiekviename autobuse įrengtos modernios saugumo ir pagalbos sistemos – automatinė gaisro gesinimo įranga, 360° kamerų sistema, o Klaipėdos viešojo transporto operatorius „Klaipėdos keleivinis transportas“ integravo elektroninio bilieto sistemą.
Kartu su autobusais diegiama ir infrastruktūra: TOKS Klaipėdos padalinyje baigiama įrengti Suomijos bendrovės „Kempower“ greitojo įkrovimo stotis, sudaryta iš keturių po 200 kW galios modulinių įrenginių ir 16 stotelių su 32 įkrovimo vietomis.
Projektas įgyvendinamas pagal Europos Sąjungos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „Naujos kartos Lietuva“ planą. Jo tikslas – didinti keleivių vežimo tvarumą ir skatinti perėjimą nuo iškastinio kuro prie švaresnių alternatyvų.