• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jungtinėms Valstijoms pagaminti automobiliai pirmą kartą per visą Europos Sąjungos istoriją gali įgauti galimybę patekti į Bendrąją rinką be jokių muitų kliūčių.

11

Jungtinėms Valstijoms pagaminti automobiliai pirmą kartą per visą Europos Sąjungos istoriją gali įgauti galimybę patekti į Bendrąją rinką be jokių muitų kliūčių.

REKLAMA

Tai paaiškėjo po to, kai 2025 m. liepos 27 d. Škotijoje, Turnberyje, JAV prezidentas Donaldas Trumpas ir Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen paskelbė apie naują transatlantinį susitarimą dėl tarifų.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Pagal šį susitarimą ES įsipareigojo atsisakyti dešimties procentų muito, taikomo lengvųjų automobilių importui iš Jungtinių Valstijų. Jei toks sprendimas bus įtvirtintas galutiniame teisiniame dokumente, tai taps istoriniu precedentu – amerikietiškų automobilių importas į ES vyks be tarifinių kliūčių.

REKLAMA

Svarstoma ir kompromisinė 2,5 proc. riba

Vis dėlto, kol galutinė susitarimo redakcija dar neparengta, šaltiniai agentūrai „Reuters“ atskleidžia, kad užkulisiuose svarstomas ir tarpinis variantas – 2,5 proc. tarifas, kuris atitiktų šiuo metu galiojančius JAV muitus europietiškiems lengviesiems automobiliams.

Bet kuriuo atveju, bet koks muito sumažinimas nedelsiant padidintų JAV gamintojų, tokių kaip „Ford“, „General Motors“ ar „Tesla“, konkurencingumą Europoje.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat tai būtų naudinga ir Vokietijos automobilių milžinams – „BMW“ bei „Mercedes-Benz“, kurie savo visureigius eksportuoja į Europą tiesiai iš gamyklų Pietų Karolinoje ir Alabamoje.

Vokietijos pramonė kelia aliarmą

Tačiau ne visi žiūri į šį susitarimą optimistiškai. Vokietijos pramonės federacija (BDI) įspėja, kad vienašalė lengvata JAV gamintojams, derinama su planuojamu 15 proc. muito tarifu europietiškiems automobiliams JAV, gali sukurti „destruktyvų precedentą“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Savo ruožtu Vokietijos automobilių gamintojų asociacija (VDA) perspėja, kad padidėjęs kainų spaudimas gali paskatinti mažesnių surinkimo gamyklų uždarymą Vidurio Europoje.

Techninių reikalavimų suvienodinimas – būtina sąlyga

ES taip pat nurodo, kad galutinis muito atsisakymas priklausys ir nuo techninių reikalavimų suvienodinimo. Iki šių metų pabaigos abi pusės turės palyginti saugumo ir emisijų standartus bei parengti jų suvienodinimo planą. Tik tuomet bus galima užtikrinti laisvą transporto priemonių judėjimą tarp žemynų be papildomų sertifikavimo procedūrų.

Šis susitarimas gali žymėti reikšmingą pokytį globalioje automobilių prekybos politikoje ir nulemti naują etapą transatlantiniuose ekonominiuose santykiuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų