• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors vis daugiau transporto priemonių elektrifikuojamos, pikapų segmentas išlieka tarsi atsparus pokyčiams. Gamyboje ir toliau vyrauja tradicinė schema – klasikinė rėminė konstrukcija, mechaniniai transmisijos komponentai ir dyzelinis variklis. Kodėl šioje automobilių nišoje vis dar nematyti proveržio, ir ar pirmieji elektriniai modeliai gali tai pakeisti?

Nors vis daugiau transporto priemonių elektrifikuojamos, pikapų segmentas išlieka tarsi atsparus pokyčiams. Gamyboje ir toliau vyrauja tradicinė schema – klasikinė rėminė konstrukcija, mechaniniai transmisijos komponentai ir dyzelinis variklis. Kodėl šioje automobilių nišoje vis dar nematyti proveržio, ir ar pirmieji elektriniai modeliai gali tai pakeisti?

REKLAMA

Elektriniai furgonai jau pristato siuntas Europos miestuose, elektriniai autobusai veža keleivius, o net ir sunkvežimių segmente atsiranda elektra varomų modelių, skirtų regioniniam pervežimui. Tačiau pikapų rinkoje elektrifikacijos ženklų – beveik nematyti.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Jungtinėse Valstijose padėtis kiek kitokia. Ten jau galima įsigyti „Rivian R1T“, „Ford F-150 Lightning“ ar „Tesla Cybertruck“. Tačiau šie modeliai orientuoti į Šiaurės Amerikos rinką, kur pikapai neretai naudojami kaip kasdieniai automobiliai – ir tai lemia daug platesnį jų pasirinkimą.

REKLAMA

„Amerikoje pikapai – ne vien darbiniai automobiliai. Jie dažnai naudojami laisvalaikiui, todėl elektrinių versijų ten netrūksta“, – aiškina automobilių žurnalistas ir sunkiosios technikos ekspertas Dainius Šišlavas.

 

Europoje padėtis ilgą laiką buvo kitokia – čia iki šiol praktiškai nebuvo siūloma nei vieno elektrinio pikapo. Pokytis atėjo 2025-ųjų vasarą, kai rinkoje pasirodė naujasis „KGM Musso EV“ – visais ratais varomas modelis, išvystantis net 414 AG ir galintis viena įkrova įveikti iki 379 km (pagal WLTP).

REKLAMA
REKLAMA

Tai pirmasis visiškai elektrinis pikapas oficialiai siūlomas Europoje, tačiau kol kas neaišku, ar jis taps rinkos lūžio tašku, ar išliks nišiniu gaminiu. Pasak D. Šišlavo, pikapai čia vis dar naudojami tikroms darbų sąlygoms – žemės ūkyje, miškų priežiūroje, technikos nuomos srityse, kur svarbiausia yra ištvermė ir gebėjimas dirbti sunkiomis sąlygomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jei reikia į atokų lauką atvežti detalę, apie parketinius visureigius galima pamiršti. Pikapai važiuoja per brastas, tempią krovinius ir dirba ten, kur kitų automobilių ratai nė nesuka. Ar tokioje aplinkoje saugu naudoti elektromobilį su panardinta baterija? Kol kas – klausimas atviras“, – teigia pašnekovas.

REKLAMA

 

Vertinant techninius parametrus, „Musso EV“ kai kuriais aspektais atsilieka nuo įprastų dyzelinių pikapų. Jo keliamoji galia siekia 500 kg – perpus mažiau nei klasikinio pikapo standarto. Tempimo pajėgumas – 1,8 tonos – taip pat mažesnis nei dyzelinių konkurentų, kurie įprastai gali tempti iki 3,5 tonos.

Tačiau „Musso EV“ išsiskiria galia – 414 AG leidžia jam vadintis galingiausiu serijiniu pikapu Europoje. Dėl elektrinės pavaros jis pasižymi didele momentine trauka, kuri ypač naudinga važiuojant bekele.

REKLAMA

Rinkoje pikapai dažniausiai kainuoja 50–65 tūkst. eurų, o brangesni modeliai, viršijantys 75–80 tūkst. eurų ribą, jau laikomi nekomerciniais. Šiame kontekste elektrinio „KGM Musso EV“ kaina – nuo 48 990 eurų – atrodo konkurencinga. Gavus valstybės paramą juridiniams asmenims, jo kaina gali priartėti prie vidutinio dydžio SUV, pavyzdžiui, „Volkswagen Tiguan“.

Palyginimui, dyzelinis „Ford Ranger“ kainuoja nuo 45 550 iki 62 550 eurų, „Toyota Hilux“ – nuo 37 900 iki 50 450 eurų, „Volkswagen Amarok“ – nuo 48 399 iki 56 037 eurų. Tad elektrinis KGM modelis gali būti patrauklus tiems, kuriems nereikia maksimalaus pravažumo ar keliamojo pajėgumo – pavyzdžiui, komunalinėms paslaugoms ar miesto ūkio įmonėms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų