• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių kolekcionierių pasaulyje seniai buvo žinoma, kad verslininkas Mansouras Ojjehas turėjo silpnybę automobiliams. Tačiau tik dabar viešai pristatyta jo asmeninė „McLaren“ kolekcija parodė tikrąjį jos mastą ir rafinuotumą.

Automobilių kolekcionierių pasaulyje seniai buvo žinoma, kad verslininkas Mansouras Ojjehas turėjo silpnybę automobiliams. Tačiau tik dabar viešai pristatyta jo asmeninė „McLaren“ kolekcija parodė tikrąjį jos mastą ir rafinuotumą.

REKLAMA

Kiekvienas egzempliorius – ne tik unikalus, bet ir išskirtinės būklės. Be to, kiekvienas „McLaren“ automobilis yra nudažytas specialia spalva, kuri buvo sukurta specialiai šiam automobilių kolekcionieriui. 

Daugiau naujienų iš spalvingo automobilių pasaulio – specialioje „Automobilių kultūra“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Kiekvieną kartą diskutuojant apie „McLaren“ dažniausiai minimos Rono Denniso, Bruce’o McLareno ar Gordono Murray pavardės. Tačiau labai lengva pamiršti, kad „McLaren“ istorijoje buvo tylus, bet lemiamą vaidmenį suvaidinęs žmogus, kuris, paprastai tariant, „viską apmokėjo“. Ir tai nėra metafora.

REKLAMA

Kritinis investuotojas, pakeitęs „McLaren“ likimą

Mansouras Ojjehas gimė 1952 m. Sirijos verslininko šeimoje. Jo tėvui priklausė įmonė „Techniques d’Avant Garde“ (TAG), vėliau tapusi reikšmingu žaidėju aukštųjų technologijų ir investicijų srityje. Baigęs studijas, Mansouras perėmė bendrovės valdymą ir tapo viena pagrindinių figūrų, padėjusių plėtoti ekonominius ryšius tarp Saudo Arabijos ir Vakarų šalių.

REKLAMA
REKLAMA

1978 m. įvykęs vizitas į Monaką, kur Ojjehas pirmą kartą gyvai stebėjo „Formulės 1“ lenktynes tapo lemtingas. Nuo to laiko jis aktyviai įsitraukė į autosporto pasaulį, o jau kitais metais TAG tapo pagrindiniu „Williams“ komandos rėmėju.

1981 m. Ojjehas susitiko su Ronu Dennisu ir netrukus įsigijo 60 proc. „McLaren Group“ akcijų. Ši investicija tapo esminiu postūmiu visai komandai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Buvo pradėtas bendradarbiavimas su „Porsche“, kuri sukūrė TAG prekių ženklu pažymėtus turbokompresorinius variklius. Šiuo laikotarpiu komandoje startavo Niki Lauda ir Alainas Prostas, o netrukus prie jų prisijungė ir Ayrtonas Senna.

„McLaren“ dominavo „Formulėje 1“ tiek naudodama TAG-Porsche variklius, tiek vėliau bendradarbiaudama su „Honda“ ir „Mercedes“.

REKLAMA

Tačiau kai komandos rezultatai pradėjo prastėti, tarp Ojjeho ir Denniso išryškėjo nesutarimai dėl tolesnės komandos krypties. Be to, pats Ojjehas tuo metu susidūrė su rimtomis sveikatos problemomis. 2013 m. jam buvo atlikta dviguba plaučių transplantacija.

Nepaisant to, iki pat mirties 2021 m. Mansouras Ojjehas išliko strategiškai svarbi figūra „McLaren“ struktūroje. Jo sprendimai turėjo ilgalaikį poveikį tiek sportinės komandos sėkmei, tiek pačios markės transformacijai į sportinių automobilių gamintoją.

REKLAMA

Asmeninė kolekcija, tapusi „McLaren“ istorijos atspindžiu

Mansouras Ojjehas ilgą laiką buvo žinomas kaip retų „Ferrari“ ir „Porsche“ modelių kolekcionierius. Tačiau pradėjus veikti „McLaren Automotive“, jis visą dėmesį skyrė tik šios markės automobiliams.

Visi kolekcijos modeliai – paskutiniai savo serijoje pagaminti egzemplioriai. Be to, kiekvienas buvo nudažytas specialia kėbulo spalva, kuri iš pradžių buvo vadinta „Yquem“, o vėliau oficialiai pervadinta į „Mansour Orange“. Ši spalva nebuvo siūloma niekam kitam. Ji buvo skirta išimtinai Ojjehui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kolekcijoje yra pagrindinius „McLaren“ gamybos etapus atspindintys modeliai: „F1“, „P1“, „Senna“, „Speedtail“, „Sabre“, taip pat specialios „650S“ ir „720S“ modifikacijos, įskaitant „Longtail“ ir „Le Mans“ versijas.

Kolekciją papildė ir „Elva“ – ribotos serijos rodsteris be priekinio stiklo ir stogo, kurio gamyba buvo užbaigta jau po Ojjeho mirties. Šio automobilio atveju, „McLaren“ net atsisakė standartinio logotipo ir vietoj jo panaudojo individualų Ojjeho simbolį.

REKLAMA

Didžioji dalis kolekcijos automobilių buvo laikomi nenaudojami. Visi jie saugoti pagal Ojjeho nustatytas sąlygas, specialiai įrengtoje patalpoje ir reguliariai prižiūrimi.

Vienintelės išimtys – „McLaren F1“, kurio rida siekia 1 810 kilometrų, ir „P1 GTR“, kuris buvo išbandytas keliuose uždarose trasose.

REKLAMA

Kolekcija bus parduodama

Po ilgų svarstymų Ojjeho šeima priėmė sprendimą kolekciją parduoti. Šiam procesui pasirinkta Jungtinėje Karalystėje veikianti įmonė „Tom Hartley Jnr.“, anksčiau organizavusi Bernie Ecclestone’o „Formulės 1“ automobilių pardavimą. Tikimasi, kad kolekciją įsigis vienas pirkėjas, kuris išsaugos ją kaip nedalomą istorinę visumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai – neeilinė užduotis. Vien „McLaren F1“ vertė gali viršyti 20 milijonų eurų. Visa kolekcija vertinama šimtais milijonų ir gali prilygti nedidelės valstybės metiniam biudžetui.

Tačiau tai kartu ir išskirtinė galimybė. Šie automobiliai ne tik technologiškai reikšmingi, bet ir glaudžiai susiję su pačia „McLaren“ markės raida bei viena svarbiausių jos istorijos asmenybių.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų