• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors universalai tradiciškai laikomi europietišku automobilių segmentu, 2023 m. perkamiausiu pasaulyje tapo Japonijoje gaminamas „Subaru Outback“.

42

Nors universalai tradiciškai laikomi europietišku automobilių segmentu, 2023 m. perkamiausiu pasaulyje tapo Japonijoje gaminamas „Subaru Outback“.

REKLAMA

Agentūros „JATO Dynamics“ duomenimis, šio modelio pernai parduota 210 tūkst. vienetų – 2 proc. daugiau nei metais anksčiau. 

Daugiau naujienų iš spalvingo automobilių pasaulio – specialioje „Automobilių kultūra“ rubrikoje.

Tačiau dalis ekspertų abejoja, ar „Subaru Outback“ vis dar laikytinas tikru universalu: nuo tada, kai gamintojas sustabdė tradicinės „Subaru Legacy“ universalo versijos gamybą ir jos vietą užėmė padidinto pravažumo „Outback“. 

REKLAMA
REKLAMA

Jeigu „Outback“ nebūtų laikomas universalu, į pirmąją vietą pakiltų Čekijoje gaminama „Škoda Octavia Combi“, kurių visame pasaulyje buvo parduota 145 000 vienetų. 

REKLAMA

Trečioje vietoje – „Toyota Corolla Touring Sports“. Japonijos gamintojas praėjusiais metais pardavė 123 tūkst. vienetų arba 12 proc. daugiau negu 2023 metais. 

Tarp perkamiausių pasaulio universalų – ir kitas diskusijas keliantis modelis – „Dacia Jogger“. Nors jis formaliai priskiriamas universalo kėbulo tipui, padidinta prošvaisa ir trijų sėdynių eilių konfigūracija leidžia jį laikyti tarpine grandimi tarp universalo ir vienatūrio (MPV). Vis dėlto tai nesutrukdė rumunų gamintojui pasiekti reikšmingos sėkmės globalioje rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA

Į dešimtuką taip pat pateko „Volkswagen Golf Variant“, „BMW 3 Touring“, „Volkswagen Passat Variant“ (šiuo metu gaminamas tik universalo kėbulu), „Audi A4 Avant“, retai Europoje matoma „Toyota Probox“ ir „Opel Astra Sports Tourer“.

Septyni iš dešimties modelių yra europietiškos kilmės, trys – Japonijos gamintojų. Iš jų net trys universalai priklauso „Volkswagen“ koncernui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dauguma paminėtų modelių 2024 m. fiksavo augančius pardavimus. Išimtis – tik „Toyota Probox“ ir „Audi A4 Avant“, kurių rezultatai smuko.

Nepaisant to, universalų klasė pasaulinėje rinkoje išlieka nišinė – ji sudaro vos apie 2 proc. visų automobilių pardavimų. Daugiau nei du trečdaliai (68 proc.) universalo tipo modelių realizuoti Europoje ir Turkijoje.

REKLAMA

Universalų populiarumo smukimą pastarąjį dešimtmetį daugiausia lėmė auganti SUV segmento paklausa. Būtent dėl to iš rinkos pasitraukė tokie modeliai kaip „Ford Mondeo Wagon“, „Renault Talisman Grandtour“, „Opel Insignia Sports Tourer“, „Citroën C5 Tourer“, „Mazda 6 Wagon“ ar „Honda Accord Tourer“.

Taip pat išnyko mažesni universalai, pavyzdžiui, „Renault Clio Estate“ ar „Škoda Fabia Combi“.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų