Vyras skausme (nuotr. Fotolia.com)

Vyras skausme (nuotr. Fotolia.com)

Šiandien gydytojų jau nebestebina itin jauni žmonės, turintys rimtų stuburo problemų. Ne vieną specialistą esame girdėję sakant, kad mūsų kūnas sutvertas judesiui, ne sėdėjimui, tačiau didžioji dalis gyventojų šiais laikais ir leidžia laiką sėdėdami prie kompiuterių. Kokios yra pagrindinės žmonių klaidos ir kaip išlikti sveikiems nesikamuojant dėl skausmų, kalbamės su kineziterapeutu Viktoru Zavadsku.

- Kokios yra pagrindinės klaidos (kalbant apie sėdėjimą, sportą, kilnojimą), kurias daro žmonės?

- Kalbant apie sėdėjimą – nei viena pozicija nėra bloga jei joje nesėdima per ilgai. Klaidinga manyti, jog sėdint tiesiai visą dieną pavyks išvengti nugaros skausmų. Be abejo, taisyklinga sėdėsena padės išvengti dalies su sėdėjimu susijusių skausmų. Mūsų kūnas sutvertas judesiui, todėl ilgalaikės statinės padėtys, nesvarbu ar tai būtų stovėjimas ar sėdėjimas, kenkia. Idealu, jei kas 30 min. biuro darbuotojas atsistotų ir bent pasirąžytų, nueitų atsigerti vandens ar tiesiog pasisveikinti su kito skyriaus kolega.

REKLAMA

Taip pat būtina darbo dieną praleistą ant kėdės kompensuoti judesiu. Dauguma žmonių nusprendžia pradėti sportuoti sporto klube ar bėgioti, tačiau dėl sėdimo darbo kūnas yra atpratęs gauti fizines apkrovas. Jeigu norima greitų rezultatų, dažnai tai baigiasi skausmais ar net traumomis. Paprašius keleto sėdimą darbą dirbančių žmonių padaryti paprasčiausią pritūpimą, nustebsite. Daugelis to nesugebės padaryti taisyklingai. Tai rodo apie neigiamus raumenų, sąnarių ar judesio valdymo pokyčius. Šie pokyčiai rodo, kad žmogui, prieš pradedant sportuoti, reikėtų kreiptis į specialistą.

- Kokie yra pagrindiniai veiksniai, pridarantys žmonėms bėdų su stuburu, kaklu?

- Jei palyginsime du biuro darbuotojus, kurie turi panašų fizinį aktyvumą ir tiek pat laiko praleidžia dirbdami prie kompiuterio, jų patiriamas streso lygis ir mityba yra panaši, galime pastebėti, jog vienas iš jų jaus kaklo ar nugaros skausmus, o kitas ne. Pagrindinis veiksnys lemiantis, ar turėsite problemų su nugara ar kaklu, yra genetika. Jeigu Jūsų giminėje daugelis skundėsi nugaros skausmais, tikėtina, kad ši bėda užklups ir Jus. Žinoma, antroje vietoje yra gyvenimo būdas: fizinis aktyvumas, stresas, subalansuota mityba, darbo/poilsio rėžimas, patirtos traumos.

Kineziterapeutas Viktoras Zavadskas (nuotr. asm. archyvo)

Kineziterapeutas Viktoras Zavadskas (nuotr. asm. archyvo)

- Ką žmogus turėtų daryti minimaliai, kad išliktų sveikais? Ar užtenka, pavyzdžiui, lankyti šokius?

- Kiekvieno atvejis individualus. Vienu atveju užtenka pėsčiomis nukeliauti į darbą ir grįžti namo, porą kartų per savaitę prasimankštinti, važinėti dviračiu, lankyti šokius ir žmogus jausis puikiai. Kitu, jei yra rimtesnių problemų, teks keletą kartų per savaitę atlikti specifinius pratimus.

REKLAMA

- Ar sportą gali išsirinkti savo nuožiūra, pagal tai, kas tau patinka, ar būtina specialisto konsultacija?

- Savo pacientams visada patariu užsiimti ta fizine veikla, kuri jiems patinka. Nemėgstama veikla greitai atsibosta, tampa monotoniška ir nuobodi, tokia sporto šaka teiks mažai naudos. Mūsų kūnui nėra netinkamų judesių, dažniausiai tam tiesiog nėra pasirengta. Todėl, jei norite sportuoti be skausmo ir jausdami malonumą, specialisto konsultacija yra būtina.

- Kokie yra požymiai, simptomai, kuriuos pajautęs žmogus turėtų kreiptis pas specialistą? Jeigu, pavyzdžiui, kartais paskauda juosmenį, jau reikėtų sunerimti?

- Skausmas yra mūsų kūno signalizacija, kuri parodo, kad kažkas vyksta ne taip. Kuo anksčiau žmogus atkreips dėmesį į skausmą ir nedelsdamas kreipsis į specialistą, tuo trumpiau tęsis gydymas. Chroninis skausmas, kuris žmogų lydėjo 10 metų, tikrai nebus išgydytas per 10 dienų.

- Kas jus kaip kineziterapeutą labiausiai neramina dėl žmonių sveikatos? Kas labiausiai stebina?

- Neramu tai, kad šiuolaikiniame pasaulyje mažai kas kreipia dėmesį į vieną geriausių vaistų – judesį. Savo problemas žmonės yra linkę spręsti vaistais. Be abejo, yra žymiai paprasčiau nueiti į vaistinę ir nusipirkti tabletę nei reguliariai judėti. Tačiau ilgainiui medikamentai nepadeda sumažinti jaučiamo skausmo. Žinoma, yra tokių situacijų, kai vaistus gerti būtina, nors dauguma atvejų tai daroma nepasvertai.

REKLAMA

Stebina, tai kad žmogus dažnai nesupranta, kad atsakomybę už savo sveikatos būklę, visų pirma, turi prisiimti pats. Neramus miegas, nuolatinis nerimas ar įtampa, nevisavertė mityba, fizinio krūvio stoka yra nuolatiniai šiuolaikinio intensyvaus gyvenimo palydovai, už kuriuos esame atsakingi patys.

- Kokie yra jauniausi jūsų pacientai?

- Retai, bet pasitaiko, kad atkeliauja 16 metų jaunuolių, kurie skundžiasi stipriais nugaros skausmais. Dauguma besilankančių – jaunų, darbingų žmonių, kurių amžiaus vidurkis apie 25-30 metų.

- Didžioji dalis žmonių šiais laikais dirba sėdimą darbą. Kaip išlikti sveikais, išlaikyti tiesų stuburą ir neturėti problemų ir skausmų su nugara esant tokioms aplinkybėms?

- Kaip ir minėjau, sėdėjimą reikia kompensuoti judesiu. Pats elementariausias dalykas – sistemingai pasirąžyti darbo dienos metu. Jeigu leidžia galimybės į darbą keliauti pėsčiomis, per pietų pertrauką išeiti pasivaikščioti. Po darbo užsiimti mėgstama sportine veikla, laiku kreiptis į kineziterapeutą. Nelaukite, kol pajausite pirmuosius skausmus. Prevencija visuomet yra geriau nei gydymas.

Klausimas
2017-05-24 15:40:02
Įdomu, kada papietaut, jei per pietų pertrauką vaikštinėt?
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
[email protected]

Naujienų portalo tv3.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB All Media Lithuania sutikimo draudžiama.

Atsakymas 2017-05-31 09:53:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Bl, 15 min., iki kavinės, 15 min. atgal ir 30 min. pavalgyti. Tokiu būdu ~3km galima suvaikščioti vien per pietus.   ATSAKYTI
Klausimas 2017-05-24 15:40:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Įdomu, kada papietaut, jei per pietų pertrauką vaikštinėt?   ATSAKYTI
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI

Top Video

Stebėjo paukščius, sugavo šiukšlintoją: vyras į mišką vežė atliekas
DABAR RODOMA
Stebėjo paukščius, sugavo šiukšlintoją: vyras į mišką vežė atliekas
DABAR RODOMA
Kuriamas naujas planas šeimoms: žada rojų, bet, kaip bus išties?
DABAR RODOMA
Radžis sukritikavo sparčiai populiarėjantį Džeilandą
DABAR RODOMA
Tragiškas gaisras Šilutėje – ugniagesiai vos privažiavo
DABAR RODOMA
Stano siunčia žinutę apie vėžį: įsiklausyti verta visiems
DABAR RODOMA
Kaunietis sėda į teisiamųjų suolą: kūdikį spardė ir mušė
DABAR RODOMA
Naujas ginklas kovoje su šešėliu: konfiskuoti turtą bus paprasčiau
DABAR RODOMA
Dobrovolskio nužudymo byloje – blogos žinios nuteistiesiems
DABAR RODOMA
Atnaujino 20 metų neremontuotą kambarį: palaukite, kol pamatysite, kaip
DABAR RODOMA
Netrukus šalies keliuose išdygs naujieji stacionarūs greičio matuokliai
REKLAMA
REKLAMA

Top Video

Paskutiniai keturi „Žalgirio“ kirčiai Tel Avive – tai nuskandino „Maccabi“
DABAR RODOMA
Paskutiniai keturi „Žalgirio“ kirčiai Tel Avive – tai nuskandino „Maccabi“
DABAR RODOMA
Stebėjo paukščius, sugavo šiukšlintoją: vyras į mišką vežė atliekas
DABAR RODOMA
Kuriamas naujas planas šeimoms: žada rojų, bet, kaip bus išties?
DABAR RODOMA
Radžis sukritikavo sparčiai populiarėjantį Džeilandą
DABAR RODOMA
Tragiškas gaisras Šilutėje – ugniagesiai vos privažiavo
DABAR RODOMA
Stano siunčia žinutę apie vėžį: įsiklausyti verta visiems
DABAR RODOMA
Kaunietis sėda į teisiamųjų suolą: kūdikį spardė ir mušė
DABAR RODOMA
Naujas ginklas kovoje su šešėliu: konfiskuoti turtą bus paprasčiau
DABAR RODOMA
Dobrovolskio nužudymo byloje – blogos žinios nuteistiesiems
DABAR RODOMA
Atnaujino 20 metų neremontuotą kambarį: palaukite, kol pamatysite, kaip

TELEVIZIJA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų