Nekokybiška girlianda (nuotr. skaitytojo)

Nekokybiška girlianda (nuotr. skaitytojo)

Žinoti savo teises reikia, o kartais net reikėtų sakyti, kad būtina. Priešingu atveju galite būti apgauti net ir atrodytų nesudėtingoje situacijoje. Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi vilnietė Birutė, kuri pabandė grąžinti prekybos centre „Ermitažas“ pirktą nekokybišką elektrinę girliandą.

Pinigus už nekokybišką prekę atgauti norėjusiai vilnietei „Ermitažo“ informacijos skyriuje dirbusios moterys atsakė, kad šią prekę galima arba pakeisti nauja, bet kokybiška girlianda, arba už jai išleistą sumą įsigyti kitų „Ermitaže“ esančių prekių.

Du pasirinkimai: arba..., arba...

„Elektrinę girliandą pirkau prekybos centre „Ermitažas“, gruodžio 17-ąją. Už ją sumokėjau 9,99 euro. Išpakavusi prekę namuose pastebėjau, kad prie vienos lemputės nėra burbulo. Važiuoti dar kartą į šventinio apsipirkimo užgultą prekybos centrą nesinorėjo. Tad nusprendžiau tą padaryti sugrįžusi į Vilnių po švenčių.

REKLAMA

Vakar, gruodžio 27-ąją, užsukau į prekybos centrą. Informacijos skyriuje pirmiausia uždavė klausimą, kodėl taip vėlai grąžinu. Paaiškinimą, kad dėl šventinės pirkėjų apgulties, regis, darbuotojos suprato. Bet tada man buvo pareikšta, kad nekokybišką girliandą galiu pakeisti nauja, bet kokybiška arba už 9,99 euro įsigyti kitų „Ermitaže“ esančių prekių“, - pasakojo tv3.lt skaitytoja.

Pirkėjos prašymas grąžinti pinigus darbuotojų buvo atremtas argumentu, kad už elektros prekes pinigai nėra grąžinami. Dar panosėn pakištas atspausdintas lapas, kuriame pateiktas sąrašas pavadinimu: „Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu patvirtintomis „Mažmeninės prekybos taisyklėmis“.“

Nekokybiška prekė ir jos grąžinimo istorija (nuotr. skaitytojo)

Nekokybiška prekė ir jos grąžinimo istorija (nuotr. skaitytojo)

„Tuo metu neturėjau noro nagrinėtis to sąrašo, tik nusifotografavau jį. Vėliau peržiūrėjau, kas ten parašyta ir paaiškėjo, kad sąraše išvardyti nekeičiami ir negrąžinami už prekes sumokėti pinigai, kai daiktai būna KOKYBIŠKI. O aš grąžinau NEKOKYBIŠKĄ. Istorijos atomazga - galiausiai nusipirkau iš „Ermitažo“ nebūtinų prekių vien tam, kad išleisčiau tą 9,99 euro sumą. Gaišti laiko ir kreiptis dėl pažeistų teisių neturiu jokio noro, bet gal ši informacija padės kitiems pirkėjams išvengti tokių nesusipratimų ateityje“, - pridūrė vilnietė.

Pinigai turėjo būti sugrąžinti

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė tv3.lt akcentavo, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, laikoma, kad daiktai neatitinka kokybės reikalavimų, jeigu jie neturi tų savybių, kurių pirkėjas galėjo protingai tikėtis, t.y. kurios būtinos daiktui, kad jį būtų galima naudoti pagal įprastinę ar specialią paskirtį.

REKLAMA

„Todėl pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas, turi keturis pasirinkimus. Pirma – reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti daikto trūkumus (pataisyti daiktą). Antra – reikalauti iš pardavėjo nemokamai pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu. Trečia – reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti kainą. Ir ketvirta – vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą“, - trumpai ir aiškiai vartotojų teises išdėstė G. Nenartavičiūtė.

Įdomi detalė, įstatymuose nurodoma, kad vartotojas visais atvejais į pardavėją dėl atsiradusių prekės trūkumų gali kreiptis per dvejų metų laikotarpį (garantija pagal įstatymą).

„Tad šiuo konkrečiu atveju pirkėjai turėjo būti sugrąžinti pinigai už įsigytą nekokybišką prekę“, - apibendrino G. Nenartavičiūtė.

UAB „Ermitažas“ Pardavimų ir rinkodaros skyriaus direktorės Irenos Tėvelienės komentaras:

„2016-12-27 pirkėja kreipėsi į parduotuvę „Ermitažas“ adresu Ozo g.25 centrinę informaciją dėl kalėdinės šviesos diodų girliandos, kuri buvo pirkta 2016-12-17. Patikrinus girliandą buvo nustatyta, kad prekė veikia, t.y. elektrinė dalis tvarkinga, bet trūksta vieno lemputės gaubto.

Pirkėja žodžiu paaiškino, kad šį prekės trūkumą pastebėjo po prekės įsigijimo. Iš pateiktos informacijos nebuvo nustatyta, kad prekės trūkumas atsirado dėl priežasčių, už kurias atsakingas pardavėjas.

Prašymas bendru sutarimu buvo išspręstas geranoriškai, siekiant vadovautis pirkėjo interesais. Pardavėjas atsižvelgdamas į susidariusią situaciją sutarė su pirkėja pakeisti prekę į kitas prekes už analogišką sumą.

REKLAMA

Prekybos centre esantys stendai skelbia, kad rekomenduojama įsitikinti prekių kokybe, prieš jas įsigyjant. Tokiu būdu vartotojams yra primenama jų teisė, kuri numatyta Mažmeninės prekybos taisyklių 27.2 punkte, t.y. iki pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo apžiūrėti įsigijamą prekę ir nepirkti jos, jeigu kelia abejonių.

UAB „Ermitažas“ pretenzijos sprendžiamos remiantis Mažmeninės prekybos taisyklėmis, LR Civilinio kodekso straipsniais tokiais kaip:

- Prekės keičiamos ar grąžinamos vartotojo rašytiniu prašymu prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje vartotojui patogioje vietoje. Vartotojas pardavėjui pateikia prekę, išskyrus Taisyklių 27 punkte nustatytus atvejus, ir rašytinį prašymą, kuriame nurodo priežastį (prekės trūkumą ar kitą priežastį), dėl kurios įsigyta prekė netenkina vartotojo, ir vieną iš Civilinio kodekso 6.362 straipsnyje (jeigu nusipirkta tinkamos kokybės prekė) ar 6.363 straipsnio 7 dalyje (jeigu nusipirkta netinkamos kokybės prekė) nurodytų reikalavimų;

- Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas ar pirkimo–pardavimo kvitas arba kitas prekės pirkimą–pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas (pridėtinės vertės mokesčio sąskaita faktūra, sąskaita faktūra, mokėjimo kortelės sąskaitos išrašas, mokėjimo kortelės skaitytuvo čekis ir kita);

- Civilinio kodekso 6.362 straipsniu, jeigu nusipirkta tinkamos kokybės prekė;

- Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 7 dalimi, jeigu nusipirkta netinkamos kokybės prekė;

- Mažmeninės prekybos taisyklių 17 punkte pateiktu nekeičiamų ir negrąžinamų prekių sąrašu. Tinkamos kokybės prekės iš šio sąrašo keičiamos ar grąžinami už jas sumokėti pinigai tik pardavėjui sutikus.“

Raimis
2016-12-29 11:42:21
Nusiperki girliandas, nezinau 200 lempuciu ir turi parduotuvei ispakuot kad patikrint ar ant kiekvienos lemputes uzdetas gaubtas? Sneka visiskas nesamones ir vartosi is padeties.. Geda isvis kaip del 9 euru savo reputacijas gadinasi tokie centrai.
Atsakyti

Top Video

Lietuva tampa senų automobilių laužynu: išsigelbėjimas – finansiškai skaudus
DABAR RODOMA
Lietuva tampa senų automobilių laužynu: išsigelbėjimas – finansiškai skaudus
DABAR RODOMA
Medikai siunčia įspėjimą – į ligonines gabenami vaikai su plėštinėmis žaizdomis
DABAR RODOMA
Verslininkų ir politikų kare – viskas galima: įtrauktos įžymybės
DABAR RODOMA
Kruvina įkaitų drama: viena moteris nušauta, dėl antrosios gyvybės kovoja medikai
DABAR RODOMA
Kariuomenės sraigtasparniai gesina gaisrus Latvijoje ir Švedijoje
DABAR RODOMA
Šokiruojanti klaipėdiečio situacija: lengvatos negalioja nes sužalota „ne ta koja“
DABAR RODOMA
Gaisras degalinėje sukėlė tarnybas ant kojų: stipriai apdegė vyras ir mergaitė
DABAR RODOMA
Kauno rajone nukrito dvimotoris lėktuvas
DABAR RODOMA
Įtūžusi šeima netveria pykčiu
DABAR RODOMA
Po tobulo savaitgalio – svarbi sinoptikų žinia: savaitės pradžioje pasiseks tik vienam regionui
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
jonas 2016-12-30 08:38:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
tik lietuvoi uz 10 euru gali draskytis. ir beto konsultanto pareiga yra patikrinti prekia, jai jis to nepadare ce jau prekybos centru kalte ir zmogus gali ja grainti   ATSAKYTI
dija 2016-12-29 21:16:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nusiperki, panesioji ir grazini kaip nekokybiska.... Fantastika tai kam pirkt tada   ATSAKYTI
Roma 2016-12-29 14:21:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Bet tai palaukite... Sako prieš perkant prekę reikia ją patikrinti, bet niekas neatsižvelgia į tai jog šalia supakuotų prekių visada būna iškaba arba užrašas "Prašome neardyti pakuočių"... Ne visos kasininkės ar konsultantai tai nori daryti, nors privalo, jei klientui tai yra neleistina daryti. Pati esu dirbusi prekybos pramonėje ir žinau, kad mano kaip kasininkės- pardavėjos kompetencija yra patikrinti prekę, nesvarbu ar klientas ją prieš tai tikrino ar ne ir jei randu trūkumų, turiu juos pašalinti, arba pakeisti prekę kita- kokybiška.
Ir paaiškinkite man tada, kaip klientas turi elgtis jei "pakuočių neardykite", bet "prieš pirkdami prekę ją patikrinkite"?   ATSAKYTI
Negaliu atsistebėti 2016-12-29 11:50:52
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
Pardavėjas šiuo atveju visiškai teisus. Iš kur pardavėjui žinoti, kad vartotoja pati nenutraukė to burbulo ? Šventė baigėsi ir girliandos nebereikia ...Nėra jokio įrodymo, kad pardavėjas pardavė netinkamos kokybės prekę. Be to, vartotoja galėtų atgauti pinigus už prekę tik tuo atveju, jeigu būtų įrodyta, kad prekė buvo parduota netinkamos kokybės ir gedimas yra nemažareikšmis. Taigi tai klaidinantis straipsnis, kuris parašytas remiantis emocijomis, o ne LR teisės aktais. Neturiu nieko bendra su šiuo prekybos tinklu. Paprasčiausiai negaliu atsistebėti kaip galima rašyti straipsnį nesiremiant LR teisės aktais ....    ATSAKYTI
Sigita 2016-12-30 12:53:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Visiškai pritariu.. Dar suprasčiau jei tą pačią dieną būtų grąžinusi, bet ir tai...
Nekokybiškos keičiamos į kokybiškas ir tik jei neturi analogiškos į ką pakeisti, turėtų grąžinti pinigus. O čia atsisako su pakeitimu, tai išvada peršasi viena... pasinaudojau ir grąžinu..  
Raimis 2016-12-29 11:42:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Nusiperki girliandas, nezinau 200 lempuciu ir turi parduotuvei ispakuot kad patikrint ar ant kiekvienos lemputes uzdetas gaubtas? Sneka visiskas nesamones ir vartosi is padeties.. Geda isvis kaip del 9 euru savo reputacijas gadinasi tokie centrai.    ATSAKYTI
Daugiabutis (nuotr. Fotodiena.lt)
Vieno Kauno daugiabučio gyventojai palikti be vandens. Rūsio patalpų savininkas tiesiog jį išjungė ir užvirino duris. Žmonės sako apskambinę visas tarnybas, tačiau atidaryti ...
Klaipėdiečio istorija (nuotr. TV3)
 Nevaldai dešinės kojos – kompensacija priklauso, o štai nevaldant kairės – jau nebe. Su tokia kuriozine situacija susidūrė vienas klaipėdietis. Vyras, kaip ir visi ...
 Astravo dvaras (nuotr. siaure.lt)  (nuotr. Balsas.lt)
 Biržų Astravo dvaro sodybos parką už maždaug 0,8 mln. eurų numatoma sutvarkyti po dvejų metų. Darbai, tikimasi, prasidės dar šiemet. Biržų savivaldybės Architektūros ir ...
Vilniaus sinagoga (nuotr. Fotodiena.lt/Simono Švitros)
Archeologų komanda, trečius metus grįžtanti tyrinėti Vilniaus Didžiosios sinagogos komplekso, šiemet tikisi aptikti svarbiausią ir švenčiausią jos vietą – pakylą su kolonomis, ...
Finansai (nuotr. 123rf.com)
Seimo „tvarkiečiai“, žadantys pasirašyti susitarimą su valdančiaisiais dėl bendradarbiavimo, siūlo keisti išmokas už vaiko iki dvejų metų priežiūrą – motinystės išmokas ...
REKLAMA

Top Video

Lietuva tampa senų automobilių laužynu: išsigelbėjimas – finansiškai skaudus
DABAR RODOMA
Lietuva tampa senų automobilių laužynu: išsigelbėjimas – finansiškai skaudus
DABAR RODOMA
Medikai siunčia įspėjimą – į ligonines gabenami vaikai su plėštinėmis žaizdomis
DABAR RODOMA
Verslininkų ir politikų kare – viskas galima: įtrauktos įžymybės
DABAR RODOMA
Kruvina įkaitų drama: viena moteris nušauta, dėl antrosios gyvybės kovoja medikai
DABAR RODOMA
Kariuomenės sraigtasparniai gesina gaisrus Latvijoje ir Švedijoje
DABAR RODOMA
Šokiruojanti klaipėdiečio situacija: lengvatos negalioja nes sužalota „ne ta koja“
DABAR RODOMA
Gaisras degalinėje sukėlė tarnybas ant kojų: stipriai apdegė vyras ir mergaitė
DABAR RODOMA
Kauno rajone nukrito dvimotoris lėktuvas
DABAR RODOMA
Įtūžusi šeima netveria pykčiu
DABAR RODOMA
Po tobulo savaitgalio – svarbi sinoptikų žinia: savaitės pradžioje pasiseks tik vienam regionui



TELEVIZIJA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų