Niekam nepatinka nevykėliai, baltos varnos ar tipai, keliaujantys priešinga kryptimi nei visi likusieji. Privalote tapti „vienu iš jų“, kad neatrodytumėte kaip pašalietis. Tiesa, kad norint tapti lyderiu reikia išsiskirti, tapti kažkuo pranašesniu, tačiau taip pat privalote likti „vienu iš jų“ ir nesiliauti žaisti „prisitaikymo“ žaidimo.
Pateikiame devynis patarimus šiuo klausimu. Nepriimkite jų pernelyg rimtai – kiekviena taisyklė turi išimčių!
Pažinkite bendrovės kultūrą
Kiekviena bendrovė, net ir mažiausia įstaiga turi savo kultūrą. Žinodami, kokia ji yra, įgaunate pranašumo, gaunate raktą į sėkmę. Žinios yra jėga.
Kultūra yra tai, kaip elgiasi tam tikra žmonių grupė. Kultūra kartais yra primetama bendrovės, bet dažniausiai ji yra generuojama pačių žmonių – ji auga tarsi organiškai, be plano ar strategijos.
Jei nežinote tos kultūros ar jums nepavyksta tinkamai ja pasinaudoti, galite apsikvailinti, ir tuomet jumis galima bus pasinaudoti, būsite nuvertintas.
Turėkite omenyje, kad apie 70 proc. visų atleidimų iš darbo įvyksta ne todėl, kad nesugebama tinkamai susidoroti su darbu, o dėl to, jog žmonės nežino bendrovės kultūros – jie tiesiog nepritampa.
Jūs neturite beatodairiškai tikėti bendrovės kultūra – viskas, ką turite padaryti, yra stengtis prie jos derėti. Jei jie žaidžia golfą – turite žaisti golfą. Žinau, baisiai nemėgstate šio žaidimo, tačiau jį žaisite, jei to reikės, kad prisiderintumėte. Tai išties svarbu.
Perpraskite kalbą
Kiekviena bendrovės kultūra turi savo kalbą. Galite išsiduoti ir iškristi iš žaidimo nevartodami reikiamos kalbos ar ne vietoj įterpę kompiuterinį žargoną. Jei kiti vartoja keistą kalbą, ir jūs turite ją perimti.
Jei jūsų viršininkas, kalbėdamas apie personalą, produktus, koeficientus, vartoja specifinę kalbą ar slengą, ir jūs turite tai perimti. Jūs neturite jų mokyti, perauklėti, tobulinti, informuoti, vesti pamokų. Jų bendrovės kalba yra tokia, ir jūs privalote ją perimti. Žinau, kad bus momentų, kai norėsis rėkti, tačiau jūs privalote kalbėti ta pačia kalba…
Kartą dirbau bendrovėje, kurioje mano viršininku buvo italas ir dėl nepakankamų anglų kalbos žinių sakydavo „clienters“ (liet. klientėjai), supynęs du žodžius: „clients“ (liet. klientai) ir „customers“ (liet. pirkėjai). Kadangi jis buvo viršininkas, šis juokingas terminas paplito, ir kiekvienas, pradedant aukščiausiaisiais vadovais, baigiant eiliniais darbuotojais, šnekėdavo apie „klientėjus“.
Galėjau stovėti ir šaukti: „Ne, ne, ne – tai neteisinga, sustokite“. Kažin ar labai daug ką tuo pasiekčiau. Vienintelė šios taisyklės išimtis yra keiksmažodžiai. Net jei bendrovėje daug žmonių keikiasi, jūs to nedarykite. Skirkite dėmesio savo aprangai
Stebėkite, kaip rengiasi kiti. Jei susirinkimuose nusirengiami švarkai ir atraitojamos rankovės – tuomet ir jūs tai galite. Jei jis ganėtinai formalus ir visi pasilieka su švarkais – jūs taip pat likite juo apsivilkęs.
Žinau, galbūt pasakysiu akivaizdų dalyką, tačiau nustebtumėte sužinoję, kaip dažnai nužvelgęs susirinkusiuos pamatai vieną baltą varną – šis žmogus paprastai ir būna atstumtasis.
Daugiau ar mažiau mums visiems reikia priklausyti bandai, prie jos prisiderinti, pritapti, reikiamai užsimaskuoti, kad nepritrauktumėme nereikalingo dėmesio.
Tačiau netapkite tikru klounu ir beatodairiškai nesekite visų veiksmais. Mes šnekame ne apie rengimąsi kiekvieną minutę, o apie kuklaus arba puošnaus stiliaus pasirinkimą bendrąja prasme.
Visuomet laikausi taktikos, jog verčiau vienai kitai minutei prisėsti ir stebėti, kaip elgiasi kiti, o ne pulti ką nors daryti pirmam. Akimirkai stabtelėkite.
Mokėkite prisitaikyti prie skirtingų žmonių
Buvimas chameleonu yra geras pasirinkimas, kol sugebate balansuoti. Žmonės yra skirtingi ir jei bandysite su visais elgtis vienodai, rizikuosite juos įžeisti, nepatenkinti jų lūkesčių.
Turite būti prisitaikantis, pasirengęs greitai keisti kryptį, priklausomai nuo to, ko iš jūsų reikalaujama.
Daug lengviau suprasti šią taisyklę, jei esate tėvas/mama. Jei turite daugiau nei vieną vaiką, žinote, kaip svarbu nesielgti su jais visais vienodai. Su kiekvienu vaiku reikia elgtis skirtingai.
Mano draugas turi penkis sūnus ir dukterį ir su kiekvienu iš jų turi elgtis skirtingai. Kartais tai pamirštama ir su visais elgiamasi vienodai – vaikai lieka nustebę ir įsižeidę.
Kiekvienam jų reikia, kad draugas kuom nors išsiskirtų, būtų unikalus ir jiems ypatingas. Būdamas vadovu jūs tam tikra prasme esate tėvas/mama savo darbuotojams ir turite su jais elgtis kaip su individais.
Tobulas vadovas turi sugebėti greitai reaguoti. Paanalizuokite, koks esate su žmonėmis. Stebėkite, kas jūsų aplinkoje veikia sėkmingai, ir fiksuokite, kaip jie elgiasi su žmonėmis.
Antroje dalyje aprašėme dar penkis svarbius mokėjimo prisitaikyti dėsnius.