Ar šiandien, šalia SMS žinučių ir elektroninių laiškų, atvirutės vis dar išlieka atostogų simboliu? Prancūzijoje išspausdinama penki šimtai milijonų atviručių per metus, džiaugiasi Pašto tarnyba La Poste, kuri tuo pačiu konstatuoja ir nežymiai sumažėjusią jų paklausą per pastaruosius penkeris metus.
Skirtos trumpų, ir ypač konfidencialių, pranešimų siuntimui, atvirutės stilius kritikuojamas ne mažiau nei jos elektroninių konkurentų.
Kainos prasme, atvirutė atsieina daugiausiai. Prancūzijoje MMS žinutės (kuriomis siunčiami paveikslėliai) kainuoja vidutiniškai 0,28 Euro, tuo tarpu atvirutė – mažiausiai 0,74 Euro.
Pirmoji atvirutė buvo sukurta Austrijoje. Prancūzijoje atvirutės pasirodė 1873 metais. 1900 metų Pasaulinė atviručių paroda sulaukė didelio pripažinimo. Pasak Antibų atviručių muziejaus (reg. Alpes-Maritimes) prezidento Christiano Deflandre, tais laikais Paryžiuje atvirutės buvo dalinamos nemokamai šimtams tūkstančių miesto svečių, tokiu būdu popoliarinant atviručių apyvartą.
1936 m. atsiradus apmokamoms atostogoms, 14 cm × 9 cm formato atvirukuose jos vaizduojamos saulėlydžių, smėlėtų paplūdimių ir žydrų įlankų vaizdais. Atvirutėmis keliauja geros naujienos. Na, o mūsų dienomis, atvirutės būna tokios įvairios, kad jų esama net su gatavai paruoštais tekstais, įtinkančiais net didžiausiems tinginiams ar tiems, kurie pristinga sąmojo.
Atvirutė yra nepakeičiama ir ilgaamžė. Ji klijuojama prie šaldytuvo durelių ar prismeigiama darbo kabinete šalia darbo stalo, kuomet sms pranešimai ištrinami per kelias sekundes. Beje, atvirutės yra mėgstamos kolekcionierių, kurie jas perka, klasifikuoja, keičia ir parduoda. Apie SMS kolekcionierius dar negirdėta.