Naujoji „Mazda 6“ tapo 35 kg lengvesnė, todėl pagerėjo jos valdymas ir sumažėjo degalų sąnaudos. Lietuvoje naujojo modelio premjera – šiandien.
Visiškai naujas „Mazda 6“ modelis – tai antrasis naujosios „Mazda“ „Zoom-Zoom“ linijos modelis (po „Mazda 2”). Jis sukurtas panaudojus „įžvalgos paketą“, kurio dėka buvo užtikrintas salono erdvumas ir patogumas, nepakenkiant automobilio aerodinamikai.
Naujasis „Mazda6“ yra paveldėjęs tą pačią estetinę išvaizdą kaip ir kiti šiuo metu sėkmingai modeliai, tačiau jo išvaizda yra kiek kitokia.
Naujasis „Mazda6“ sedanas yra ilgesnis (4 735 mm + 65 mm), platesnis (1 795 mm + 15 mm), aukštesnis (1 440 mm + 5 mm) ir turi ilgesnę ratų bazę (2 725 mm + 50 mm) už dabar leidžiamą sedaną. Jam būdinga aptaki kėbulo stogo linija, kuri yra statesnė ties užpakaliniu kėbulo statramsčiu.
Naujasis hečbekas yra visai kitoks. Jo matmenys yra tokie patys kaip ir sedano. Aptaki stogo linija ties užpakaline dalimi suteikia automobiliui panašumo į sportinį kupė. Tarp šių modelių pats ilgiausias yra universalas (4,765 mm + 75 mm). Tai platesnis (1 795 mm + 15 mm) ir tik šiek tiek aukštesnis (1 490 mm + 10 mm) už ankstesnį modelį, aptakių atletiškų kėbulo formų automobilis. Lyginant su pirmtakais, „Mazda6“ salonas yra dar erdvesnis ir jaukesnis.
Padidinus automobilio matmenis, padidėjo vieta kojoms tarp priekinės ir užpakalinės sėdynių (+20 mm) ir salono plotis keleivių pečių lygyje (+ 9 mm). Automobilio gamintojai žymiai padidino vairuotojo matymo lauką (matomumo atžvilgiu, tai vienas geriausių šios klasės automobilių). Jame įrengtos naujo dizaino galvos atramos, o šoniniuose veidrodėliuose puikiai matosi, kas vyksta už automobilio.
Dar daugiau patogumo suteikia kur kas platesnė užpakalinė kėbulo dalis (1050 mm) ir „Karakuri” užpakalinių sėdynių sulankstymo sistema, kuri ne tik nuleidžia (60/40) užpakalines sėdynes žemyn, patraukus fiksatorių užpakalinės dalies apdailoje, bet taip pat ji turi naują „Karakuri” užpakalinės kėbulo dalies dangtį, kuris automatiškai pakyla atidarant arba uždarant bagažinės duris (tik universalo modeliuose). Patobulinus sėdynių karkasus ir jų šonines atramas, taip pat įdiegus naują apšildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo (HVAC) sistemą su atskira temperatūros kontrole, vairuotojas ir keleiviai jausis dar patogiau, ir jiems bus patogu keliauti net ir ypač didelius atstumus.
Prietaisų skydas yra su gintaro spalvos apšvietimu, apjuostas mėlynos spalvos apšvietimu. Pirkėjams patiks naujas sportinio tipo vairaratis ir pavarų perjungimo svirtis, įrengta arčiau vairuotojo, tad pavaras tapo dar lengviau perjunginėti.
Automobilių salone sumažintas triukšmo lygis (2.5 dB - decibelų). Kai važiuojama 60 km/h greičiu, triukšmas siekia 67.5 dB–70 dB. Salone naudojama odos ir audeklo apdaila, grindų skydas yra medžiaga su duobutėmis, o slankiojamasis porankis yra aptrauktas smulkiai raštuota oda (priklausomai nuo įrangos). Galimas variantas su nauja „Action Illumination“ sistema, kai šviesa sustiprinama arba nuslopinama, ir kai naudojama interaktyvi šviesos reakcija klausantis CD grotuvo arba radijo.
Bus siūlomi keturi variantai (priklausomai nuo rinkos), kurių kiekvienas turės ilgą įrangos sąrašą. Kai kurie įrangos elementai „Mazda“ automobilyje panaudojami pirmą kartą.
Įdiegus daugiafunkcinį tinklą (CF-Net), tapo įmanoma panaudoti kur kas daugiau vairaratyje montuojamų valdymo funkcijų (garso reguliavimo, navigacijos, oro kondicionavimo, kelionės kompiuterio ir Bluetooth® sistemos funkcijų). Be to ”Mazda 6” pasižymės „Bi-xenon“ priekiniais žibintais, pasukamais priekiniais žibintais (AFS), padangų slėgio stebėjimo sistema, Bluetooth® mobilaus telefono sistema su septyniomis kalbomis, automobilio statymo jutiklinė sistema, BOSE garso atkūrimo sistema ir navigacijos sistema su jutikliniu ekranu, balso komandų sistema.
”Naujoke” įmontuotas naujas MZR 2,5 litrų benzininis variklis, kuris pakeitė MZR 2,3 litrų benzininį variklį. Jis yra ne tik yra galingesnis (125 kW/170 AG (+ 4 AG), esant 6000 apsisukimų per minutę) ir turi didesnį sukimo momentą (226 Nm, esant 4000 apsisukimų per minutę (+ 19 Nm)) už 2,3 l variklį, bet ir naudoja 6,9 procentais mažiau degalų 100 km/h (sedanas).
Kompaktiškesnis variklio blokas, tvirtesni alkūninis velenas užtikrina tolygų ir tylų variklio darbą. Jame įdiegtas nuoseklusis vožtuvų sinchronizavimas (S-VT) ir kintamo įsiurbimo sistemos (VISP). Tuo pačiu metu naujajame MZR 2.5 litrų variklyje buvo sumažintas išmetimo pasipriešinimas, dar labiau padidinę šio variklio efektyvumą.
Antrosios kartos „Mazda6“ paveldėjo tris variklius iš ankstesnių modelių, kurie buvo atnaujinti, ir naudoja mažiau degalų.
Pats naujausias šio asortimento automobilių variklis jau naudojamas: MZR-CD 2,0 litrų turbodyzelinis variklis su „Common-rail“ įpurškimo sistema ir dyzelio daleles sulaikančiu filtru (DPF). Jis pasiekia 103 kW/140 AG galią, esant 3 500 apsisukimams per minutę ir 330 Nm maksimalų sukimo momentą, kai apsisukimų per minutę skaičius tesiekia 2000, naudoja 6,7 procentais mažiau degalų nei šiuo metu naudojamas 2,0 turbodyzelinis variklis (sedanas). Iš ankstesnių modelių bus perkelti du MZR 1,8 ir 2,0 l benzininiai varikliai. 2,0 l variklis suteikia 108 kW/147 AG maksimalią galią, esant 6500 apsisukimų per minutę ir maksimalų sukimo momentą, lygų 184 Nm, esant 4000 apsisukimų per minutę, tuo tarpu degalų sąnaudos sumažėja 10,3 procentais (sedanas).
MZR 1,8 l bazinis variklis suteikia 88 kW/120 AG maksimalią galią, esant 5500 apsisukimų per minutę ir maksimalų sukimo momentą, lygų 165 Nm, esant 4300 apsisukimų per minutę. Degalų sąnaudos sumažėja 11,7 procentais (sedanas), lyginant su dabar naudojamu benzininiu varikliu.
Antrosios kartos „Mazda6“ automobilis bus gaminamas su trimis greičių dėžėmis (atsižvelgiant į modelį), įskaitant „Mazda“ penkių pavarų ir šešių pavarų dėžes visiems modeliams. Kartu su jais bus diegiama penkių pavarų automatinė pavarų dėžė su rankiniu režimu 2,0 litrų benzino varikliams, kur bus įdiegtas ir rankinis kiekvienos pavaros perjungimas.
Nenorėdami padidinti automobilio svorio (kas neigiamai paveiktų automobilio valdymą ir padidintų degalų sąnaudas), inžinieriai jo projektavimo metu didelį dėmesį skyrė detalių svoriui, kaip tai buvo daroma kuriant „Mazda MX-5“ ir naująjį „Mazda2“ modelį. Pavyzdžiui, visiškai atnaujintas „Mazda6“ kėbulo karkasas yra 7 procentais aukštesnis ir pagamintas iš ypatingai tvirto plieno, todėl jo lenkimo ir sukimo tvirtumas visų tipų kėbulams padidėjo dviženkliu skaičiumi. Šių pastangų dėka naujasis „Mazda6“ tapo 2,4 procentais arba 35 kg lengvesnis už savo pirmtaką, todėl pagerėjo jo valdymas, atsparumas smūgiams ir sumažėjo automobilio degalų sąnaudos.
Priekinėje pakabos sistemoje su aukštai montuojama skersine pakabos svirtimi įdiegti dviejų rėmų, sutampančių su automobilio kėbulo perimetru, montavimo taškai (iš viso jų yra šeši, kai pirmtake – tik keturi), nauji dinamiški amortizatoriai viršutinėms svirtims ir panaudotas standesnis amortizatorių reguliavimas, siekiant užtikrinti didesnį tvirtumą ir komfortą. Visa tai suderinta su nauja priekine pakaba, vienos ašies apatine svirtimi (dabartiniuose modeliuose naudojama dviašė svirtis), dėl kurios vairavimas tampa tikslesnis ir labiau nuspėjamas. „Mazda“ E tipo kelių svirčių pakaba yra įrengta prie užpakalinės ašies su keletu atnaujinimų, įskaitant ir didelio skersmens (+ 10 mm) išilginės svyruojančiosios svirties įvores, kurios dabar yra patalpintos 25 mm aukščiau, kad pagerintų užpakalinės dalies pakėlimo kontrolę ir greičiau išlygintų ratų kampą atšokimo metu. Užpakaliniai amortizatoriai yra įstatyti vertikaliai, tai užtikrina tiesiaeigį automobilio judėjimą ir suteikia stabilumo jausmą.
Krumpliastiebinės pavaros pagalbinė elektrinė vairavimo sistema (EPAS) – tai nauja sistema, užtikrinanti efektyvesnį vairavimą ir kartu sumažinanti degalų sąnaudas (2 procentais). „Mazda 6“ kūrėjai, suteikdami šiam automobiliui aptakią formą, pagerino ir aerodinamines jo savybes bei stabilumą, važiuojant dideliu greičiu. Visi išoriniai elementai skirti priešpriešinio pasipriešinimo koeficientui (Cd) sumažinti: sedanui ir hečbekui tik 0,27, o universalui– 0,28.
Automobilyje įrengti didelio skersmens aušinami priekiniai diskiniai stabdžiai (dabar: 299 mm + 16 mm) ir 280 mm užpakalinių stabdžių diskai; tai pat visuose modeliuos standartiškai įdiegtos ABS, EBD, avarinio stabdymo, DSC ir TCS sistemos.
Įdiegta reguliuojama priekinio apšvietimo sistema. Automobilio kėbule įmontuotas rėmas, kurio perimetras sutampa su automobilio kėbulo perimetru automobilio priekyje, taip pat padidintos jungtys tarp priekinės pusės perimetro rėmo elementų, todėl, lyginant su ankstesniu modeliu, automobilio kėbulas 10 procentų geriau sugeria smūgį.
Viduje virš sėdynių pritvirtintos naujo tipo galvos atramos, apsaugančios kaklą užpakalinio smūgio atveju, šešios oro pagalvės, priekinių sėdynių diržai su automatinėmis įtraukimo ritėmis ir apkrovos ribotuvais, sustumiami stabdžių ir sankabos pedalai, kurie sumažina pavojų susižaloti kojas avarijos metu. Automobilyje taip pat įrengtos vaikiškų sėdynių tvirtinimo sistema ISOFIX, vizuali priminimo sistema ant užpakalinių sėdynių sėdintiems keleiviams, kad būtina prisisegti saugos diržus, statramsčio apdaila su energiją sugeriančiais rumbeliais ir dar labiau patobulintos pėsčiųjų apsaugos priemonės.
Naujosios „Mazda 6“ sedano kaina prasideda nuo 64 090 Lt, hečbeko - 65 480 Lt, universalo - 66 870 Lt.