Vilniaus miesto savivaldybė atkreipia dėmesį, kad šiuo metu žiniasklaidoje pateikiama informacija apie būsimus maršrutus ar techninius reikalavimus mažesnio dydžio autobusiukams gali būti netiksli, nes kol kas nėra baigtinio maršrutų optimizavimo projekto, nepaskelbti konkursai privatiems vežėjams dalyvauti bendroje viešojo transporto sistemoje.
Anot savivaldybės pranešimo, pagrindinis ruošiamo maršrutų optimizavimo tikslas - kad vidutinė keleivių kelionė trumpėtų, vilniečiai ir miesto svečiais savo kelionės tikslą pasiektų greičiau ir patogiau. Be to, visame mieste veiks bendra bilieto sistema, todėl bet kurioje transporto priemonėje veiks "Vilniečio kortelė", galios ir visos studentams, pensinio amžiaus žmonėms ar neįgaliesiems taikomos lengvatos. Tai bus ypač patogu apie 75 proc. keleivių - tiek naudojasi 30 dienų ar ilgesnės trukmės bilietais.
Savivaldybės duomenimis, šiuo metu maršrutiniais taksi važiuoja mažiau kaip 5 proc. vilniečių - šie maršrutai bene visiškai dubliuoja miesto viešojo transporto maršrutus. Šie keleiviai, optimizavus miesto transporto tinklą, turės patogią ir greitą alternatyvą - greituosius autobusus, kuriais kelionės tikslą pasieks per panašų laiką, kaip ir važiuodami maršrutiniu taksi.
Taip pat siekiama, kad laikas, kurį tenka laukti transporto persėdant, būtų kaip įmanoma mažesnis, pavyzdžiui, greitieji autobusai važiuos vidutiniškai kas 5 minutes, piko metu - dar dažniau. Be to, pertvarkius esamus viešojo transporto srautus, kiekviename maršrute bus transporto priemonių, pritaikytų neįgaliesiems.
Naujieji maršrutai bus įvedami liepos 1 dieną - tuo metu, kai yra mažiausi keleivių srautai.
Savivaldybė teigia, kad optimizavimas vykdomas remiantis Vilniaus miesto strateginiu 2010-2020 metų planu, kurį 2010 metais patvirtino miesto taryba. Esą dabartinė viešojo transporto sistema Vilniuje yra neefektyvi ir nepakeliama miesto biudžetui, po optimizacijos planuojama sutaupyti apie 20 mln. litų kiekvienais metais.