„Samdykite amatininkus, o ne žmones“; „Amatininkai neateis į darbą alkani“; „Amatininkai nesiskundžia dėl darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyros“ – tokiomis ir panašiomis frazėmis bendrovė „Artisan“ pristato savo sukurtus DI darbuotojus–amatininkus, angliškai – artisans.
Vis tik į tokią reklamą žmonės reagavo itin jautriai ir ėmė baimintis, kad tai – eros pabaiga ir jau greitai milijonai gyventojų liks be darbo vietų.
Tad kas iš tiesų slypi už visų šių žmogaus darbą menkinančių ir dirbtinį intelektą liaupsinančių frazių?
DI atims ir darbus, ir kūrybą, ir pinigus?
Socialiniame tinkle „Facebook“ įrašas su „Nustokite samdyti žmones“ reklaminio stendo nuotrauka sulaukė 17 tūkst. reakcijų.
Juo pasidalinęs autorius nurodė, kad dirbtinis intelektas visgi atims iš mūsų darbus.
Taigi, anot jo, visi tie pažadai, kad DI yra „tik įrankis“, kuris yra tam, kad „mums padėtų“, buvo melas.
„Tai šaunu. Pats laikas valdžioms planuoti gyventojams mokėti universaliąsias bazines pajamas“, – po įrašu nurodė vyras.
Stop Hiring Humans
byu/cupholdery inrecruitinghell
Daugelis komentatorių pritarė, kad tokiu atveju žmonės jau turėtų gauti pajamas net ir nedirbdami, kadangi tuoj nebus, ką dirbti.
„Žmonės turėtų būti kūrybiški ir dirbti ties kultūriniais kūriniais, istoriniais monumentais. O DI ir robotai turėtų užsiimti visais kitais sunkiais darbais, kuriuos žmonės paprastai sugadina dėl savo godumo“, – rašė viena moteris.
Vis tik daugelis neslėpė baimės, kad tokios ateities dar greitai nesulauks. Esą turtingi žmonės ar įmonės toliau investuos į DI, kadangi jis viską atliks greičiau, geriau, pigiau. Tačiau likusiais be darbo žmonėmis niekas nepasirūpins.
Vienas vyras pasakojo, kad buvo iliustratorius ir grafikos dizaineris daugiau nei 22 metus, tačiau dabar patikrinus socialinius tinklus galima matyti, kad kiekvienas su DI pagalba gali sukurti bet ką vos keliais paspaudimais: „O aš turėdavau praleisti valandas ar net dienas norėdamas sukurti kažką tikrai gero.“
„DI pakeičia menininkus, muzikantus, autorius, daugelį ofiso ir technologijų darbuotojų, tad mes galėsime mėgautis dirbdami pramonėje ir kituose darbuose, už kuriuos taip mažai mokama, kad neverta investuoti į automatizavimą. Geriausias sandoris žmonijos istorijoje“, – ironizavo kitas komentatorius.
The Story Behind the “Stop Hiring Humans” Billboards in San Francisco
byu/2noame inBasicIncome
Kodėl ragina nebesamdyti žmonių?
San Franciske iškabintų DI darbuotojus reklamuojančių stendų autoriai, bendrovės „Artisan“ atstovai savo svetainėje pasakoja, kaip kilo tokia idėja.
Anot jų, važinėdami po miestą matome šimtus reklaminių stendų, kurie varžosi dėl mūsų dėmesio. Dauguma jų susilieja į bendrų pranešimų jūrą, neatkreipia dėmesio, o tai yra „neabejotinai nuobodu“.
„Kai nusprendėme pradėti savo lauko kampaniją „Artisan“, žinojome, kad mums reikia kažko kitokio. Kažko, kas išsiskirtų. Kažko provokuojančio. Norėjome suintriguoti savo tikslinę rinką ir kartu sukelti šiek tiek pykčio platesnėje visuomenėje.
Nežinojome, kad mūsų prieštaringas požiūris sukels 10 milijonų reakcijų, 1000 grasinimų mirtimi, 100 straipsnių ir didžiausius mūsų augimo mėnesius“, – prisimena bendrovės atstovai.
Jie nurodė, kad jų pirmasis produktas „Ava“ yra dirbtinio intelekto pardavimų plėtros specialistė.
„Žinojome, kad, jei reklaminius stendus padarysime tokius pat vanilinius, kaip ir visų kitų, niekam tai nerūpės. Išleistume šimtatūkstantines sumas ir nieko negautume.
Norėjome, kad visi žinotų, kas mes esame, ir išgirdę žodžius „DI darbuotojas“ pagalvotų apie „Artisan“, todėl reklaminiai stendai atrodė geriausias pasirinkimas“, – rašoma svetainėje.
Posts from the chatgpt
community on Reddit
Pyktis išaugino DI darbuotojų populiarumą
Taigi galiausiai buvo iškeltas pirmas reklaminis stendas „Stop hirring humans“ (liet. nustokite samddyti žmones) tyčia su rašybos – t. y. žmogaus – klaida.
Kai žmonės pradėjo dalintis, ar tikrai pakeliui iš oro uosto pastebėjo stendą su užrašu „Nustokite samdyti žmones“, pati įmonė pasidalijo įrašu, kad „Samdomi žmonės sako jums, kad nustotumėte samdyti žmones“.
Pagrindinis šūkis buvo papildytas ir kitais prierašais, pvz.: „Pakvieskite į darbo pokalbį Avą“, „Žmonės yra tokie 2023–ieji“, „Atėjo DI darbuotojų era“ ir pan.
„Artisan“ pasiekė savo – dėl šio prieštaringumo ji sulaukė daug dėmesio, labai greitai tapo žinoma, uždirbo 2 mln. dolerių (1,8 mln. eurų), gavo daug užsakymų.
Bendrovės atstovai neslepia, kad nesitikėjo sukelti tiek daug žmonių pykčio: „Grasinimai mirtimi ėmė plūsti visais kanalais. Laimei, įsiutę žmonės nėra mūsų tikslinė auditorija.
Mes orientuojamės į technologijų įmones ir didžiajai daugumai jose dirbančių ir joms vadovaujančių žmonių ši kampanija patiko.“
Human-designed billboard wants people to stop hiring humans…
byu/jasparcjt ingraphic_design
Tikina, kad žmones myli ir tą daro dėl jų
„Iš tikrųjų nenorime, kad žmonės nustotų samdyti žmones – aktyviai samdome darbuotojus visoms pareigybėms.
Nemanome, kad DI yra distopija. Tikrasis mūsų tikslas – automatizuoti darbą, kuris žmonėms nepatinka, ir kiekvieną darbą padaryti labiau žmogišką“, – rašoma „Artisan“ svetainėje.
Atstovų teigimu, niekas nenori praleisti 8 valandų per dieną ieškodamas žmonių ir rašydamas laiškus, todėl ir buvo sukurta „Ava“, kad tai darytų už juos.
Svetainėje priduriama, kad vis daugiau darbo perimant dirbtiniam intelektui visų pirma reikėtų sulaukti 4 darbo dienų savaitės, o galiausiai gyventi pasaulyje, kur visi gaus universaliąsias bazines pajamas:
„Kai produktyvumą valdys vien robotai, visi galėsime laisvai daryti, ką tik norime, ir tikrai bus galima nustoti samdyti žmones. Tačiau šiandien – dar ne ta diena.“
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
parašo taip, kad akys vemia,
neišgali nusipirkti profesionalų