Niūrios vežėjų prognozės pildosi - krovinių ar keleivių transporto įmonėms vienai po kitos iškeliamos bankroto bylos.
Įmonių bankroto valdymo departamento per tris vasaros mėnesius bankroto bylos iškeltos maždaug dvidešimčiai transporto kompanijų. Kas devinta įmonė, kuriai vasarą iškelta bankroto byla, vertėsi būtent krovinių arba keleivių vežimu. Kiek supaprastinant skaičiavimus, kas trečią vasaros dieną vienai šio sektoriaus įmonei pradėta bankroto procedūra.
Bankrotus skaičiuos pavasarį
Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius prisipažino nustebęs dėl tokio bankrotų „derliaus“ vasarą. „Tik tiek? - klausė A.Kondrusevičius. - Bet bankrotų bus daugiau. Vieni delsia, kiti dar bando pratęsti agoniją“. Pasak jo, didžiausia bankrotų banga atsiris kitų metų pavasarį.
„Manau, dugnas bus vasario-kovo mėnesiais. Dabar visi tikisi, kad išgyvens iki ketvirto metų ketvirčio, kuris mums tradiciškai yra riebesnio kąsnio laikas. Visi tikisi užsidirbti, skolinasi apyvartines lėšas iš bankų, dar labiau blogindami savo ekonominę situaciją. Ketvirto ketvirčio lūkesčiai, sakyčiau, nepasiteisins. Srautų augimas bus, bet kažin ar toks, kad pavyktų stabilizuoti įmonių padėtį“, - svarstė „Linavos“ vadovas.
Gali žlugti ir didieji
Pašnekovo teigimu, kito pavasario gali nesulaukti ne tik smulkieji, bet ir stambieji vežėjai. „Dirbsim, dirbsim, o sausis ir vasaris paprastai mums būna „tušti“, kai vežėjai gyvena iš pernykščių pajamų. Šie mėnesiai pagilins krizę, o kovą matysim ne tik gėlytes, bet ir uogytes. Visko gali būti“, - teigė A.Kondrusevičius, paklaustas, ar gali žlugti ir didesnės sektoriaus įmonės.
Pašnekovas taip pat užsiminė bijantis dar vieno naftos, o sykiu - ir degalų kainų šuolio. „Meksikos įlankoje prasideda uraganų sezonas, aštrėja neramumai Artimuosiuose Rytuose ir ypač Europos Sąjungos (ES) ir Rusijos santykiuose dėl Gruzijos krizės. Nėra prielaidų optimistiniams lūkesčiams“, - pripažino verslininkas.
("News Bridgepix" nuotr.)
Rusija - baisiau už degalų kainas
„Linavos“ prezidentas neslėpė nusivylimo dėl nuolat prastėjančių Lietuvos ir Rusijos politinių santykių. Esą dėl to prastėja ir verslo santykiai, o galimos sankcijos Rusijoje būtų kur kas baisesnės už degalų kainų šuolius.
„Jokiu būdu neteisinu Rusijos už veiksmus Gruzijoje. Bet tai mūsų didžiausi ekonomikos partneriai. Jeigu sąlygos Rusijoje pablogės, bankrotų bus daugiau, nei tikimasi. Galbūt viešai Rusija Lietuvai ir netaikys sankcijų. Bet jau daug metų Lietuvoje formuojamas neigiamas Rusijos ir rusų įvaizdis, o Rusijoje - neigiamas Lietuvos ir Lietuvių įvaizdis. Auga karta, kuriai į kraują bus įskiepytas „blogo ruso“ ar „blogo lietuvio“ stereotipas“, - piktinosi A.Kondrusevičus.
Pasak jo, jei Lietuvos vežėjai, šiuo metu Rusijos tarptautinių pervežimų rinkoje užimantys trečią vietą, bus išstumti, ES rinka netaps pakankama alternatyva. „Mes negalime persikelti į ES rinką dėl augančių sąnaudų ir mažėjančių darbo apimčių“, - teigė pašnekovas.
80 proc. „Linavos“ narių dirba Rusijos rinkoje.