Prieš gerus porą metų teko skaityti ir stebėtis, kodėl rizikos kapitalo fondai sudėjo 355 mln. JAV dolerių į naujosios žiniasklaidos kompaniją “Demand Media“. Kompaniją įkūrė ir jai vadovauja buvęs socialinio tinklo “MySpace” vadovas Richard Rosenblatt, tačiau kuo kelias mažai žinomas interneto bendroves įsigijusi “Demand Media” taip sužavėjo, iš pradžių taip ir nebuvo aišku.
Po truputį aiškėja, kad “Demand Media” turi gerai apgalvota verslo modelį. Kompanija yra susikūrusi algoritmus, kurie padeda įvertinti, kokios informacijos žmonės labiausiai ieško paieškos sistemose. Pasinaudodama šiais algoritmais, kompanija sudaro turinio planus, t.y. kokius straipsnius reikėtų paruošti ir patalpinti kažkurioje iš daugybės valdomų mažų ar vidutinių interneto svetainių. Patalpinus straipsnius internete, kitą kartą aktualios informacijos ieškantys žmonės per paieškos sistemas pateks į “Demand Media” svetainę.
Įdomiausia, kad už vieną straipsnį laisvai samdomiems autoriams “Demand Media” moka tik 15 JAV dolerių honorarą bei dar 3,5 JAV dolerių tekstų redaktoriui. Tačiau autoriai ir redaktoriai gauna pajamų dalį, kurią uždirba jų straipsniai iš šalia talpinamos reklamos.
“Demand Media” neatskleidžia savo finansinių duomenų, tačiau teigia, kad bendrovė yra pelninga. Metinės bendrovės pajamos siekia 200 mln. JAV dolerių ir auga. Kaip kompanijai seksis, kai jos modelį pradės kopijuoti kitos žiniasklaidos kompanijos ir internete dar padaugės pigaus turinio, kuris konkuruos dėl lankytojų ir reklamdavių, parodys laikas. Tačiau tai tik įrodo, kad paklausa turiniui internete egzistuoja, reikia tik atrasti tinkamą modelį. Tradicinis “laikraščio” turinio modelis turi rimtų konkurentų.