Telekomunikacijų bendrovė „Omnitel“ šiandien įteikė raštą Centrinei perkančiajai organizacijai (CPO) dėl sutarties nutraukimo. CPO neparodžius valios keisti pirkimų procedūras ir išspręsti CPO sistemos bei paraleliai veikiančios CVP IS problemas, „Omnitel“, siekdama skaidrios ir efektyvios viešųjų pirkimų sistemos, nebemato galimybės dalyvauti konkursuose, kuriuose nėra realios konkurencijos.
Šių metų gegužės mėnesį, iš esmės susilyginus operatorių siūlomoms kainoms, paaiškėjo, kad CPO sistema suprogramuota taip, kad konkurso laimėtoju esant vienodoms kainoms tampa tas operatorius, kuris 2010 metais pirmasis sudarė preliminariąją sutartį su CPO. Perkant mobiliojo ryšio paslaugas per CPO, neatsižvelgiama į jokius kitus papildomus kriterijus, kurie leistų įvertinti, kiek pasiūlymas atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir kokią vertę organizacija gauna.
„Pastaruoju metu visų operatorių siūlomos kainos yra iš esmės vienodos, todėl iš anksto aišku, kad pirkimą per CPO laimės tas pats operatorius, kuris pirmas sudarė preliminarią sutartį 2010 metais. Papildomų kriterijų nebuvimas mobiliojo ryšio operatoriams nepalieka galimybės realiai konkuruoti, o paslaugų pirkėjams – gauti vertę atsižvelgiant į būtent jų poreikius, – teigė „Omnitel“ viceprezidentas pardavimams Rytis Ambrazevičius. – Kadangi reali operatorių konkurencija pirkimuose per CPO nevyksta, o CPO nerodo valios bendradarbiauti sprendžiant problemas, „Omnitel“ priėmė sprendimą dėl fizinio pasitraukimo iš CPO sistemos, kuris panaikina ir teorinę konkurencijos galimybę.
„Omnitel“ yra kreipusis į Ūkio ministeriją bei Ministrą Pirmininką, nurodydama CPO sistemos bei paraleliai veikiančios CVP IS problemas ir siūlydama keisti tvarką ir principus - esant vienodoms kainoms, laimėtoju išrinkti tiekėją, kuris pirmas pateikė pasiūlymą atnaujintame varžymesi, atsižvelgti į realų perkančiosios organizacijos naudojimosi paslaugomis pobūdį, tiekėjų siūlomų paslaugų kokybę, tinklo aprėptį ir kokybę ir pan. Nė į vieną iš šių „Omnitel“ pasiūlymų, kaip galima išspręsti CPO problemas dėl viešųjų pirkimų skaidrumo ir efektyvumo atsižvelgta nebuvo.
„Tikimės, kad į tikruosius perkančiųjų organizacijų poreikius bei mūsų pasiūlymus bus atsižvelgta skelbiant naują konkursą dėl paslaugų per CPO pirkimo ateinančiais metais, – sakė R.Ambrazevičius. – Tai lems mūsų sprendimą dėl dalyvavimo naujame konkurse ir naujos preliminariosios sutarties pasirašymo“.
Tuo tarpu kita telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ toliau dalyvaus Centrinės perkančiosios organizacijos (CPO) rengiamuose viešųjų pirkimų konkursuose.
„Puikiai suprantame, kad kainas rinkoje nustato būtent konkurencija. Kita vertus, iš CPO traukiantis kitiems tiekėjams neketiname pelnytis mokesčių mokėtojų sąskaita, todėl įsipareigojame visą laiką, kol „Tele2“ bus vienintelis centralizuotų pirkimų konkursų dalyvis, visuose CPO sistemoje vykstančiuose konkursuose paslaugas siūlyti už nulinį tarifą“, – sakė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.
Įstaigos, kurios skelbs viešųjų pirkimų konkursus, galės Lietuvoje mobiliojo ryšio paslaugomis naudotis mokėdamos 0 centų už pokalbio minutę, 0 centų už trumpąją žinutę bei 0 centų už siunčiamų duomenų megabaitą.
„Tai – puiki proga biudžetinėms organizacijoms sutaupyti mokesčių mokėtojų lėšų“, – atkreipė dėmesį P.Masiulis. Jis priminė, kad Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis šiuo metu visų mobiliojo ryšio operatorių paslaugų kokybė yra iš esmės vienoda, todėl kaina yra klientams svarbiausias kriterijus.
Mobiliojo ryšio kainos perkant per CPO jau šiandien yra kelis kartus mažesnės nei įsigyjant paslaugas įprastų konkursų būdu. Tai įmanoma, nes visiškai automatizavus CPO sistemą užtikrintas didžiausias įmanomas skaidrumas ir eliminuotos korupcijos bei protekcijos galimybės.
Viešųjų pirkimų tarnybos duomenimis, vien praėjusiais metais, pirkdamos paslaugas ne per CPO arba neskelbdamos konkursų, biudžetinės organizacijos už mobilųjį ryšį permokėjo mažiausiai 26 mln. Lt.