• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus oro uoste kilus klientų pasipiktinimui dėl nusidriekusių eilių, bendrovės atstovai ramina, esą, situacija gerėja, o laukti gali tekti tik esant piko laikotarpiui, pavyzdžiui, ryte. Tiesa, egzistuoja ir dar vienas būdas, kaip keliaujantys gali išvengti eilių prie oro uosto terminalų.

Vilniaus oro uoste kilus klientų pasipiktinimui dėl nusidriekusių eilių, bendrovės atstovai ramina, esą, situacija gerėja, o laukti gali tekti tik esant piko laikotarpiui, pavyzdžiui, ryte. Tiesa, egzistuoja ir dar vienas būdas, kaip keliaujantys gali išvengti eilių prie oro uosto terminalų.

REKLAMA

Internetiniame Vilniaus oro uosto tinklalapyje kiekvienas klientas gali pasinaudoti ir tam tikromis paslaugomis. Štai viena jų – galimybė pasinaudoti VIP terminalu. Būtent tai gyventojams leidžia išvengti spūsčių, nusidriekusių prie patikros punktų.

Už paslaugą – iki 250 eurų

Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas pasakojo, kad Vilniaus oro uosto VIP terminalas yra skirtas tik šią paslaugą iš anksto užsisakiusiems klientams, o visas keliavimo procesas vyksta atskirai nuo bendro išvykimo terminalo procedūrų.

„Viskas yra derinama su konkrečiu klientu, nėra laukimo eilių nei registracijoje, nei aviacijos saugumo patikroje, nei kituose etapuose“, – kalbėjo T. Vasiliauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, kaip yra nurodoma internetiniame Vilniaus oro uosto puslapyje, už šią paslaugą pirmam klientui tektų pakloti iki 250 eurų, antram ir kiekvienam kitam grupės asmeniui iki 130 eurų, o vaikams nuo 2 iki 12 metų – 22 eurų. Tuo metu kūdikiams iki 2 metų ši paslauga yra nemokama. 

REKLAMA

Taip pat teigiama, kad iki orlaivio ar nuo jo kiekvienas VIP paslaugą užsisakęs klientas gali vykti asmenine transporto priemone, registruota Lietuvos Respublikoje:

  • kaina pirmam lengvajam automobiliui – 100 eurų; mikroautobusui – 110 eurų;
  • antram ir kitiems lengviesiems automobiliams – po 23 euro; mikroautobusams – 33 eurai.

Kas naudojasi šiomis paslaugomis?

T. Vasilaiusko teigimu, VIP terminalu dažniausiai naudojasi dviejų kategorijų klientai. Pavyzdžiui, valstybinės delegacijos, kurioms VIP paslaugos teikiamas pagal Vyriausybės esamą nutarimą tokioms paslaugoms, ir komerciniai klientai.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, pašnekovas pastebi, kad dalis komercinių klientų yra nuolatiniai – jie skraido dažnai, o VIP terminalu naudojasi periodiškai.

„Reikia suprasti, kad VIP terminalo paslaugos yra laisvai prieinamo visiems norintiems, ne kartą šio terminalo paslaugomis yra pasinaudoję tiek gimtadienius švenčiantys keleiviai ar bernvakarius, mergvakarius organizuojantys.

Klientų spektras šiame terminale yra labai įvairus, tačiau visus juos vienija noras gauti personalizuotą paslaugą, aukštą kokybę ir privatumą“, – teigė T. Vasiliauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos oro uostų duomenimis, pastarųjų kelių mėnesių statistika rodo, kad vidutiniškai per vieną mėnesį VIP terminalo paslaugomis pasinaudoja apie 350 komercinių keleivių (bendrai – išvykstančių ir atvykstančių) bei maždaug 300 valstybinių delegacijų keleivių (bendrai – išvykstančių ir atvykstančių).

Atvykti į oro uostą piko metu pataria anksčiau

Lietuvos oro uostų vadovas Simonas Bartkus vienoje iš internetinių platformų teigė, kad pastarąsias dvi savaites nusidriekusios eilės Vilniaus oro uosto keleivių patikroje nėra jokia paslaptis, o už tai jis pats asmeniškai atsiprašo.

REKLAMA

„Turėjome pakeisti dalį procedūrų kaip vykdomas keleivių ir jų rankinio bagažo tikrinimas. Aviacijos mėgėjams ir specialistams, akivaizdu, jog kyla klausimas – kodėl ir ką reikėjo keisti. Patikros metu vykdomi veiksmai yra saugumo užtikrinimo dalis, todėl, deja, negaliu pakomentuoti detaliau, kas tiksliai buvo pakeista. Aviaciniame saugume kompromisų nėra – todėl skrydis lėktuvu yra saugiausias kelionės būdas. 

REKLAMA

Aviacinio saugumo procedūros buvo pakeistos ir, nors daugeliui keleivių pokytis nėra pastebimas, jos keliasdešimt sekundžių prailgina vieno keleivio ir jo rankinio bagažo tikrinimo laiką. Sekundė prie sekundės ir tai pavirsta į ilgesnes eiles išvykimo terminale“, – rašė S. Bartkus.

Vis dėlto, jeigu ilgesnės patikros ir eilės fiksuojamos tik Vilniuje, nelabai aišku, ką kitaip daro ir tokio chaoso išvengia kiti Lietuvos ar užsienio oro uostai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

S. Bartkus pripažįsta, kad, užklupus pokyčiams, tam nebuvo pasiruošta, o galimybių padidinti personalo skaičių, kad išvykstančių keleivių patikros punktuose nenusidriektų eilės, bent jau kol kas esą nėra.

„Pastarąsias kelias dienas situacija nuolat po truputį gerėja kiekvieną dieną, kas rodo, jog priemonės veikia. Piko laikotarpiais laukimo laikas eilėje prie aviacinio saugumo patikros dar išaugo iki 40–50 minučių antradienio rytą ir ketvirtadienio rytą, bet per dar kelias dienas tikimės grįžti prie įprasto standarto, kad laukimo laikas nebūtų ilgesnis nei 30 minučių bet kuriuo paros metu.

REKLAMA

Simonas Bartkus BNS Foto

Per kelias dienas paruošėme techniškai darbui šeštą patikros postą bendroje eilėje ir antrą postą „fast track“ eilėje, įrengėme srautų valdymo sistemą, pasitelkėme kolegų pagalbą padėti keleiviams rasti kelią ir kt. Šiandien (spalio 5 d., ketvirtadienį) per pietų meto piką turėjome atidarytus šešis patikros postus standartinėje eilėje ir eilės nenusidriekė ilgesnės nei 15 minučių laukimo. Šiandien neturime pakankamai apmokytų žmonių atidaryti pakankamai postų kiekvieną piko laiką, aktyviai ieškome tiek aviacinio saugumo patikros specialistųtiek terminalo asistentų“, – kalbėjo S. Bartkus, bet nepaaiškino, kodėl papildomais darbuotojais nepasirūpinta anksčiau.

REKLAMA

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad viešojoje erdvėje sklindantys teiginiai, kad darbuotojams išduodamų leidimų sistemos pokyčiai, įsigalioję spalio 1 d. ir nusidriekusios eilės oro uostuose yra susijusios, pasak jo, nėra tiesa.

„Šie dalykai visiškai tarpusavyje nėra susiję. Sugriežtintos ir pakeistos keleivių bei rankinio bagažo tikrinimo procedūros bei šiai dienai nepakankami mūsų resursai yra pagrindinė prailgėjusių eilių priežastis“, – rašė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Oro uostų vadovas dar praėjusią savaitę sakė, kad pradedamas keisti pamainų darbo laikas tam tikrais laikotarpiais, o tai, pasak jo, galėtų tinkamiau padėti suvaldyti piko metu esančius srautus.

„Papildomas „piko meto“ patikros postas, kuris iki šiol atsidarydavo nuo 4:00 val. ryte, planuojame, jog atsidarys nuo 3:00 val ryto, dėl ko turėtų susidaryti mažesnė spūstis per pati saugumo patikros piką tarp 4:15 ir 4:45.

REKLAMA

Piką tarp 4:15 ir 4:45 labiausiai lemia lemia tarp 5:25 ir 5:45 išsidėstę išvykimai į Antaliją, kuriais skrenda beveik visi keleiviai su registruotu bagažu (pavyzdžiai: šiandien į Antaliją 5 reisai turėjo mažiausiai 169, daugiausiai 189 keleivius; mažiausiai 145, daugiausiai 164 registruoto bagažo vienetus). Apie 3:30 prasideda bagažo registracija, o po gero pusvalandžio bagažą pridavę keleiviai pereina prie saugumo patikros. 

REKLAMA

Nuo šio šeštadienio (spalio 7 d.) pasitelksim kolegas iš Kauno ir Palangos oro uostų aviacinio saugumo, kas leis ilgesnį laiką laikyti atidarytų daugiau aviacinio saugumo patikros postų“, – kalbėjo S. Bartkus.

Bendrovės atstovas taip pat paragino keleivius į oro uostą atvykti likus 2 ar 2,5 val. prieš numatytą išvykimo laiko. Be to, jeigu nutiks taip, kad matysite, jog į lėktuvą galite tikrai pavėluoti, S. Bartkus pataria surasti oro uosto asistentus, kurie dėvi geltonas liemens ir yra išvykimo salėje.

kai išsiperki priority,stovi eilėje šalia paprastų,o skrendi tuo pačiu lėktuvu
Kazkaip jauciu,kad tas Simis labai artimas "profesoriaus"gaujai. Labai jau tas braizas panasus,pareigos didziules,o ismanymo nulis.
Speceliai tas šūdo gabalas daro eilės, kad pasipinigauti. Vilniuje viskas mėšlina. Yra Rygos oro uostas. Viskas sutvarkyta, jokių eilių viskas operatyviai.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų