Finansų krizė skaudžiai atsiliepia ne tik bankams, bet ir automobilių gamintojams. Labiausiai kenčia kompanijos, aktyviai dalyvaujančios JAV rinkoje.
Amerikiečių įprotis pirkti automobilius lizingu arba kreditu „sugadino" visų pagrindinių automobilių gamintojų finansinius rezultatus ir verčia keisti verslo strategiją.
JAV yra viena nedaugelio pasaulio valstybių suvartojančių daugiau nei sukuria. Dar prieš dvidešimt metų vidutinis vartotojas skirdavo apie dešimt procentų savo pajamų taupymui. Šiandien amerikiečiai išleidžia beveik viską, ką uždirba. Kartais net ir daugiau. Todėl nenuostabu, kad vos ne kiekvienas jaunuolis turi didžiulį namą ir ne ką mažesnę mašiną. Arba net dvi. O viską finansuoja ne tėveliai, o bankai.
Bankai dar visai neseniai noriai dalindavo kreditus, nes žinojo, kad galės bet kada „atimt“ kreditoriaus turtą, jei šis nebepajėgs mokėti. Amerikiečiai noriai imdavo kreditus, nes palūkanos buvo žemos. Esant žemai palūkanų normai, neapsimoka pinigus laikyti banke, geriau investuoti į akcijas arba tiesiog išleisti - pavyzdžiui, nusipirkti namą arba mašiną.
Sprogus nekilnojamo turto burbului ir prasidėjus finansų krizei, dauguma amerikiečių atsidūrė keblioje situacijoje. Pirmiausia žlugo už kreditus pirko namus, bei šių kreditų dalintojai: New Century Financial, American Home Mortgage, Ameriquest ir kiti.
Vėliau atėjo kitų pirkinių eilė – automobilių. Juos amerikiečiai pirkdavo irgi ne už savus pinigus. Automobilių pirkėjus finansuodavo automobilių gamintojai, tiksliau gamintojų bankai: Ford Bank, Volkswagen Bank, Chrysler Financial ir kiti. Šių bankų pagrindinė veikla yra kreditų ir lizingo paslaugų teikimas automobilių pirkėjams.
JAV beveik kas antras automobilis yra parduodamas lizingu. Tad nenuostabu, kad finansų krizė skaudžiai atsiliepė finansinėms automobilių gamintojų dukterinėms, o kartu ir jų motininėms bendrovėms. Vien General Motors rugpjūtį paskelbė penkiolikos milijardų dolerių nuostolį. Chrysler pareiškė išvis nebedalinsianti lizingo sutarčių. Kad padėtis yra labai rimta, puikiai matyti pagal General Motors, Daimler ir kitų kompanijų akcijų kursus.
Vienas pirmųjų mašinų gamintojų, reagavęs į tokius verslo pokyčius, yra BMW. Vokiečiai tikisi, kad šiemet parduos dešimtadaliu mažiau automobilių nei pernai. Tačiau priešingai nei konkurentai, BMW neketina mažinti kainų. Jų nauja strategija yra mažinti lizingo sutarčių kiekius bei apskritai gamybą.
BMW šefas JAV pareiškė, kad jis geriau parduos mažiau automobilių, nei juos atiduos be pelno. Amerikiečių automobilių kompanijos jau seniai kovoja su smunkančia rinka. Tačiau panašu, kad ir Vokietijos prabangių automobilių gamintojai ruošiasi ilgalaikei recesijai JAV rinkoje.
Balsas.lt anksčiau rašė: Pigu gaminti ne Azijoje ar Rytų Europoje, o JAV