• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Grėsmingai blogėjanti keleivių vežėjų įmonių padėtis, šį penktadienį, gruodžio 4 d. subūrė keleivių vežėjus, savivaldybių merus, Susisiekimo ministerijos ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos atstovus į konferenciją „Linavos mokymo centre“. Transporto įmonių vadovai pripažįsta, kad nemaža dalis jų balansuoja ant bankroto ribos, nes įsiskolinimai ir mokesčiai jau nebepakeliami.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl bendrai pablogėjusios šalyje ekonominės padėties sumažėjęs keleivių skaičius, padidėjęs akcizas degalams, panaikintas lengvatinis PVM tarifas keleiviniam transportui, sutrikęs savivaldybių atsiskaitymas su keleivių vežėjais, suaktyvėjęs nelegalus verslas  – visos šios problemos žlugdo viešąjį transportą. Bankai vengia skolinti, o savivaldybės nebeturi pinigų, pradeda vėluoti algos darbuotojams, atsiskaitymai su tiekėjais, tad gręsia vežėjų veiklos paralyžius.

REKLAMA



 „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius pažymėjo, kad keleivinio transporto įmonių skolos vien šiemet siekia apie 90 mln. Lt. Vežėjai nebepajėgia sumokėti PVM ir jų skola Mokesčių inspekcija sudaro daugiau kaip 30 mln. Lt. „Savivaldybės dėl populistinių politikų sprendimų patiria didelių finansinių nuostolių, kurie tiesiogiai gula ant vežėjų pečių. Įmonės nebeturi jokių rezervų išgyventi.“, – nepaprastą vežėjų būklę apibūdina jis.

REKLAMA
REKLAMA

Kitas skaudulys – pernykštis PVM įstatymo pakeitimas, panaikinęs šio mokesčio lengvatas vežėjams. Šis sprendimas vežėjams papildomai kainuoja apie 85 mln. Lt kasmet – tai didelė finansinė našta.

Vežėjai pažymėjo, kad Kelių transporto kodekse numatytas nuostolių kompensavimas neveikia. Visuomenei būtinuose maršrutuose numatytos kompensacijos vėluoja. Vien „Vilniaus autobusams“ sostinės savivaldybė yra skolinga apie 70 mln. Lt.



Savivaldybės gali bankrutuoti

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar viena opi problema yra ta, kad vežėjų paslaugų tarifus nustatančios savivaldybės, neskuba reaguoti į vežėjų išlaidų pokyčius, neleidžia padidinti paslaugų kainų.

Šiaulių meras Genadijus Mikšys, tikino, jog maršrutiniams taksi savivaldybė reguliuoja tarifus taip, kad nenukentėtų didžiosios transporto įmonės. „Negalime pasakyti, kad jų nereguliuojame. Padarėme kainų diferenciaciją, kad žmonės naudotųsi „Busturo“ paslaugomis. Mokesčiai – aktualesnė bėda. Kalbamės su Mokesčių inspekcija, kad atidėtų „Busturui“ PVM mokėjimą, ten susikaupė apie 6 mln. Lt.“, – sako jis.

REKLAMA

Joniškio rajono savivaldybės meras Romaldas Gadeikis, tikino, jog esant tokiai skolų naštai ne tik vežėjai, bet ir kai kurios savivaldybės gali bankrutuoti. „Šiandien klausimas yra kur kas platesnis – ar nebankrutuos atskiros savivaldybės?“, – dėstė jis.

Keleivių vežėjai sutarė kreiptis į aukščiausias šalies valdžios institucijas reikalaudami mokestinių įsiskolinimų užskaitų, kurios, pasak jų, įmanomos jei būtų sutarta su Mokesčių inspekcija. Taip pat reikalaujama grąžinti PVM lengvatas keleiviniam transportui ir nebeapmokestinti šių įmonių dukart. Prašoma kovoti su nelegaliais vežėjais, kurie yra šešėlinės ekonomikos dalis, žlugdanti tradicinį keleivių transporto verslą.



Vežėjų asociacijos „Linava“ informacija

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų