Specialistai sako, jog dažna darbuotojų kaita byloja apie itin dideles vidines įmonės problemas. Nepaisant to, jog Lietuvos darbuotojų lojalumas yra vienas žemiausių visoje Europoje, tačiau jei per metus bendrovėje pasikeičia daugiau nei 20 proc. darbuotojų, tai signalas, į kurį nereikėtų numoti ranka.
Tikrosios išėjimo priežastys
Dažniausiai įmonę paliekantys darbuotojai teigia, kad tai daryti priversti dėl per mažo darbo užmokesčio. Tačiau, anot personalo paieškos specialistų, tikrosios kolegų išėjimo priežastys būna daug rimtesnės.
„Neretai bendrovė, kurioje dažnai keičiasi darbuotojai, turi rimtų įmonės valdymo problemų. Jos gali būti veiklos planavimo, organizavimo ar vadovavimo srityje. Nieko nuostabaus, kad tokioje įmonėje prastas mikroklimatas, darbuotojai praranda motyvaciją, nesutampa vertybės“, – sako personalo paieškos, atrankos ir valdymo kompanijos „Search & Selection“ direktoriaus pavaduotoja Kristina Mėlynyte.
Dėl didelės darbuotojų kaitos sutrinka įmonės veikla, bendrovė patiria nemažų finansinių nuostolių, todėl darbuotojai artimiausiu metu vargiai gali svajoti apie premijas ar kitas motyvacines priemones.
Lojalus darbuotojas – lojalus klientas
Ne viena pasaulio kompanija atliko tyrimus, siekdama išsiaiškinti lojalių darbuotojų skaičių. Vidutiniškai įmonėje atsirasdavo vos 25 proc. darbuotojų, vadinančių save lojaliais ir ketinančių įmonėje padirbėti dar bent dvejus metus. Darbdaviai teigia įsitikinę, jog lojalių klientų skaičius tiesiogiai proporcingas lojalių darbuotojų skaičiui. „Nuolatinė darbuotojų kaita nepadeda išlaikyti aukšto aptarnavimo lygio. Ne paslaptis ir tai, klientai kad perka santykius ir stabilumą“, – teigia K. Mėlynyte.
Ant jos, lojalūs darbuotojai ypatingai reikalingi tose sektoriuose, kuriuose klientas prie darbuotojo prisiriša emociškai, dažniausiai tai yra paslaugas teikiančios įmonės.
Kiek kainuoja darbuotojų kaita?
Paskaičiuota, jog didžiausią pelną organizacijai atneša 25-35 metų darbuotojai, toje pačioje įmonėje dirbantys ne mažiau kaip 3 metus. Su darbuotojo išėjimu įmonė praranda vertingas išėjusių darbuotojų žinias, patirtį ir kompetencijas. „Konkrečiai skaičiuojant reikėtų įvertinti sumą, išmokomą darbuotojui išeinant, naujo darbuotojo atrankos ir apmokymo kaštus, taip pat, kiek įmonė praranda pajamų, kol neturi naujo darbuotojo,“ – vardina K. Mėlynyte.
Kitą vertus, specialistai teigia, jog nulinė darbuotojų kaita taip pat nepageidautina, nes įmonė praranda lankstumą ir gebėjimą greitai reaguoti į aplinkos pokyčius.