Sprogimas naftos platformoje "Deepwater Horizon" 2010 m. balandį tapo didžiausia ekologine katastrofa per visą JAV istoriją. Sustabdyti naftos nuotėkį pavyko tik 2010 m. rugpjūčio 4 dieną. Per avariją žuvo 11 žmonių, į Meksikos įlankos vandenis išsiliejo 4,9 mln. barelių naftos. Projekto operatorė buvo britų BP, jo akcininkai - "Anadarko" ir MOEX Offshore", nuskendusi platforma priklausė kompanijai "Transocean".
Teismas jau kelis kartus buvo atidėtas, jis gali būti nukeltas ir šį kartą - išvakarėse "The Wall Street Journal" rašė, kad JAV ir pakrantės valstijų valdžia gali pasiūlyti BP susitarimą dėl civilinių ieškinių sureguliavimo, pagal kurį kompanijai tektų sumokėti apie 16 mlrd. dolerių. Manoma, kad byla bus nagrinėjama dviem etapais - iš pradžių bus nustatytos avarijos priežastys ir atsakomybė už padarytą žalą, vėliau nagrinėjami klausimai, susiję su naftos, patekusios į vandenis, kiekiu.
Pagal įstatymą dėl švaraus vandens JAV, BP gresia bauda nuo 1,1 tūkst. iki 4,3 tūkst. dolerių už kiekvieną išsiliejusios naftos barelį, priklausomai nuo to, ar bus įrodytas šiurkštaus aplaidumo faktas. Kompanijai jau pavyko susitarti su JAV valdžia dėl baudos sumažinimo nuo maksimalios sumos (21 mlrd. dolerių) iki 17,6 mlrd. dolerių. Kiek anksčiau "The Financial Times" rašė, kad BP išlaidos katastrofos Meksikos įlankoje padariniams likviduoti gali viršyti 90 mlrd. dolerių.
Be to, 8,5 mlrd. dolerių kainuos susitarimas su per 100 tūkst. ieškovų, dar 4,5 mlrd. dolerių kainuos susitarti su JAV valdžia dėl baudžiamųjų pretenzijų sureguliavimo. Bendra JAV valstijų (Alabamos, Misisipės, Luizianos ir Floridos) pretenzijų suma siekia 34 mlrd. dolerių. Kompanijos nuomone, šis skaičius smarkiai išpūstas.