Kiek realiai Lietuvoje nuperkama naujų automobilių? Rodos, atsakymas paprastas - tereikia užmesti akį į registracijos skaičius. Jie rodo, kad pernai šalyje buvo įregistruota 13,6 tūkstančių naujų automobilių. Tai 8,2 procento mažiau nei 2011 metais, skaičiuoja „Lietuvos rytas“.
Tačiau niekam ne paslaptis, kad nemažas kiekis šalyje parduodamų naujų automobilių yra išregistruojami ir parduodami Vakarų Europos šalyse. Apibendrinusi visus 2012 metų duomenis, rinkos tyrimus atliekanti bendrovė „DataCenter“ įvardijo tikrą reeksporto dydį - 1333 automobiliai.
Tai reiškia, kad dešimtadalį Lietuvoje parduodamų naujų automobilių galima vadinti „vaiduokliais“. Jie įtraukiami į statistiką, tačiau mūsų gatvėse tokių - nė kvapo.
Absoliučia rekordininke pernai tapo „Fiat“ markė, kurios net 626 Lietuvoje parduoti modeliai per tarpininkus grįžo atgal į Vakarų ir Pietų Europą.
Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) vykdantysis direktorius Mindaugas Beišys nedramatizuoja situacijos. Jo manymu, lyginant su 12 milijonų pernai visoje Europos sąjungoje parduotų naujų automobilių, lietuviškas reeksportas tėra lašas jūroje.
LAA prezidentas Petras Ignotas prisipažino krizės metu taip pat sulaukęs įvairių Vakarų Europos verslininkų pasiūlymų jiems parduoti automobilius, tačiau jais nesusigundė. Anot P. Ignoto, užsiimti reeksportu apsimoka, kai to pačio modelio kainų skirtumas Lietuvoje ir Vakarų Europoje sudaro mažiausiai 4 procentus.
Pernai visoje Europoje asmeninės paskirties lengvųjų automobilių rinka smuko lygiai tiek, kiek Lietuvoje - 8,2 procento, skaičiuoja „Lietuvos rytas“.