Dėl taršos, už kurią yra atsakingi vandenynais plaukiojantys laivai, per metus nuo širdies ligų ir plaučių vėžio miršta maždaug 60 tūkst. žmonių, rodo tyrimas, kurio rezultatai buvo paskelbti trečiadienį ir kurio autoriai ragina griežtinti degalų standartus.
Šanchajus, Singapūras ir Honkongas - trys iš penkių labiausiai apkrautų pasaulio uostų - tikriausiai pajus neproporcingai didelį su laivais susijusios taršos poveikį, sakoma tyrimo išvadose, kurios skelbiamos Amerikos chemikų draugijos žurnale "Environmental Science and Technology".
"Ilgą laiką buvo manoma, kad laivų tarša ... iš tikrųjų neveikia nieko, kas gyvena sausumoje, o ... ši studija rodo, kad tai aiškiai klaidinga", - sakė Bostone įsikūrusios aplinkosaugos organizacijos "Clean Air Task Force", kuri buvo tarp šio tyrimo užsakovų, konsultantas Davidas Marshallas (Deividas Maršalas).
"Jie tikrai svarbūs ir juos tikrai reikia kontroliuoti", - pridūrė jis.
Mokslininkai sako, jog laivyboje naudojamų degalų standartai nuo automobilių degalų standartų atsilieka iš dalies dėl to, kad laivyba vyksta atviroje jūroje, toli nuo bet kokių gyventojų, kurie galėtų akivaizdžiai matyti taršos padarinius.
Tačiau su tarptautine laivyba susijęs į aplinką patenkančios sieros kiekis sudaro maždaug 8 proc. visos taršos siera, susijusios su naftos produktų, anglių ir panašaus kuro deginimu, sakė vienas tyrimo autorių Jamesas Corbettas (Džeimas Korbetas).
Pernelyg ankstyvų mirčių, susijusių su laivų tarša, skaičius per ateinančius penkerius metus gali padidėti 40 proc., nes laivyba intensyvės, nurodė J.Corbettas, kuris pridūrė, kad į šį skaičių neįtraukti kitokio poveikio sveikatai, pavyzdžiui, bronchito ir astmos, atvejai.